Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Hvis du skal vannkjøle alt det der..

Burde du nok satse på noe annet en BW...

Radiatoren er ikke stor nok til å kjøle det noe bra...

Og hvis det skulle lekke.. :/ Trokke du vil tenke på det engang...

Er det mange her som har hatt lekkasje problemer med settet? (Har ikke orket å lese igjennom 170 sider)

Har nå bestillt bigwater (120mm rad/vifte) og gpu blokk nummer 2.

Dette skal da kjøle en 3500+ og 2stk 6800Ultra kort.

Kommer tilbake med resultater osv senere.

Endret av theck1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrudde på eheimpumpa mi før jeg skulle slå på maskinen, men så til min forskrekkelse så oppdaget jeg at det rant store mengder vann ned i kabinettet og fant ut at GPU-blokken lakk som en sil :cry:

Hadde endelig fått montert den optimalt, men ble nødt til å ta den av igjen. Etter å ha strammet skruene på GPU-blokken så kom det ikke en dråpe og den har vært helt tørr i 2 timer :ermm:

Skal vaske kortet mitt i kokende vann og slenge på blokka igjen snart, regner med at den ikke lekker igjen. :ermm:

Kokende vann burde vel vaske kortet greit? :hmm:

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Kokende vann burde vel vaske kortet greit? :hmm:

Nei, det tror jeg du skal være forsiktig med.

Få heller tak i noe isopropanol som du skyller kortet godt med, før du setter det til tørk et par dager.

Hvorfor isopropanol? Jo, på folkemunne er jo dette kjent som kondensfjerner, noe som man gjerne bruker i bensin- og dieseltanker vinterstid.

Isopropanol (sprit) har den egenskapen at den binder til seg vann / kondens i tanken, og denne egenskapen kan vi utnytte når vi har vært uheldig med utstyret vårt.

Anbefales på det sterkeste! :thumbup:

Lenke til kommentar
Skrue: nå er det sommerferie fra og med i morgen, så da skal jeg endelig få sendt den i morgen :blush: (har ligget i gangen innpakket i flere uker nå :roll: )

Haha, det går nok bra! :p

Men det begynner vel så smått å spøke litt for en artikkel om den pumpa nå, er jo ikke såå lenge til jeg tar ferie, uten tilgang til hverken forum eller nett. :no:

Men, vi får se hva jeg rekker......

Lenke til kommentar
Men det begynner vel så smått å spøke litt for en artikkel om den pumpa nå ....

Hei,

Høres bra ut med en artikkel - håber du tar alle aspekter med :thumbup:

Jeg syns, der er noget grotesk ved dette BW-settet.

Målgruppen er jo helt klart de folk, der har glassrute i kabinettet (lys i pumpen, lys i plexiglass på blokken og UV-vann og slanger).

Desverre er 99% av denne målgruppe ikke i besidelse av (fra naturens side) de nødvendige "skills" der skal til, for å montere og få dette 'billige' vannkjølingssett til å fungere skikkeligt.

Sørgeligt - men sant!

Og på den annen side - da er der nok en del folk (som mig), der kjøpte dette settet, fordi det var så billigt, Jeg hadde aldrig kjøpt vannkjøling til 2-3K kr - men tenkte jeg sku prøve dette settet ut (jeg har ikke glassdør).

Her fungerer BW settet helt fint (siden Mars måned).

Jeg får ikke noget bedre kjøling med dette settet, end med min Zalman 7000CU. (kanske en grad eller to - ikke noget mer).

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Hehe x2 *mobbe fjortissene*....to radisser, cpu og gpu blokk fungerer strålende enda her...og døra mi er fortsatt av ugjennomsiktig stål.

Tror nok mye hardware kunne vært spart om man var litt mer nøye med å inspisere delene før montering. Testkjøring er viktig, selv om jeg droppet den delen. Imidlertid hadde jeg to sett, og kunne velge ut de delene som så best ut, noe som antagelig var bra. CPU-blokka som ikke ble montert men bare testet i noen minutter så nemlig ikke særlig tett ut etter noen uker på hylla. Den er uansett tatt under behandling og er nå sannsynligvis blitt mer solid enn noen original BW-blokk. Og jeg akter å ta den i bruk, trenger bare et passende prosjekt. Huset begynner å bli temmelig fullt av datamaskiner i forskjellige fasonger, så jeg lurer litt på hvordan det går om det kommer enda en i huset...quindemennesker skal man ikke spøke med. :dontgetit: Noen har eget datarom, mens jeg foretrekker at alle rom inneholder minst 1 PC...

Her er det forresten snakk om ca. 5-6 grader lavere temp enn med CNPS7000 - men jeg kjører jo som skrevet med to radiatorer. Gpu falt med ca 20 grader i forhold til originalkjøleren så der ble det noen mhz ekstra.

:)

BTW, du kjører vel burken med vannkjøling 24/7, Kimmer?

Lenke til kommentar

Hvordan skal det egentlig være med vannforbruket på bigwater?

Jeg mener, er det meningen at man skal trenge å etterfylle når det først er i drift?

Jeg monterte mitt siste gang for ca. 2 måneder siden. Propp full med vann (over full-merket).

For ca. en måned siden hadde vannstanden i tanken sunket till full-merket. Jeg regnet med at dette kanskje var pga at all luften som var i vannet ved installasjon nå hadde samlet seg i tanken. Men idag hadde jaggu vann-nivået sunket 5-6 mm under full-merket.

Et dette normalt, og forventet? Jeg kan ikke finne noe lekkasje overhodet. Og jeg ville tro at det ikke var noe naturlig fordampning fra et lukket system som dette. Eller kan det være det allikevel ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...