Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mitt BigWater stående i mange uker nå, fordi jeg ikke har plass til det i min Shuttle. Så fort jeg får vanlig kabinett igjen tenker jeg å bruke vannkjøling for første gang. Er det noen forhåndsregler jeg kan ta med tanke på nipler og/eller pumpe så jeg minsker faren for at det sprekker? Slenge på noe silikon eller noe i den duren? Hva slags i så fall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt mitt BigWater stående i mange uker nå, fordi jeg ikke har plass til det i min Shuttle. Så fort jeg får vanlig kabinett igjen tenker jeg å bruke vannkjøling for første gang. Er det noen forhåndsregler jeg kan ta med tanke på nipler og/eller pumpe så jeg minsker faren for at det sprekker? Slenge på noe silikon eller noe i den duren? Hva slags i så fall?

på dette settet trenger du bare å skru til niplene for hånd så hardt du klarer. og passe på at du kutter slangene rett i enden. Ellers tror jeg ikke det er så mye.

Lenke til kommentar

1) Sjekk at det ikke er noen sprekker på vannblokken.

2) Sørg for at du skrur alle slanger på niplene forsiktig. Hold igjen selve niplene på CPU-blokken når du skrur på slangen, så de ikke blir skrudd på. Det eneste som kreves for at niplene skal være tette er at pakningen er presset sammen. Det vil aldri bli noe trykk pga. gjengene. Følg alltid rådet når det står i monteringsanvisningene at du ikke skal overpresse skruene. IKKE BRUK NOEN SOM HELST FORM FOR VERKTØY for å skru på slangen!

3) Sørg for at hele systemet er fyllt opp med vann før du starter pumpen. Det går greit med noen luftbobler rundt om kring, men det går ikke greit dersom pumpen er det eneste som har vann. i seg.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
3) Sørg for at hele systemet er fyllt opp med vann før du starter pumpen. Det går greit med noen luftbobler rundt om kring, men det går ikke greit dersom pumpen er det eneste som har vann. i seg.

Hvordan skal du greie å fylle hele systemet uten å starte pumpen? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men jeg har klart det.. bare å bevege, plugge ut og inn, og litt sånt på slangene og pumpen.. så fylles det opp. Dette virker derimot ikke dersom det allerede er vann i slangene enkelte steder, eller dersom man har maskinen stående.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men jeg har klart det.. bare å bevege, plugge ut og inn, og litt sånt på slangene og pumpen.. så fylles det opp. Dette virker derimot ikke dersom det allerede er vann i slangene enkelte steder, eller dersom man har maskinen stående.

er jo et fett det...hvis du har klart det så er det jo greit :D...men det er enklest å fylle tanken/pumpa.. så starter du den og fyller på mens den går...det gjorde jeg! Funker som bare juling;)

Tempen min akkurat nå...20 grader i rommet. noen programmer oppe å går..

post-224-1117549398_thumb.jpg

Endret av Mikkel87
Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på størrelse og støynivå på disse to rakkerne http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=A44NP&toc=5472

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=A44NP&toc=5472

Har ikke lyst på en større enn nødvendig.

tror du gjorde en feil der?.var linker til 3 nipler?..di lager vel ikke lyd?

Haha :!: ikke spørr meg hvordan jeg fikk det til :ermm:..

Er vel på tide med frokost. Feilen er nå rettet!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på størrelse og støynivå på disse to rakkerne http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=A44NP&toc=5472

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=A44NP&toc=5472

Har ikke lyst på en større enn nødvendig.

tror du gjorde en feil der?.var linker til 3 nipler?..di lager vel ikke lyd?

Haha :!: ikke spørr meg hvordan jeg fikk det til :ermm:..

Er vel på tide med frokost. Feilen er nå rettet!

såpass.. :p hvor er den rettet? ser fortsatt bare to sider med 3 nipler på hver?:p

vet at det er litt trøblete å lage link til no spesifikt på Microplex. Men er ikke så vanskelig :p

Lenke til kommentar
Noen som har forslag til sikring av dette:

Ingenting som tyder på at det skal lekke enda, men greit å være på den sikre siden.

Hei,

Akkurat samme ripe har jeg også på min CPU-blokk og vil kalde dette for en støbefeil eller en kosmetisk ripe. Flere andre som også har denne ripe - bl.a simen1.

Jeg tror ikke denne ripe er 'farlig' på nogen måte.

Værre ser det ut med den sprekke du har på GPU-blokken!

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Hei,

Det er løyent, at jeg som den eneste greier å fylle systemet 99,9 % med vann uten å starte pumpen.

Om det skyldes at jeg er født i midten av det forrige århundred, eller om fysikk-lærene var bedre der på 60-tallet - det vett jeg ikke!

Men en ting er helt sikkert - og det er, at luft er lettere enn vann (noget de fleste oppegående har fått med sig).

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Må bare følge opp Kimmer her.

Jeg kan også observere akkurat samme "sprekk" på en tilsvarende CPU-blokk jeg har liggende her.

ettersom plexitoppen er støpt, altså ikke maskinért ut av et stykke plexi, er nok dette en typisk støpefeil. Som høyst sannsynlig ikke vil få noen konsekvens over tid.

Lenke til kommentar
Hei,

Akkurat samme ripe har jeg også på min CPU-blokk og vil kalde dette for en støbefeil eller en kosmetisk ripe. Flere andre som også har denne ripe - bl.a simen1.

Jeg tror ikke denne ripe er 'farlig' på nogen måte.

Værre ser det ut med den sprekke du har på GPU-blokken!

Mvh

Kimmer

Hmm, ok.

GPU-blokka er ikke festet til skjermkortet, men er koblet til systemet(henger utenfor kabinettet nå :p)

Noen forslag til å sikre den da?

Lim?

smelte noe på?

Edit: tror den på cpu-blokka har vært der heletiden.

Edit2: Ser litt skummelt med på dette bilde da. :p

post-224-1117555405_thumb.jpg

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Hei,

Det er løyent, at jeg som den eneste greier å fylle systemet 99,9 % med vann uten å starte pumpen.

Om det skyldes at jeg er født i midten av det forrige århundred, eller om fysikk-lærene var bedre der på 60-tallet - det vett jeg ikke!

Men en ting er helt sikkert - og det er, at luft er lettere enn vann (noget de fleste oppegående har fått med sig).

Mvh

Kimmer

hmm...mente du med luft og det?...jeg har ingen luftbobler i systemet mitt?..det tok akkurat 30 sekunder så var alt borte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...