Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det følger med 3 til 4-pins strømadapter til pumpen? Kan ikke se at det gjør det ut fra spesifikasjonene.

Har bare en 3-pins kontakt på hovedkortet så jeg må nok kjøpe et adapter i tillegg dersom det ikke følger med.

Synd at PSData tar hele 93 kroner for et slikt adapter. Koster jo bare 19 kroner hos Microplex.

Evt. kan jeg kanskje kjøpe meg viftestyring. Vil det være noe problem å koble pumpen til viftestyringen?

Unnskyld meg men hva F*** tenker PS-Data på???

 

En 3-4 pins overang koster 94,- kroner.

 

Men en 3-4 pins overgang + en splitter ny 80x80x25 mm vifte koster 35,- kroner

 

Rett og slett helt IDIOTISK.

Så får de vel kanskje ikke varene gratis heller da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vis man ser nøye etter så koblinene på zalman blokkene utrolig svære i forhold til slangene.. (på bigwater)

Så jeg tror ikke at de vil passe... kjøp heller et ekstra bigwater sett, og modifiser blokka til å passe skjermkortet... da får du også en raddis til...

Hva må en gjøre med vannblokken for at den skal passe til skjermkortet da?

 

Finnes vel gjerne overganger på slangene?

Lenke til kommentar
Noen som vet om det følger med 3 til 4-pins strømadapter til pumpen? Kan ikke se at det gjør det ut fra spesifikasjonene.

Har bare en 3-pins kontakt på hovedkortet så jeg må nok kjøpe et adapter i tillegg dersom det ikke følger med.

Synd at PSData tar hele 93 kroner for et slikt adapter. Koster jo bare 19 kroner hos Microplex.

Evt. kan jeg kanskje kjøpe meg viftestyring. Vil det være noe problem å koble pumpen til viftestyringen?

Unnskyld meg men hva F*** tenker PS-Data på???

 

En 3-4 pins overang koster 94,- kroner.

 

Men en 3-4 pins overgang + en splitter ny 80x80x25 mm vifte koster 35,- kroner

 

Rett og slett helt IDIOTISK.

Da kjøper du jo den med vifta og sier deg godt fornøyd :thumbup:

Men jeg er enig i at det er ganske teit.. Ganske typisk at sånne små

ting som skruer, klemmer osv koster en liten formue om du må kjøpe

det alene :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er alltid de små tingene som koster mest og produsere så slutt og klag. Hadde du(Morpheus) kanskje vært et hode eldre så hadde du skjønt dette. Det gjelder overalt ellers også. Skal du ha en spesiell skrue i en motor må du ut med en god slump penger, men skal du kjøpe hele settet med skruer, så vil den ene skruen bli adskillig billigere.

Etterspørselen bestemmer prisen enkelt og greit !

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

nå er det vel snakk om 94- for den splitteren fra 4 pins til 3 OG 4 pins. mens det er 22,- for en 4 pins til 3 pins. er vel det som følger med den vifta sikkert.

 

har fått mitt sett idag. er nice det der.

skal ha Shark kabinettet så jeg venter med å sette det opp til jeg får kabinettet.

hvordan ville dere kobla med den refill tanken? bare bruke den som refill eller bruke den som tank? plasten på den var rimelig jall så jeg tror jeg bare kommer til å bruke den som refill. kan den da permanent kobles opp mot pumpa? for ser at pumpa har "dobbelt" opp med ut/innganger, da er vel det ene settet regnet til refill tank.

har dere noen erfaringer/ideer om permantent kobling av refill tanken? altså bare bruke den som refill ikke som tank i tillegg. pumpa i seg selv holder jo på en del vann så trenger ikke ekstra tank.

Lenke til kommentar

hm.. morsom løsning med radiatoren utenfor.. tror ikke det kommer til å gi no stort utslag på temperaturen men det så nå faktisk litt nicere ut, men vet ikke om jeg kommer til å gjøre det... btw vil ikke de anti-knekk fjørene inni slangen ødelegge litt for flowen? hadde det ikke vært bedre å ha de utenpå?

Lenke til kommentar

linken skulle forklare det meste om oppsettet og Gpu blokka

jeg bruker

Link Til nyhetspost

 

Slik festet jeg radiatoren til vifta, brukte de medfølgende skruene

til å feste den med, de som har titan aluvifte vet at vifta er 2 delt

(du kan ta løs motoren fra aluramma) tok ut skruene som var der

og utvidet hullene slik at de passet til de skruene jeg skulle bruke

og hadde skiver under for å ikke ødelegge raddisen

post-153-1104642745.jpg

 

Nei antiknekkfjerene har lite å si for flow jeg kunne ikke måle

noen forskjell ivertfall. tempen ligger på 53grader idle (55grader Load)

XP 2700 (Standard) og Radeon 9800pro core450/740mem er faktisk

fornøyd med tanke på den beskjedene slangediameteren og pumpa

(120L/t i timen)

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Lurer også fælt på hvilken løsning/effekt zandro har.

 

Er selv en av de mange som venter på dette settet.

Har vært inne på tanken å bestille en gpu-blokk i tillegg, men er veldig i tvil hva dette vil ha å si for temperaturen på CPU. Vil det være en god ide å gå til innkjøp av 1 stk radiator i tillegg? Vil det da bli like bra/bedre enn et vanlig BigWater sett?

Har absolutt planer om overklokking ;)

 

fra PSData:

GPU-blokk: 281,-

Radiator m/vifte: 362,-

Totalt: 643,-

 

Flott om noen med litt peil kunne svart på dette. Sikkert nyttig info for mange :yes:

Lenke til kommentar

Sånn, da var jeg selv ferdig med installasjon av bigwater-settet i mitt lian li pc-71. Valgte å montere radiatoren utenfor ved hjelp av en fan-adapter. Kuttet ut fan-guardsene som allerede var ferdigstøpt fra lian li, og bruker det ene til å føre slanger/ledninger inn i kabinettet.

 

Ligger på 38C med en 2.8ghz p4 @ 3.5ghz. Slenger ved noen bilder for de interesserte.

post-224-1104796855_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...