Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt utrolig!!...Pumpa stoppa! Jeg hadde virkelig ikke trudd at det skulle skje meg også..akkurat nå... Er det så vanskeligå lage en vannpumpe som virker lenger enn noen uker? Vil min splitter nye prosessor være like hel etter dette? Jeg vet ikke hvordan beskyttelsesfunksjoner mot overoppheting det er eller ikke er på asus p4p800deluxe..

 

Er ikke sikker på om det er no vits å bruke garantien for å få ny pumpe, hva er poenget hvis den også stopper etter noen uker?

 

Noen anbefalinger for skikkelig kvalitetspumpe? Vil kontakte leverandøren, men jeg tror uansett jeg må kjøpe en pumpe av et bedre merke...hva nå det måtte være?

 

Hva denne koster kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Å slippe faenskap som dette er rett og slett uvurderlig. Dette er siste gang jeg kjøper billig skit.

Lenke til kommentar
Har sett at den har gått en del på 2600RPM.

Det er vel varianten som går på 2600-2700 rpm som er blitt kjent for å ryke. De som går på 2200 rpm ser ut til å holde.

 

Du har vel luftkjølingen i behold enda slik at du slipper å være uten maskin i helga vel? Eller du kan mekke en løsning med vann fra springen og få superkjøling....

:p

Lenke til kommentar

Pumpa slår seg av og på, men er av hele tiden når jeg kommer inn i Windows. Noen som har noen peiling på hva som er galt? Eventuelt om jeg kan fikse den? Venter ikke på at MPX skal ha den inne til vurdering som tar 6 dager, og så sender meg en ny en etter 6 dager til.

Eventuelt en provisorisk løsning?

Skal bestille en ordentlig pumpe på mandag :(

 

Rykende_Kaffe: Lager mye forskjellig gitarmusikk, har meldt meg ut av band så programmerer trommer og bass på reason (med god hjelp av skagen :)) Er glad i metall.

Lenke til kommentar
Pumpa slår seg av og på, men er av hele tiden når jeg kommer inn i Windows. Noen som har noen peiling på hva som er galt? Eventuelt om jeg kan fikse den? Eventuelt en provisorisk løsning?

 

 

Hei,

 

Hvor på hovedkortet har du koplet til strømmen til pumpen?

Prøv evt en annen kontakt eller kople 12v direkte fra strømforsyningen.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd alle 3-pins kontakter!

Hvordan kobler jeg 12v direkte? :blush:

Hei,

 

Da må du nok ha en overgang fra 3-pins til 4-pins harddiskkontak - hvis ikke du har mot på å lage noget midlertidigt selv.

 

PS. Har den pumpe kørt uten vann på noget tidspunkt, eller har den kørt da der var mye luft i systemet?

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Kan ha blitt kjørt med mye luft :hmm:

Visste ikke hvordan jeg skulle få det ut..

Litt luft i systemet har liten betydning, så lenge det strømmer væske igjennom for å ivareta kjøling vil det ikke forårsake problemer. Du har ganske enkelt fått en pumpe som er av den typen som tydeligvis er belemret med feil.

 

Har så langt kun hørt om pumper med 2700rpm som har sviktet, ingen med 2200 rpm. Har liten erfaring med pumper i vannkjøling på pc, men har hatt mye med forskjellige typer av ganske så mye grovere dimensjon å gjøre, både membran, sentrifugal og impellerpumper. De forskjellige typene tåler tørrkjøring i forskjellig grad, men jeg har enda ikke vært borti en pumpe som ikke tåler litt luft i systemet i en periode.

Lenke til kommentar
Kan ha blitt kjørt med mye luft :hmm:

Visste ikke hvordan jeg skulle få det ut..

Litt luft i systemet har liten betydning, så lenge det strømmer væske igjennom for å ivareta kjøling vil det ikke forårsake problemer. Du har ganske enkelt fått en pumpe som er av den typen som tydeligvis er belemret med feil.

 

Har så langt kun hørt om pumper med 2700rpm som har sviktet, ingen med 2200 rpm. Har liten erfaring med pumper i vannkjøling på pc, men har hatt mye med forskjellige typer av ganske så mye grovere dimensjon å gjøre, både membran, sentrifugal og impellerpumper. De forskjellige typene tåler tørrkjøring i forskjellig grad, men jeg har enda ikke vært borti en pumpe som ikke tåler litt luft i systemet i en periode.

Etter det jeg har sett var det motsatt. 2200rpm-versjonen som brukte å ryke.

 

Jeg har forresten 2200-versjonen, og den har gått het fint uten noe problem i 3 uker.

Lenke til kommentar
Min funker fett fortsatt, hakke hatt noe problem whatsoever med BW(enda) har vel hatt det i 2-3 måneder...

 

når pleier settene og klikke a?

[ironi]

Etter eksakt 2 måneder 4 dager 43 minutter og 27 Sekunder !

[ironi]

Det finnes nok desverre ikke noen dato får når det slutter å virke :thumbdown:

Er så stor spredning på det, alt fra en dag til 1/2 år osv..

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar
Har så langt kun hørt om pumper med 2700rpm som har sviktet, ingen med 2200 rpm. Har liten erfaring med pumper i vannkjøling på pc, men har hatt mye med forskjellige typer av ganske så mye grovere dimensjon å gjøre, både membran, sentrifugal og impellerpumper. De forskjellige typene tåler tørrkjøring i forskjellig grad, men jeg har enda ikke vært borti en pumpe som ikke tåler litt luft i systemet i en periode.

Hei,

 

Hvis du leser denne tråd/side igennem - vil du se at der er en haug med folk, der har store probs med 2200rpm pumpen (sillicon korg på toppen).

 

Nu får jeg veldig lyst til å se, hvordan den pumpe er konstrueret - for der er jo helt klart en grunn til at TT skriver en tydelig advarsel (trekant) på forsiden av manualen. Jeg får skille pumpen ad, hvis/når den tar kvelden (2200rpm pumpe).

 

PS. Mine er erfaringer med pumper går helt fra National og Gardner/Denver mudpumps på borerigge til akvariepumpen i stuen - men dette er min første vannkjøling til PC.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...