Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Det ville det helt sikkert.

Men vær klar over at niplene er alt for store for slangene i BW-settet. Niplene må byttes, eller du kan lage en overgang fra 3/8" til 1/4" slange, sistnevnte dimensjon gjelder for BW-slangen.

Tenk også på at den tanken er større enn den orginale BW-greia, og dermed ikke fullt så lett å plassere i kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mer vann vil overganger fra maks og minimum-temperatur gå saktere, men over tid vil temperaturen uansett være det samme. Dersom man kjører maks load bare i kort tid vil man kunne tjene på mer vann i systemet, men ikke ellers.

Lenke til kommentar

Ja det hadde vært interresant å vite hvor representativt tallet er. Jeg lurer blandt annet på hvor mange av de som har hadd problemer av ett eller annet slag som har fikset problemet og hvor lett det gikk. Også lurer jeg på hvor mange som ikke eier TT Bigwater som har stemt på faenskap. (f.eks for å rettferdgigjøre ovenfor seg selv hvor mye bedre en annen type kjøling er). Også lurer jeg på hvor stor andel av de fornøyde eierene henger i denne tråden i for hold til andelen av de som er missfornøyde som henger her. Også lurer jeg på hvor mange av de som tidligere har stemt at det fungerer perfekt som har fått problemer etter at de har stemt. (Stemmen kan ikke endres)

En annen relevant ting kan være om det er ekstra lett å gjøre brukerfeil med dette settet? F.eks hvor mange som har tørrkjørt pumpa eller vært for slurvete når de har montert slanger, blokka etc.

En tredje relevant ting er hvor mange som hev seg på disse supertilbudene som egentlig har noe særlig peiling på vannkjøling. Sansynligvis ligger vel kunnskapsnivået lavere hos disse enn på garvede vannkjølingbrukere. Folk som allerede hadde vannkjøling da settet kom på tilbud eller valgte andre sett av forsjellige grunner.

Lenke til kommentar

Jeg stemte først at jeg var fornøyd. Siden gikk pumpa til helvete, og den ble ikke tørrkjørt. Ei heller har jeg hatt noe med vannkjøling å gjøre før, men det skulle da strengt tatt ikke være nødvendig for å gjøre disse enkle tingene riktig uten å slurve...Så lenge vannivået ligger godt over minimumstreken på den pisspumpa, burde kunnskapsnivået være et fett.

Nå har jeg vært uten pc i over en uke, hvor lang tid bruker vanligvis disse forretningene på å finne ut at de skal sende en ny pumpe til sin plagede kunde?

Lenke til kommentar

en liten fordel med tanke på det at pumpa kan ryke er vel å gjøre som jeg. montere vanntempmåler?..den sier jo ifra når vanntempen stiger..da piper'n. vannet vil jo bli varmere ettersom cpu tempen stiger, siden vannet ikke får sirkulert gjennom radiatoren..jeg har Bigwater jeg også..

Lenke til kommentar
en liten fordel med tanke på det at pumpa kan ryke er vel å gjøre som jeg. montere vanntempmåler?..den sier jo ifra når vanntempen stiger..da piper'n. vannet vil jo bli varmere ettersom cpu tempen stiger, siden vannet ikke får sirkulert gjennom radiatoren..jeg har Bigwater jeg også..

Hvor har du montert den da ?

Hvis den er i tanken/pumpen så hjelper det ikke så mye, vannet kommer ikke ned/opp til pumpen igjen når den stopper ;)

Lenke til kommentar

Tanken er nok god, men da må i så fall vanntempmåleren helts monteres i selve vannblokka.

Det er det neppe så mange som vil. For greia er jo at det ikke nytter med en tempmåler noe annet sted i systemet, ettersom det vil ta uhyre lang tid før varmen sprer seg videre til punktet hvor føleren er montert.

Innen det skjer, så har du nok forlengst fått en rekke andre "alarmer" fra maskinen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

jeg vet jo det..men tempmålern står RETT etter blokka..så det vil ha innvirkning nok til at du blir advart?!

det snakk om et par cm mellom blokka og tempmålern. så jeg tror ikke det vil være noe problem... :roll:

Endret av Mikkel87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...