Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, pumpen tåler ikke å tørrkjøres.

Synnes pumpen desverre er litt i skrøpligste stedet, synd at Thermaltake ikke greier å levere noe bedre. Kommer til å innvestere i en ordentlig pumpe fra Asetek etter hvert, litt fancy med mulighet for å kontrolere alt via operativsystemet...

Lenke til kommentar
Bare en liten ting: pumpa skal ha luft, sant?

Et spørsmål jeg aldri fikk svar på.

Hei,

Nei - pumpen må ikke jobbe med luft!

Der må IKKE være luft i systemet i det hele tatt. Noget tyder på du har en del luft i systemet - siden du faktisk kan se, at der er gennemstrømning.

Systemet skal fylles helt med vann og tømmes for luft/luftlommer - før pumpen startes.

Les i manualen. :thumbup: (advarselstrekant på forsiden!)

Hadde du også gitt dig tid til å lese tråden igennem - hadde dette nok ikke sket!

Edit: BW-pumpen kan sammenliknes med en akvariepumpe.

Der er vel ingen, der starter akvariepumpen - før akvariet er fylt med vann?

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Har instalert BigWater, men cpu temperaturen ligger på 55C ved surfing på internett og 61C ved spilling. Måtte dessuten redusere bus hastigheten til 110mhz for i det hele tatt å få skjermen til å virke. Temperaturen inni slangen ligger mellom 31-32C. Er dette normalt? Hva kan jeg gjøre for å få ned CPU tempen. Begynner nesten å lure på om pumpa ikke virker som den skal. Hvordan kan jeg skjekke at den fungerer?

Det sier seg nesten selv, at en temperaturforskjell mellom vann- og CPU-temp på bortimot 30 grader ikke kan være riktig.

Det kan være flere årsaker til dette: Feil i avlesning av CPU-temp, en dårlig montert CPU-blokk, eller en pumpe som ikke fungerer.

Om pumpa er koblet til en kontakt med turtallsavlesning, så bør det være en enkel sak å sjekke at den virkelig fungerer.

Normalt bør du oppnå en CPU-temp som ligger max 10 til 15grader over vanntemp med det settet, så sjekk disse punktene!

jeg har bare 2-3 graders forskjell mellom vann og cpu temp! vanntemp på 32 grader og cpu på 29-30....

ehh.. lavere CPU temp enn vanntemp?

Lenke til kommentar
hmm...hatt på rikelig med kjølepasta..og sjekka at blokka sitter GODT fast og trykker nedpå ?..liker ikke den Socket A festemekanismen ass,...jeg har Socket 478 og der har jeg 4 muttere og skruer...har stramma min slik at hele brakketen har begynt å gi etter..og jeg har klokka cpu'en min å ...500mhz opp..og har idle på 24grader ca....

24 grader med BW ? :roll:

Hva i h. var rom tempen da ?

Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 08/07/2005 : 18:30

vet ike jeg ass....ser sånn ut da!...me til Ferr.....må nesten le litt...trodde du virkelig at det skulle værra luft i systemet?? det sier seg jo selv at det må være fullt med vann for at det ska lfungere? 

Mikkel87, jeg syns ikke du skal bruke dine temperaturer som referanse for BW når de åpenbart er feil. Det er vel like selvsagt som at det ikke skal være luft i systemet, at cpu'en din neppe kjøler vannet :whistle:

Enten har du lest av feil/skrevet feil, eller dine sonder tar deg ut på ville veier :)

Lenke til kommentar
Hadde du også gitt dig tid til å lese tråden igennem - hadde dette nok ikke sket!

Ulempen med slike "Den store -tråden" er at det fort blir uryddig, og når komplett\netshop atpåtil solgte så mye sett, så er det forståelig at bruker ikke ønsker å lese gjennom 3600 innlegg (40 svar på 90 sider hos meg).

Tror jeg treger litt med kjøpet, er igrunn bare utgifter med dette setter :cry:

Men men...shit happens...

Lenke til kommentar
Klart man KAN få 24 Grader med BW..

Men da må romtemp være og god del lavere..

Det er vel ærlig talt ikke så mange som har godt under 24 grader i stuen e.l på denne årstiden ?

nei det er sant...for tiden så har jeg 30 grader idle.....men så er romtempen min på rundt 32 grader ellerno da:S

Lenke til kommentar
Klart man KAN få 24 Grader med BW..

Men da må romtemp være og god del lavere..

Det er vel ærlig talt ikke så mange som har godt under 24 grader i stuen e.l på denne årstiden ?

nei det er sant...for tiden så har jeg 30 grader idle.....men så er romtempen min på rundt 32 grader ellerno da:S

Det er jo ikke mulig å ha lavere cpu temp enn rom temp! Har du pc avslått samtidig som du sprayer frysespray på når du måler eller??

EDIT: Selv har jeg 30,3 grader på rommet, Vanntemp: 47 grader, CU Temp: 59 grader

XP2500@3200

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
MicrolaXx Skrevet 09/07/2005 : 14:21

Det er jo ikke mulig å ha lavere cpu temp enn rom temp! Har du pc avslått samtidig som du sprayer frysespray på når du måler eller??

Ja, det var altså det jeg også hang meg litt opp i, ikke at det ikke GÅR an å ha 25 grader med BW, men at cpu er kaldere enn vannet/rommet, tilsier jo at cpu'en kjøler vannet, og ikke omvendt. Var det jeg mener må åpenbart være feilmålinger, og dermed lite representativt for BW settet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...