Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

....probs med 2200rpm pumpen (sillicon korg på toppen).

Å fillern. Det har jeg ikke fått med meg. Har 2200rpm selv...men en i reserve heldigvis.
Nu får jeg veldig lyst til å se, hvordan den pumpe er konstrueret
Fant ikke noe på nett i farta.
for der er jo helt klart en grunn til at TT skriver en tydelig advarsel (trekant) på forsiden av manualen.

Helt klart. Har ikke manualen liggende, men tør jeg gjette at det gjelder ren tørrkjøring og ikke at det passerer noen luftbobler gjennom pumpen mens man lufter? Vil jo være umulig å unngå. Det er jo ikke mange pumper som har godt av å kjøres helt tørre. Unntaket er vel de som er spesifikt konstruert for å tåle det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kimmer: Den går av og på kontinuerlig mens jeg starter maskinen.

Får 3-pins kontaktene mer størm under oppstarten av maskinen?

Hei,

Da har pumpen nok tatt kvelden. :mad:

Tror ikke de får mer strøm under oppstart.

Det lureste er vel å kople pumpen på den 3-pins, der er beregnet for CPU-viften og husk å slå CPU-viftestyring fra i BIOS og viftestyringen i diverse monitor-programmer som f.eks SpeedFan.

Det kan være lurt å sette på alarm for "CPU Fan-fail" så maskinen slår sig av, hvis pumpen stopper (har være nevnt før i tråden). Ikke alle HK har den mulighet.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Ånei, for noe idioti!! :(

Jeg som hadde gledet meg til å ta opp i hele helga, men nå må jeg hente mitt studioutstyr og sitte å se på det støve ned i skapet :cry: , ellers må jeg ta ut lydkort og midi interface og installere programmene på denne maskinen, men det blir et helt prosjekt :(

Lenke til kommentar
Har den på mitt Gainward 6600GT GS AGP. Husk at du må mekke kjøler til agp-pci bridgen om du har agp-kort som ikke har separat kjøler til denne, om du har tenkt å vannkjøle.

:)

Godt å høre at det er flere som har den, da skal den bestilles :)

Litt usikker på hva du mente med å mekke til agp-pci brigden.

Jeg har et msi 865PE kort med Agp versjonen av 6600 GT kortet.

Lenke til kommentar
Litt usikker på hva du mente med å mekke til agp-pci brigden.

Her ser du et bilde av et agp-kort med separat kjøler på agp til pcie bridgen.

På mitt Gainward-kort dekker kjøleren både gpu og bridgechippen, slik at sistnevnte ble uten kjøling når jeg fjernet originalkjøleren. Vannblokka vil ikke dekke denne, så du må ordne en egen løsning om du ikke har separat kjøler som kortet på bildet har.

For min del ble det å modde en gammel chipsettkjøler (tror den er fra et Abit SD7) og montere den på bridgen. Leser at det er mange som bruker en ramsink også, men magefølelsen min sier at det blir i varmeste laget.

Lenke til kommentar

Er denne tråden oppe ennå !?

Lenge sia jeg har vært her ..

Nå har jeg brukt settet lenge nok til å gi en karakter.

Settet kjøler greit, det er stille og gir mye oppmerksomhet ( for de som vil ha det ) , det er billig og lett og sette sammen.

K. 8/10.

Wish You, det var ren uflaks, det var mange som har hatt problemet, men når settet koster 500kroner, tilbud nå, så kan du ikke forvente deg -30grader og 100% plekkfritt.

Du kunne kjøpt et til 3000kroner som ville kjølt 2grader mer enn BW settet, men så koster det 2500kroner mer, og det hadde sikkert vært noe ødlagt der å ;)

Tenk på barn i afrika. Dem har ikke engang en pumpe til og pumpe rent vann til tørste munner :cry:

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
takk for svar men er i villrede enda. har ikke hørt om agp-pci bridge før så jeg vet ikke hva som skal dekke hva. ligger ved link til bilde av kortet mitt. hvis du kan gi meg en pekepinn utifra bildet så skal jeg nok forstå til slutt :)

http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_a6600_gttdh_1.html

Du har separat kjøler til bridgechippen, og dermed kan du fint bytte gpu-kjøleren med en vannblokk. Du lar bare den passive ribba på bridgen stå som den står.

Muffinman: Hvor er Willoch? 

Hysjda...

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...