Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Artig!

 

 

 

Min pumpe er også dau, og jeg ser etter ny pumpe for tiden.

Fant denne på MP og vurderte om jeg skulle kjøpe den, men venter litt til jeg har sjekket kvaliteten på den pumpen som er inni tanken.

 

 

Fikk du lavere temperatur forresten ?

Er ikke en pumpe jeg har kunnet tenkt å bruke selv, har sett den i funksjon og den støyer alt for mye for min del.

 

Skal se om jeg får tak i en pumpe fra Asetek i løpet av året, er veldig keen på å teste den.

Lenke til kommentar
Har hatt BW i en stund nå (siden litt før påske?) og har vært kjempefornøyd.. Bortsett fra pumpa som røyk etter ca 2 minutter  Skulle på lan et par dager senere og da jeg var i crewet så var d uaktuelt å avlyse.. eneste utvei var å bygge em my pumpe! Bor i Tromsø og hær har vi (merkelig nok) ikke en orntlig databutikk Anyway, den nye pumpa ble bygget i plexi og aluminium og en 450L/t pumpe kjøpt i en dyrebutikk.. Kosta meg ca 350 til sammen  har vært MYE plaget med Chipsetvifta som bråker no inni H***ete! Fikk endelig tak på ei blokk som jeg fikk bygget om til å passe mitt chipset da skjermkortet dekker nesten chipsetet.. Har et MSI Neo4 Patinum og finner d meget merkelig at MSI har laget et HK der vifta bråker ufyselig og plaserer den sliak at passiv kjøling blir nærmest umulig!  men nå i kveld er alt i box! En alphacool kjøler kjøpt på komplett og moddet litt passet utmerket  Nå ligger min XP3000@2ghz@36C  GPU på mitt 6600GT er 40C og chippen er behagelige 36C Har ei TT vifte med no blått lys i på raddisn og den kjører på 5Volt.. HELT stille og kjølig  Kan d bli bedre!?

Skiftet slanger til transparente slanger da jeg satte inn den nye kjøleren og skiftet til en balnding av batterivann, kjøleveske og noe som skulle gi blåfarge ved bruk av UV lys.. men seff streika jo uvlyset mitt

 

En annen ting jeg kan nevne er at da jeg skiftet slanger så løsnet niplene på cpu blokka og da disse skulle festes igjen så brukte jeg en VELDIG liten skiftnøkkel.. Selvfølgelig sprakk disse slik som mange andre har vært plaget med.. Helt tydelig for mye makt som ble brukt, enda jeg bare såvidt strammet til! Sølvhår og fugemasse for aquarium ble løsningen på d problemet

 

Må benytte aneldningen til å skryte litt av casemodd'n min og da 

http://blink.dagbladet.no/user/files/0/0d/...pumpe_blitz.JPG

Uten blitz, med lysene på

http://blink.dagbladet.no/user/files/0/0d/0din/pumpe.JPG

Uten blitz, med lysene på

http://blink.dagbladet.no/user/files/0/0d/0din/H600B.JPG

Radiatoren i toppen der

 

*** Litt overdreven bruk av smileys fikset på av moderator (fjernet 11 stk) ***

kunne du gitt meg en beskrivelse av hvordan du bygde den? eller noen bedre bilder?...det der fikk jeg lysdt til å prøve! om du tillater det selvfølgelig ;)

 

*** Unødvendig sitering av bilder fjernet av moderator ***

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Har litt problemer jeg. Er helt ny på vannkjøling og fikk meg BigWater i går. Monterte den og det så helt fint ut. Starta opp PC'en og gikk inn i BIOS for å se hvor varm CPU'en ble. Og den fortsatte bare opp til 97 grader, da skrudde jeg av.

 

Kan det vere jeg har "koblet" feil. Noen som kan fortelle meg hvordan det skal vere?

 

Kan ver det er postet her før, men jeg gidder ikke lese gjennom 200 sider. :)

Lenke til kommentar
Har litt problemer jeg. Er helt ny på vannkjøling og fikk meg BigWater i går. Monterte den og det så helt fint ut. Starta opp PC'en og gikk inn i BIOS for å se hvor varm CPU'en ble. Og den fortsatte bare opp til 97 grader, da skrudde jeg av.

 

Kan det vere jeg har "koblet" feil. Noen som kan fortelle meg hvordan det skal vere?

 

Kan ver det er postet her før, men jeg gidder ikke lese gjennom 200 sider.  :)

fytte h******..hva har du gjort galt??...har du glemt å sette på vannblokka?:p...fortelle hvilken rekkefølge du har satt det i og sånn a?..du må ha glemt noe rart..uansett hvordan du kobler det på og det er vanngjennom så skal det ikke bli så varmt! Med mindre du har glemt å fylle på vann!

 

Og en CPU er visst ødelagt når den når 90 grader har jeg hørt! Så...mulig du har fucka den også ???

 

 

EDIT: Glemte litt...

Endret av Mikkel87
Lenke til kommentar

hmm...hatt på rikelig med kjølepasta..og sjekka at blokka sitter GODT fast og trykker nedpå ?..liker ikke den Socket A festemekanismen ass,...jeg har Socket 478 og der har jeg 4 muttere og skruer...har stramma min slik at hele brakketen har begynt å gi etter..og jeg har klokka cpu'en min å ...500mhz opp..og har idle på 24grader ca....

Lenke til kommentar
Har instalert BigWater, men cpu temperaturen ligger på 55C ved surfing på internett og 61C ved spilling. Måtte dessuten redusere bus hastigheten til 110mhz for i det hele tatt å få skjermen til å virke. Temperaturen inni slangen ligger mellom 31-32C. Er dette normalt? Hva kan jeg gjøre for å få ned CPU tempen. Begynner nesten å lure på om pumpa ikke virker som den skal. Hvordan kan jeg skjekke at den fungerer?

Det sier seg nesten selv, at en temperaturforskjell mellom vann- og CPU-temp på bortimot 30 grader ikke kan være riktig.

Det kan være flere årsaker til dette: Feil i avlesning av CPU-temp, en dårlig montert CPU-blokk, eller en pumpe som ikke fungerer.

Om pumpa er koblet til en kontakt med turtallsavlesning, så bør det være en enkel sak å sjekke at den virkelig fungerer.

Normalt bør du oppnå en CPU-temp som ligger max 10 til 15grader over vanntemp med det settet, så sjekk disse punktene!

jeg har bare 2-3 graders forskjell mellom vann og cpu temp! vanntemp på 32 grader og cpu på 29-30....

Lenke til kommentar
hmm...hatt på rikelig med kjølepasta..og sjekka at blokka sitter GODT fast og trykker nedpå ?..liker ikke den Socket A festemekanismen ass,...jeg har Socket 478 og der har jeg 4 muttere og skruer...har stramma min slik at hele brakketen har begynt å gi etter..og jeg har klokka cpu'en min å ...500mhz opp..og har idle på 24grader ca....

Liker ikke den der festemåten jeg heller. På det gamle hovedkortet mitt er hele greia skrapt vekk omtrent. :p

Lenke til kommentar
hmm...hatt på rikelig med kjølepasta..og sjekka at blokka sitter GODT fast og trykker nedpå ?..liker ikke den Socket A festemekanismen ass,...jeg har Socket 478 og der har jeg 4 muttere og skruer...har stramma min slik at hele brakketen har begynt å gi etter..og jeg har klokka cpu'en min å ...500mhz opp..og har idle på 24grader ca....

Liker ikke den der festemåten jeg heller. På det gamle hovedkortet mitt er hele greia skrapt vekk omtrent. :p

merkelig da!....pumpa fungerer og alt? prøv å kjenn på slangene og blokka når du starter opp!?? kan jo hende temp målern er feil for en cpu skal visst væra ødelagt ved 90 grader...

Lenke til kommentar

Høres ut som du ikke har god kontakt mellom Blokka og kjernen, regner med at du har husket å bruke AC3/AC5 (goop) mellom, demonter blokka og se om det ble kontakt mellom den og kjernen (godt avtrykk av kjølepasta.

Det er også viktig at du ikke bruker alt for mye, det skal maks være et nålehode som er godt smurt utover kjernen, kanskje maks 1mm tykk.

 

Se også etter knekk på slangene.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Høres ut som du ikke har god kontakt mellom Blokka og kjernen, regner med at du har husket å bruke AC3/AC5 (goop) mellom, demonter blokka og se om det ble kontakt mellom den og kjernen (godt avtrykk av kjølepasta.

Det er også viktig at du ikke bruker alt for mye, det skal maks være et nålehode som er godt smurt utover kjernen, kanskje maks 1mm tykk.

 

Se også etter knekk på slangene.

jeg smurte på et litt tykyt lag tror jeg..men når jeg skrudde til blokka tøyt det bare ut på sidene..og jeg har helt supre temperaturer...ekke alle som tror på meg en gang :S

Lenke til kommentar

du fyller bare oppi vann til toppen.og lukker lokket...dvs du fyller på..skrur på og etterfyller til hele systemet er fullt...så fyller du den opp og setter på lokket...ikke no mer enn det?? skjønte ikke hva du mente med luft...det skal jo ikke være luft i slangene

 

EDIt: Skriveleif

Endret av Mikkel87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...