Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

vis man ser nøye etter så koblinene på zalman blokkene utrolig svære i forhold til slangene.. (på bigwater)

Så jeg tror ikke at de vil passe... kjøp heller et ekstra bigwater sett, og modifiser blokka til å passe skjermkortet... da får du også en raddis til...

Endret av cowai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis man skal ha en gpu blokk også.. Så blir det veldig varm cpu.. Så da vil dere sikkert i tillegg også ha en radiator... Og da blir det mye mere penger enn å kjøpe et bigwater sett til... Da får man reservedeler, ekstra slange, vann.. Vet om en som gjorde det... Fikk 36c på load ved xp-m 2600@2700mhz@100w ved 1.80v. og 42c på gpu (overklokka x800 xt pe)

 

Så jeg har også bestillt et til jeg å.

Lenke til kommentar

jeg har da bestilt et fra mpx siden det andre ikke kommer før i februar.

Da får jeg to sett, og da tenkte jeg å koble de i serie, og kjøle cpu og gpu. Hvordan blir det egentlig, med tanke på ytelse, og rekkefølge man kobler?

 

Er det best å la vifta suge luft fra radiatoren, eller blåse luft på??

 

Hvordan tømme det? står det i manualen?

 

Edit: noen som kan anbefale en stille psu? :w00t:

Endret av GoBu
Lenke til kommentar

Rekkefølge vet jeg ikke..

Men man trenger bare bruke den ene pumpa.

 

Det er best å la vifta suge luft gjennom rad.

 

Når jeg tømmer det. Tar jeg av slangene ved pumpa. tar den ene enden i en bøtte og blåser i den andre... Eller man kan ta å la vannet renne ned i en bøtte, vis man lar enden ligge lengre mot bakken enn resten av systemet/kabinettet. Og suger litt i den ene slangen i bøtta. Da renner det av seg selv. Dette har dere lært på barneskolen..

Så kan man blåse i den andre, for å framskynde det.

 

Det står noe i manualen men det problemet kommer seinere :p

Endret av cowai
Lenke til kommentar

No har jeg presset vankjølinga inni et lite Termaltake SViking.

Jeg måtte gjøre om på radiatoren og kabinettdøren for at alt skulle passe.

(Låsen måtte jeg sette opp ned, uten den låsepinnen :p )

Radiatoren min har faktisk 2*12cm vifter også :innocent:

 

Så det var en som klarer 24/26grader på CPU'n. Hvor varmt er det i mommet ditt da?

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar

Sendte mail til psdata andre juledag anngående tilbudet deres. Jeg var ikke hjemme i julen og fikk ikke handlet. De svarte meg med at de ikke kunne gi enkeltpersoner slike tilbud.

 

Tenkte kanskje det var flere på forumet som ønsket dette tilbudet igjen. Om vi gikk sammen en 8-10 stykker og spurte om å få settet til redusert pris kanskje de gav etter, eller eventuelt tok opp igjen tilbudet som "ukens tilbudet eller noe"?

 

Om noen er interessert pm meg. Kan jo sette opp en egen tråd evt.

 

Fredrik

Lenke til kommentar
laburk,02/01/2005 : 19:37] Så det var en som klarer 24/26grader på CPU'n. Hvor varmt er det i mommet ditt da?

Tempen ligger på 26grader i et rom med normal rom temp og laveste innstilling på vifta. Ved 24 grader var det ganske kaldt i rommet.

 

22 grader ved startup. :p Men den økte jo ganske raskt da.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

skal hente mitt sett i morra, men lurer på om jeg skal bestille meg et TT Shark kabinett da dette er spesialkonstruert til netopp denne vannkjølinga. har et chieftech full nå men det er så mange hjemmemekka løsninger at såvidt jeg rører på det er det en vifte eller to som ikke går.

tror dere jeg får noe for et godt brukt chieftech fulltower med vindu i døra, samt 4x80mm vifter me hjemmelaga styring på 12-0-5 volt, samt en 92mm vifte med variabel hastighet? kan vel også selge med s478 TT Spark7+ da jeg får jo ikke bruk for den lenger.

Lenke til kommentar

Må vente til uti februar på det jeg :(

 

Men jeg leste en test av det på en US side og de mente at blokka trengte de 4 hullene for montering for alle socket'er utenom socket-A.

Kan noen bekrefte eller avbekfrefte dette?

 

Hvis man ikke er avhengig av de 4 hullene får jeg brukt de 2 settene jeg bestillte i en dual maskin noe jeg har lyst til.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det følger med 3 til 4-pins strømadapter til pumpen? Kan ikke se at det gjør det ut fra spesifikasjonene.

Har bare en 3-pins kontakt på hovedkortet så jeg må nok kjøpe et adapter i tillegg dersom det ikke følger med.

Synd at PSData tar hele 93 kroner for et slikt adapter. Koster jo bare 19 kroner hos Microplex.

Evt. kan jeg kanskje kjøpe meg viftestyring. Vil det være noe problem å koble pumpen til viftestyringen?

Unnskyld meg men hva F*** tenker PS-Data på???

 

En 3-4 pins overang koster 94,- kroner.

 

Men en 3-4 pins overgang + en splitter ny 80x80x25 mm vifte koster 35,- kroner

 

Rett og slett helt IDIOTISK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...