Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med å slipe/kutte ned de tappene, det er jo plenty med plass for nipplene selv vis man kutter ned litt på plexi plata

man ødelegger sef garantien med dette , men garantien på mitt sett er borte uansett (fikk refundert beløpet pga defekt pumpe for lenge siden)

Funket for meg.. (men det er sprekker ellers også.. Så tør ikke å bruke den)

Lenke til kommentar

Her er i alle fall et bilde som viser sprekka :(

Har tatt en serie med bilder før og etter monteringa, hadde i utgangspunktet tenkt å lage en liten test av kjøleløsninga, men det ser ut som det hele spøker nå...

Har sendt netshop en mail med bilder , skal se hvilken løsning vi kan komme fram til da som sagt den gamle kjøleløsninga nå er kaputt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Her er i alle fall et bilde som viser sprekka :(

Har tatt en serie med bilder før og etter monteringa, hadde i utgangspunktet tenkt å lage en liten test av kjøleløsninga, men det ser ut som det hele spøker nå...

Har sendt netshop en mail med bilder , skal se hvilken løsning vi kan komme fram til da som sagt den gamle kjøleløsninga nå er kaputt.

Jeg ville vært meget forsiktig med å bruke den blokka. Det er antakelig bare milimetre om å gjøre før sprekken blir så stor at vannet lekker forbi "O"-ringen under nippelen.

Demonter den fortest mulig, og demonter niplene. Smør inn gjengene med silikon, monter niplene på plass igjen, og la silikonen tørke over natta.

Da skal den være tett, men prøvekjør for sikkerhets skyld, før du monterer den på CPU!

Lenke til kommentar
Har fått korrosjon under vannblokka pga den har blitt utsatt for vann. Noen måter for å fjerne det untatt vha pussing?

Sliping og polering ..

Men jeg ser ikke helt poenget med mindre den er sterkt korrodert/irret. Hvis det bare er litt mørke "flekker" så gjør ikke det noe merkbart for kjølingen, og undersiden av blokka er jo heller ikke noe man kan se, så det har jo ikke noe å si for estetikken heller.

Trodde det gjorde varmeoverføringa dårligere, men takker for svar

Lenke til kommentar

Har to tt bigwater sett. Et har fungert utmerket i 5-6 måneder. Det andre røk pumpa på i dag 3 uker gammel :mad:

Mener at dette har jeg lest at andre har hatt problemer med. Stemmer dette?

Er det mye styr å få en ny fra netbutikkene?(lang tid. osv)

Er det alternative pumper som passer fint til dette settet?

Det er nok flere som har spørt om dette tidligere i tråden, men 177 sider er ikke lest på en time. sory :blush:

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Jeg har nå gitt opp Bigwater pumpene mine og gått til innkjøp av en kraftig en som jeg vil ha til å drive begge cpu blokkene og raddiser. Samt gpu kjøler og chipsett kjøler.

Er her jeg trenger litt hjelp. Har satt opp mine egne forslag til rekkefølger osv i systemet men vil gjerne ha litt tilbakemeldinger om det jeg har satt opp er bra nok eller om det andre bedre alternativ.

Dette blir litt offtopic så jeg har laget en egen post om det HER

Håper noen tar seg tid til det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal slenge på en radiator til i bigwater systemet mitt da skjermkortene mine er litt for varme.

Det jeg lurer på da er hvilken nippel størrelse som passer til bigwater settet uten noe form for overganger osv.

Oppgi gjerne i samme format som microplex oppgir størrelsene sine (eks:1/8").

På forhånd, takk!

mvh

Theck1

Lenke til kommentar

Da er systemet oppe og går igjen, valgte å bruke lqpl sin løsning med å file ned gjengene og bruke litt ekstra med silikon for å få den siste delen med stabilitet. Plexien ble ikke så veldig fin da jeg ikke hadde ordentlig verktøy, men resultatet er en tett vannblokk.

Nå får jeg da endelig testet denne pasive kjøleløsninga 24/7 så jeg kan komme med en liten oppsummering, ser nå uansett litt negativt ut for settet da kjøleblokka ikke helt holder mål.

Lenke til kommentar

Hvis pumpen slutter å virke, kan jeg kreve at komplett sender meg en tilsvarende pumpe, eller kan de nekte det, og heller kreditere kontoen min ?

Sitter og lurer på hva jeg skal gjøre, og hadde egentlig håpt på en ny pumpe (samme merke) intil videre, men komplett svarer meg med dette.

Hei.

Vi har ikke løse pumper til dette settet, så du må søke retur på varen og sende den inn. Nå har vi ikke dettet settet lenger så dette vil bli kreditert

Synes dette blir litt dumt, da jeg må sende tilbake alt jeg har kjøpt.

Noen som har hatt lignende erfaring ? ( :whistle: )

Edit: kjedelig å ligge på 1Ghz med 47.5 grader idle :hrm:

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Har hatt BW i en stund nå (siden litt før påske?) og har vært kjempefornøyd.. Bortsett fra pumpa som røyk etter ca 2 minutter Skulle på lan et par dager senere og da jeg var i crewet så var d uaktuelt å avlyse.. eneste utvei var å bygge em my pumpe! Bor i Tromsø og hær har vi (merkelig nok) ikke en orntlig databutikk Anyway, den nye pumpa ble bygget i plexi og aluminium og en 450L/t pumpe kjøpt i en dyrebutikk.. Kosta meg ca 350 til sammen har vært MYE plaget med Chipsetvifta som bråker no inni H***ete! Fikk endelig tak på ei blokk som jeg fikk bygget om til å passe mitt chipset da skjermkortet dekker nesten chipsetet.. Har et MSI Neo4 Patinum og finner d meget merkelig at MSI har laget et HK der vifta bråker ufyselig og plaserer den sliak at passiv kjøling blir nærmest umulig! men nå i kveld er alt i box! En alphacool kjøler kjøpt på komplett og moddet litt passet utmerket Nå ligger min XP3000@2ghz@36C GPU på mitt 6600GT er 40C og chippen er behagelige 36C Har ei TT vifte med no blått lys i på raddisn og den kjører på 5Volt.. HELT stille og kjølig Kan d bli bedre!?

Skiftet slanger til transparente slanger da jeg satte inn den nye kjøleren og skiftet til en balnding av batterivann, kjøleveske og noe som skulle gi blåfarge ved bruk av UV lys.. men seff streika jo uvlyset mitt

En annen ting jeg kan nevne er at da jeg skiftet slanger så løsnet niplene på cpu blokka og da disse skulle festes igjen så brukte jeg en VELDIG liten skiftnøkkel.. Selvfølgelig sprakk disse slik som mange andre har vært plaget med.. Helt tydelig for mye makt som ble brukt, enda jeg bare såvidt strammet til! Sølvhår og fugemasse for aquarium ble løsningen på d problemet

Må benytte aneldningen til å skryte litt av casemodd'n min og da

pumpe_blitz.JPG

Uten blitz, med lysene på

pumpe.JPG

Uten blitz, med lysene på

H600B.JPG

Radiatoren i toppen der

*** Litt overdreven bruk av smileys fikset på av moderator (fjernet 11 stk) ***

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Artig!

Min pumpe er også dau, og jeg ser etter ny pumpe for tiden.

Fant denne på MP og vurderte om jeg skulle kjøpe den, men venter litt til jeg har sjekket kvaliteten på den pumpen som er inni tanken.

Fikk du lavere temperatur forresten ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...