Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

aarghhh! Jeg sendte inn hele settet tilbake til mpx pga. en begynnende sprekk i cpu blokka. Men de sier det ikke er noen sprekk på den! Noe som det er, ganske dyp også. De blir vel å sende den tilbake sånn at jeg kan montere den og vente til det kommer lekkasje som ødelegger hovedkort og cpu! Da får jeg vel nytt sett?! OMFG!

WTF skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK

Da har pumpen gått etter en uke i drift og nå trenger jeg ny...

Midleritidig har jeg laget en pumpe til 50 spenn som er satt sammen av en akvariumspumpe og noen strips :p Fungerer glimrende så lenge noen ikke dytter borti maskinen...

Men nå kommer problemet... Hva slags pumpe skal jeg kjøpe? Hvilke nippler trenger jeg for at de skal klare og koble seg til den slangen jeg har?

Og så har jeg tenkt meg en GPU og NB kjøler... Noen forslag? er intel chipset og ati radeon 9800 pro kort... Og hvilke nippler trenger jeg?

EDIT: Jeg vil gjerne bestille alt fra et sted... Hadde vært flott ;)

Endret av StoreLars
Lenke til kommentar

Hadde hatt dette settet i litt under 2 måneder. Brukte på både CPU og GPU og var fornøyd med temperaturer. For ca 1 uke siden ville plutselig pumpe ikke mere :( Heldigvis var jeg hjemme da, så jeg var veldig rask med å slå av pc'en. Sendte pumpen til MPX og satt luftkjøling tilbake. Cpu temp ligger nu ca 10 grader mere enn med BW, mens skjermkortet ligger på 55-60 grader i Windows(med BW lå den på ca 30) Men når jeg starter en program som bruker litt 3D, til og med skjermsparer, så øker tempen ganske fort opp til ca 110-115 grader og pc'en rebooter. Det skal vel ikke være slik? Kjøleren på skjermkortet en standar kjøler til X800 XL og jeg hadde en lag med AS5 på kjernen. Kan det være slik at kortet ble ødelagt da pumpen stoppa??

Lenke til kommentar

Trenger jeg bare A4NN nippelen? Trenger jeg ikke noe låsesystem for å tre over slangen? :hmm:

Skrue, BW pumpen ble ikke sendt sist lørdag pga feilplassert tillit til et kvinnemenneske men blir tatt hånd om!

BW vannet er en mørkere grønnfarge nå etter jeg har hellt det tilbake, er det greit å bruke det om igjen? (det er ikke vann som ble brukt til testkjøring)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Har fått testet min nye Alphacool AGB-Eheim 600 Station og må si jeg er sterkt misfornøyd, den bråker jo som et lokomotiv iforhold til BW pumpa!

Hele poenget med at jeg har vannkjøling går jo bort nå :(

Har du fylt helt opp med vann da ?

Lenke til kommentar

tørrfisk, du skal være klar over et par-tre ting:

Pumpa du nå har tatt i bruk er for det første fem ganger så kraftig.

For det andre er det en vekselstrømspumpe. Den vibrerer mer enn en likestrømspumpe, og må derfor isoleres fra underlaget. (Skumgummi)

For det tredje er flow gjennom systemet ditt sannsynligvis økt ganske betraktelig, og dermed vil det ta lenger tid før all luft er ute av systemet. Høres kanskje rart ut, men vannets hastighet vil også hvirvle luften rundt i tanken i lengre tid.

Når lufta (omsider) er ute av vannet, og pumpa isoleres fra underlaget, så vil du nok oppleve at den blir atskillig stillere enn hva du hittil har beskrevet.

Lenke til kommentar

Fikk mitt juletilbuds BigWater nå hele 6 mnd. etter jul, det var sikkert pga. at jeg i tillegg hadde bestilt en ekstra vann flaske til thermaltake og en gpu blokk til grafikk kortet.

Fikk vann kjølings systemet for vel en uke siden og holder på med å installere det i mitt "lille" Chenbro Gaming Bomb kabinett som også var kjøpt på et super tilbud til 299,- hvis jeg ikke husker feil.

Så nå skal det kjøres med vasnnkjøling.

ps. Hvis jeg får det til å funke uten at det lekker noen sted. ;)

Lenke til kommentar

Har fylt opp min nye gigantiske tank (:() med BW vann som jeg hadde igjen, men tanken er bare halvfull.

Er vel ikke noe problem å fylle opp resten med destillert vann og frostvæske da? (trenger jeg frostvæske da?) :hmm:

Takk for svar skrue btw, du leste opp hvorfor du ennå ikke har mottatt pumpen? :blush:

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du skal blande vann / frostvæske med "luriumet" til Bw. Hva som finnes i den væsken er ikke godt å si, så det mest fornuftige er nok å la det være.

Det er riktignok lite sannsynlig at det skjer noe, men allikevel.

Jada, jeg fikk med meg det med pumpa! No prob, den kommer når den kommer. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...