Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

kansje det er en cd rom stasjon ?

Eh.. det tror jeg ikke de ville inkludert før etter at de har fått inn GPU, NB, SB, PSU, HD, og ikke minst lydkortkjøler i settet.

Det virker lite sansynlig at de legger inn en HD-kjøler før de legger ved en av GPU-blokkene deres i settet. Det ser også ut som en påfyllingssak det som er oppå den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off begynner å bli dritt lei BW pumpa.. Fått en ny. Så røyk den andre rett etterpå. Er jo så fint for maskinen også. Tempen stiger som et helvette. Og av en eller annen grunn slo den seg ikke av ved fastsatt temp.

Strek i margen for TT

Lenke til kommentar

Skrue!

Du er litt aktiv i denne tråden. Jeg har myset litt på den samme pumpa som Tørrfisk kjøpte.

Det jeg lurte på er om Alphacool AGB-Eheim 600 eller 1000 er kraftig nok til å gjøre samme jobben som 2 BW pumper. Idag har jeg 2 seperate BW sett på en dual maskin og det er ganske upraktiskt, men tenkte å kanskje koble det slik istedet pumpe->cpu1->radiator1->cpu2->radiator2->ogtilbake.

Holder det med 600ltr/t eller bør jeg kjøre på 1000ltr/t når jeg kjører dobbelt. Og det er ikke umulig at jeg setter på en GPU blokk også.

Lenke til kommentar

ehem, da var tiden kommet til meg....

åpna kabinettet for litt siden (har ikke blitt mye av slikt siden WoW ble kjøpt inn) fordi jeg tenkte jeg skulle sjekke til vannkjølinga, fordi jeg skjønte det begynte å bli lite vann siden jeg hørte nesten en slags surklelyd.

og hva ser jeg? jo, ut fra begge niplene der festet til plexien er har det over lang tid sprengt seg ut litt og litt væske, så nå er det slimete grønn dritt som har rent ned fra CPU blokka og ned på chipsettkjøler, og videre derfra ned på skjermkortet. en stor grønn fast klump ligger på skjermkortet. skulle ta av en svart nippel på pumpa for å fylle, da knakk den lille tuten tvert av som den skulle vært uttørka i flere år. i mangel på databutikker i nærheten teipa jeg bare over der, monterte sammen PC'n (siden det ikke var seriøes lekk, det bare hadde komme ørsmå mengder vann hele tiden) og fyrte opp WoW. joda, PC'n går enda, med teip over tuten. grunnet det satans spillet har jeg ikke kommet til å bestille en luftkjøler enda, men får vel gjøre det nå.

nei dette opplegget var bare latterlig. satt å tenkte at noen her hadde vært uheldige, men så skjedde det samma med meg. hele settet virker som er av Europris kvalitet. bilder blir det lite av, siden jeg hverken finner kamera eller lader.

nei, det settet der skal nok ut av maskinen så fort det er lang nedetid på stormreaver, da jeg har tid.

Lenke til kommentar

det stor også merket på blokka IN , Out som er hendig så man ikke kobler feil...

noen flere som har settet under juletreet i kveld eller har di fleste bestilt i natt ?

Du mener vel pumpa? :) Er vel det samme hvilken vei man kjører igjennom blokka?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Skal vi se.. Tror jeg har fått det meste i orden her nå.

Har bestillt

ALPHA15119 Alphacool vanntank m/pumpe, AGB-E 1000 S

A44NP Slangenippel, plast, 1/4"NPTx1/4"ID

MM54195K14 Slangeklemme, Ø5.6-Ø16

ZMGWB1 Zalman vannblokk, GPU (ATI og NVIDIA)

Hvis man ser på Zalman blokka så følger det med 2 vannblokker. Det jeg tenkte å gjøre var å bruke den ene på gpu og den andre på chipsettet. (artic silver epoxy) Men hva slags tilkoblinger bruker de blokkene? Jeg bruker slanger/cpu blokk/radiator fra Bigwater settet så jeg må ha noe som passer på det.

Oppsettet som jeg tenkte det nå var å koble

pumpe-chipsett-cpu1-radiator1-cpu2-gpu-radiator2-ogtilbake

Eneste feilen jeg ser med det oppsettet er at vannet kan være ganske varmt når det når

gpu'en. Om noen har noen andre forslag til rekkefølge så tar jeg gjerne imot det.

Tenkte også å kjøre ekstra kald luft inn på radiator 1 (slange fra vindu) for å få temperaturen ned så mye som mulig før vannet når cpu2

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke funnet noen andre måter enn å skjære opp slangen.. alle andre forsøk har endt i 2 ting, 1) plastsaken har blitt bøyd og helt oppskrapet, og 2) slangen sitter fortsatt like godt på.

Det har lyktes å få av slangen ved å dra den av med 3/8" ID, men ikke BigWater-slangen, 5/16" ID.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...