Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke av delene i TT bw er det jeg burde bytte ut for å få bedre kjøling? Sånn at det kan hevde seg mot dyrere sett?

Min mening: Enten vifta eller kabinettet !

Jepp, kabinettet er nok det som hindrer svørt mange i å få lave temperaturer fordi de plasserer radiatoren på innsiden av kabinettet. Det skal altså ikke mer til enn å plassere radiatoren på yttersiden av kabinettet for å øke kjøleevnen betraktelig.

Det blir jo en avveieng rundt varme kontra utseende da. jeg ville ALDRI plassert radiatoren min på utsiden av kabinettet. Skal innrømme at jeg ikke tjener enormt vamemessig på å la den stå inni og blåse ut, men støymessig er det genialt.

Lenke til kommentar
Hvilke av delene i TT bw er det jeg burde bytte ut for å få bedre kjøling? Sånn at det kan hevde seg mot dyrere sett?

Min mening: Enten vifta eller kabinettet !

Jepp, kabinettet er nok det som hindrer svørt mange i å få lave temperaturer fordi de plasserer radiatoren på innsiden av kabinettet. Det skal altså ikke mer til enn å plassere radiatoren på yttersiden av kabinettet for å øke kjøleevnen betraktelig.

Det blir jo en avveieng rundt varme kontra utseende da. jeg ville ALDRI plassert radiatoren min på utsiden av kabinettet. Skal innrømme at jeg ikke tjener enormt vamemessig på å la den stå inni og blåse ut, men støymessig er det genialt.

Merker du så stor forskjell? Om man antar at man plasserer radiatoren på baksiden når man har den utenfor, så skulle man tro støynivået ble noenlunde likt (om ikke bedre å ha den utenfor, da man kan fjern griller o.l som lager bråk)

AtW

Lenke til kommentar
Merker du så stor forskjell? Om man antar at man plasserer radiatoren på baksiden når man har den utenfor, så skulle man tro støynivået ble noenlunde likt (om ikke bedre å ha den utenfor, da man kan fjern griller o.l som lager bråk)

AtW

Man får ikke mindre støy av å presse turbulent luft mellom en haug med tynne ribber. Det bråker som rakkern. Prøv viften din inntil radiatoren og i friluft; hører, ikke hører ;)

Lenke til kommentar
Man får ikke mindre støy av å presse turbulent luft mellom en haug med tynne ribber. Det bråker som rakkern. Prøv viften din inntil radiatoren og i friluft; hører, ikke hører ;)

Altså, ribbene i radiatoren vil være der enten opplegget er plassert internt eller eksternt, så det er ikke noe alternativ å kjøre viften uten denne :)

Lenke til kommentar

Merket at jeg fikk noen "morsomme" bølger på skjermen min :roll:

Åpnet kabinettet og ble møtt av en nydelig blanding artic silver 5 og kjøleveske gnidd utover hele området rundt kjernen.

Blokken har imidlertid funnet ut at det var dumt at det bare skulle være vann i o-ringen og bestemte seg for å la det renne utover alt :)

Skjermkort til 2500 muligens vraka.

Måtte Thermaltake lide en lang og smertefull konkurs.

Lenke til kommentar
Merket at jeg fikk noen "morsomme" bølger på skjermen min :roll:

Åpnet kabinettet og ble møtt av en nydelig blanding artic silver 5 og kjøleveske gnidd utover hele området rundt kjernen.

Blokken har imidlertid funnet ut at det var dumt at det bare skulle være vann i o-ringen og bestemte seg for å la det renne utover alt :)

Skjermkort til 2500 muligens vraka.

Måtte Thermaltake lide en lang og smertefull konkurs.

Du også !?!?! :cry:

Begynner å tvile på Thermialtake nå (ikke det at jeg ikke gjorde det før)...

Jaja... jeg er glad for å kunne kaste BigWater settet mitt... Bestilte i dag vannkjøling til nesten 3500,- :)

Lenke til kommentar
etter måleren oppfor her så er det jo "bare" 28 stk som har hatt lekasjer..

Også er det vel noen som "ikke hadde noen problemer" når de stemte det.. Og har fått lekasje i senere tid...

Jepp, får settet fårhåpentligvis i mårgen.. å lurte på om jeg kunne bruke sølvfolie oppå skjermkorte i tillfelle lekaskje eller vil skjermkorte klikke av det eller ?

Lenke til kommentar

Det som er litt synd, er at det nok er mange som har dette noe tvilsomme settet som sin første bekjentskap med vannkjøl, og som da blir "merket for livet", og som igjen fører til tråder som "vannkjøling suger" osv.

Etter hva jeg kan se er dette et sett som passer best for proffer innen vannkjøling, og teknikk (ikke at jeg tror så mange av de vil ha det), men bare en refleksjon.

Men det er vel som det meste annet her i verden, det er dyrt og være fattig ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Også er det vel noen som "ikke hadde noen problemer" når de stemte det.. Og har fått lekasje i senere tid...

Jepp, får settet fårhåpentligvis i mårgen.. å lurte på om jeg kunne bruke sølvfolie oppå skjermkorte i tillfelle lekaskje eller vil skjermkorte klikke av det eller ?

Du har i vertfall løst problemet da. Fordi i såfall vil ikke en lekasje ha noe å si.. siden det uansett kortslutter helt fullstendig totalt.

Lenke til kommentar

Du har i vertfall løst problemet da. Fordi i såfall vil ikke en lekasje ha noe å si.. siden det uansett kortslutter helt fullstendig totalt.

ok, hva bør jeg bruke da.. vil ikke svi mitt x800xt kort :cry:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ennå har vannkjøling, eneste grunn jeg kjøpte det var for stillheten, og PSU'en min er nokså hørbar.

Jaja, må vel bare fortsette nå som jeg har lagt såpass med tid og penger i det.

Noen som vet om en KVALITETS-blokk til 6800 AGP som passer bigwater-dritten? :)

Lenke til kommentar

Mer eller mindre alle blokkene til 6800 passer BW, bare å bytte nippler..

Kvalitet..

Tror denne er grei også

Nippel som passer alle blokkene over

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis du vil prøve deg på pelt:

Denne kombinert med denne.

(da må du bruke noen overganger istedet for nye nippler.

denne, husk også å kjøpe en meter 3/8" slange da..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: Ser ut som at man trenger overgang til DangerDen blokken også...

Kvalitetsblokk

+

denne

= Kvalitetskjøling... ^_^

(husk også her å kjøpe en meter 1/2" slange som passer blokken ;)

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...