Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da får jeg slå meg med på "de pumpe løses klubb" jeg oxo da :D , plutselig skøyt tempen i været, pc'n lekte ambulanse, å mørkt ble det :hrm:

la en finger på blokka(brente meg no jævli :blush: ), så den var varm. Pc'n ville ikke fyre mer den dagen(varm blokk), så etter en kjøle-periode, så starta den, men pumpa stangerer og vil ikke snurre, så tempen øker. :(

Da har jeg nå en unskyldning for å bytte til en sprekere pumpe, ingen sure miner fra min side, det er jo forsatt et billig sett :whistle:

Noen som har noen forslag til en grei og billig pumpe?

By the way: Jeg kjører Socket-A, og det er temparatur sensor, som slår av pc'n ved en gitt temparatur, etter det jeg er informert om. så prosessoren lider ingen nød, så lenge du ikke gjør det daglig da :tease:

PS: Har/hadde pumpe med silicon kork

M.V.H. =Wolf=

Lenke til kommentar

Nå har jeg mannet meg opp og tatt frahverandre blokka fra sett nr. 2, som jeg ikke har tatt i bruk. Der er det en tydelig sprekk ved den ene nippelen, samt to sprekker fra en av skruene som holder plexi sammen med kobber. Dette var vanskelig å se før jeg delte blokka.

Gidder ikke å sende inn. Blokka får heller finne seg i å bli moddet med silikonbasert pakningsstoff, instant gasket. Det vil garantert holde og være tett, men man kan ikke gjøre regning med å ta den frahverandre igjen.

O-ringen var forresten i uventet god forfatning og har god spenst. Den vil godt kunne gjenbrukes. Jeg antar at det skyldes en konstruksjon som komprimerer ringen minimalt når blokka er sammenføyd, noe som muligens medfører at det tåler mindre trykk før det begynner å lekke. Kanskje burde sporet i kobberet ikke være riktig så dypt, slik at det ble mer "å dra på", om man kan si det slik.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Jeg tror det er flere enn meg som lurer på feilprosenten på dette settet. For å unngå massevis av subjektive innlegg her så putter jeg opp en poll. Hensikten er å få en oversikt over feilprosenten og om det står i stil til andelen innlegg som rapporterer probelmer i denne tråden.

Lenke til kommentar
(og håper folk er flinke og holder seg til én stemme :) )

Jeg tror ikke det er noen fare. Man kan bare stemme en gang per brukerkonto og hvis man oppretter en ny brukerkonto til seg selv så bryter det med retningslinjene:

#14: Om du blir utestengt og registrerer deg på nytt med ett eller flere nye kallenavn, vil du bli permanent utestengt med alle nåværende og fremtidige kallenavn. Punkt 17 kan bli brukt i slike tilfeller. Det er heller ikke lov å ha mer enn én bruker. Glemmer du brukernavn / passord, ta kontakt med forumstyret. Se også punkt #13: for hvordan klager bør fremstilles
Lenke til kommentar
O-ringen var forresten i uventet god forfatning og har god spenst. Den vil godt kunne gjenbrukes. Jeg antar at det skyldes en konstruksjon som komprimerer ringen minimalt når blokka er sammenføyd, noe som muligens medfører at det tåler mindre trykk før det begynner å lekke. Kanskje burde sporet i kobberet ikke være riktig så dypt, slik at det ble mer "å dra på", om man kan si det slik.

Hei,

Ikke bra med de sprekker. Er der nogen av disse sprekker, der 'går på tvers' av O-ringen?

Det anet mig, at der var noget ullent med den O-ring: Som jeg skrev tidligere - da kan man sette i en tykkere O-ring for å få den effekten, som du beskriver.

Til Simen1: Bra tiltakk :thumbup:

Edit: Så først pollen nu.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Er der nogen av de der 'går på tvers' av O-ringen?

Nei, så det skal nok gå å reparere den til fungerende og forhåpentiligvis sikker stand.

Det anet mig, at der var noget ullent med den O-ring: Som jeg skrev tidligere - da kan man sette i en tykkere O-ring for å få den effekten, som du beskriver.
Sporet i kobberdelen virker skikkelig trangt for ringen som allerede er montert, så den må eventuelt ikke være 100% rund i tversnitt om den skal være tykkere. Da kan det bli problemer med å plassere den.

Er dessuten litt bekymret for at om man monterer en ring som gjør at skruene må dras hardere til for å komprimere o-ringen kan det øke faren for sprekker i plexien. Sistnevnte virker litt skjør.

Lenke til kommentar

Det slo meg en ting: I og med at det er så utrolig mange som vil at maskinen skal se ut som et glorete hus for arbeidspiker, er det sikkert noen som har sånne kjekke ultrafiolette lyskastere inne i maskinen. Og det var noen et annet sted som nevnte at plexiglas kunne være litt ømfiendtlig for UV-lys.

Teori:

Er det evt. UV-lys i kassa som har gjort at dere har fått skjør plexi som har sprukket?

Lenke til kommentar

Snakket akkuratt med PSData der jeg handlet mitt sett for 14 dager siden.

Karen jeg snakket med sjekket litt tall, han sier de har solgt over 900 sett siden desember, men at de har hatt retur på bare 35 av disse... Om en kan stole på disse tallene, skulle det bety en feilprosent på ca 4.

Wish

Endret av WishYou
Lenke til kommentar
Er dessuten litt bekymret for at om man monterer en ring som gjør at skruene må dras hardere til for å komprimere o-ringen kan det øke faren for sprekker i plexien. Sistnevnte virker litt skjør.

Hei,

Helt enig her!

OK - trodde sporet var omtrent 'firkantet' i tversnittet (like dybt som bredt).

Hos mig så det ut som trykkflaten på O-ringen (mott plexi) var ca. 1,5 mm - noget som umiddelbart virket greit nok.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Om en kan stole på disse tallene, skulle betyr en feilprosent på ca 4.

Høres ikke så ille ut det, min gode mann. Ja, det er en "høy" feilprosent, men til den prisen man betaler er det ikke galt. Hadde Thermaltake lagt mer sjel i produksjons- og testeprosessen, ville etter all sannsynlighet prisen gått opp og feilprosenten ned.

Lenke til kommentar

Aldri mer mpx på meg! :(

Pratet med de i dag om å få ny pumpe sendt med overnattpost (som jeg betaler) så sa de at det ikke kunne la seg gjøre og at jeg måtte sende HELE big-water settet til dem, så skulle det ta 6-7 arbeidsager etter motatt pakke, så skulle de se på det viss de fikk tid, og deretter sende pumpe.

De ville vite hvordan feilen oppsto og hva jeg hadde gjort feil og ville ikke høre på meg når jeg sa at det var et kjent fenomen med settet.

Selvom jeg poengterte at det hastet siden maskinen skal brukes til veldig viktige ting i morgen så kunne de ikke gjøre noe avtaler, informerte dem da om at jeg kjøper heller en ordentlig pumpe fra en annen bedre bedrift.

Noen BRA pumper som passer til BW uten modifikasjoner? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...