Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Det er bare sånn det er det. De som leser tråden får fint selv passe på å ta høyde for at det normale er å vente til man får problemer med å uttale seg om et produkt.

Hvis man skulle gå rundt å skryte av alt man har som fungerer så hadde det blitt vel mye informasjon frem og tilbake om dette. Helt normalt å syte når noe ikke fungerer. Denne tråden er opprettet for å diskutere disse tingene.

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bare sånn det er det. De som leser tråden får fint selv passe på å ta høyde for at det normale er å vente til man får problemer med å uttale seg om et produkt.

Hvis man skulle gå rundt å skryte av alt man har som fungerer så hadde det blitt vel mye informasjon frem og tilbake om dette. Helt normalt å syte når noe ikke fungerer. Denne tråden er opprettet for å diskutere disse tingene.

DrE

Javel? :ohmy:

Trodde denne tråden var for å dele erfaringer (gode og dårlige), så man får utnyttet produktet fullt ut.

men om det er en tråd der man bare kan yte en mening, om man har no dritt å si om produktet, så har jeg vell missoppfattet noe :(

Setter mer pris på problem løsninger, i stede for problem understrekninger!

Tråden startet ut ganske greit, med tips om montering, vifte plassering, radiator plassering, erfaringer, o.s.v. :thumbup:

Men nå, har det etter min mening, utartet seg til en tråd med så mye negativ omtale, at folk ikke tørr å prøve produktet :ermm: . Er du redd for å prøve settet p.g.a. at en liten prosent har hatt lekasje, og at noe KAN gå galt, så sjønner jeg ikke hvorfor du kjører vann-kjøling i det heletatt :thumbdown: .

Det er faktisk noe som heter garanti.

i allefall så lenge du har vett nok til å følge bruks anvisningen, og finger-makt.

Men siden det virker som det er få folk som støtter meg, skal jeg vike for presset, og la suttringa ta over tråden :cry:

That's all folks :hrm:

Lenke til kommentar
Skader ikke å teste settet, er du ikke fornøyd med kjøling/støy, og mener det er sløste penger, gi det til meg;) PC'n til Dama kan få behov for den :whistle:

Vi kan no bytte.... dama di mot TT settet mitt.... hehe :innocent: (tror min egen frue hadde blitt hissig da men;)

Greit, får ta og sette det inn, må bare få låne en 120mm hullborr først.

Lenke til kommentar
Skader ikke å teste settet

Nja... men dersom du har uflaks så skader det! Både hovedkort og skjermkort [/suttring]

Den risikoen er der uansett hvilket vannkjølingssett, dersom man ikke er forsiktig. Det er veldig viktig at man tester settet utenfor PCen først, sjekker for sprekker, osv. før man tester det i PCen. Uansett hvilken produsent kan produktet har blitt skadet under produksjon eller transport.

Lenke til kommentar

DrE

behøvde bare og vente 3 uker jeg før pumpa gikk en viss plass. så nå kan jeg surve jeg oxo :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har hatt settet siden januar! Fikk sprekk i CPU blokka og sendte den inn igjen.. Fikk ny tilbake! Jeg syter ikke! Kjempefornøyd jeg! :thumbup:

Så lakk vel ikke blokken din utover skjermkort o.l da..

Men, jeg er også ganske fornøyd, modde litt på blokken så er den grei :D

(mister vel garantien også, menmen.)

Lenke til kommentar

Kjøpte to sett, og tok i bruk begge radiatorer men kun den blokka som hadde best finish. Blokk nr. 2 ble bare testet litt på bordet før den ble lagt i ei kasse. Tok den opp i dag etter tre måneder, og hva har skjedd? Noen dråper væske har ligget i blokka etter testkjøringen, og det ser ut som de har funnet veien ut skal man tro stripene som har oppstått i kobberet. Det er også blitt svart fra skruene som holder plexi og kobber sammen og ut til friluft.

Denne tør jeg nok ikke ta i bruk.

Det som står i PC`en er derimot helt fint enda.

Lenke til kommentar
Da er et nytt kabinett på vei. Har klart å få tak i et billig Lian Li PC61USB

Og i følge dimensjonene så skal det kanskje gå fint å plassere BigWater radiatoren bak. Noen som kan bekrefte/av bekrefte dette?

Linken gikk til microplex sin hovedside, vanskelig å hjelpe uten spec. på tower. :whistle:

Lenke til kommentar
Silikon rundt hele blokken hjelper vel mot lekasjer gjør det ikke?

Tipper at det ikke er dumt å ta av plexien, gjøre skikkelig rent og legge på et lag på utsiden av o-ringen og helt ut til kanten om man mistenker en blokk å kunne lekke. Ser for meg at min nr.2-blokk kan bli et interessant moddeprosjekt.

:D

Lenke til kommentar

Hei,

Tror ikke det er nogen speciel bra eller pen løsning med silicon. Blir vanskeligt å skille fra hverandre etter på og siliconen må være varmebestandig.

Hvis man skrur av plexien skal/bør man skifte O-ring uannsett, da denne er blitt deformeret og mistet noget av sin spensdighet.

Om man er i tvivl om at O-ringen vil lekke, kan man gå opp en dimmension (f.eks 1mm tykkere O-ring av god kvalitet).

PS. Andre producenter skriver, at deres blokke (med plexi-top) er UV-bestandig. Jeg har ikke sett at ThermaTake har skrevet noget om dette med BW-settet? Nogen?

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

tja, da har skjermkort kjøleren kommet på plass, og eneste klage moment jeg har er at hardiskene bråker noe jevlig...

gode temp har jeg også...

34 grader på cpu, (-1 grad) skjermkort på 40 (-13) og vanntemp på 27.5

det i parantes var det jeg hadde før...

nå skal jeg kjøre det inn på load :D

Lenke til kommentar

Går det IKKE an å fiske pumpen selv på noen måte?

Jeg blir rasende viss jeg må være uten maskin i helga! :cry:

Edit: Har sett at den har gått en del på 2600RPM.

Den virker når jeg starter maskina, men så stopper den, og starter litt igjen og stopper.

Er den ødelagt? :(

Cool 'n Quiet står ikke på..

Er det noe annet i Biosen (MSI K8n Neo platinum) som kan være på som kontrollerer RPM?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Min har enda ikke stoppet, og hvis/når den gjør det skal jeg gjøre et forsøk på å åpne den og finne ut hva som har skjedd. Før det kan jeg ikke si noe om hvorvidt det er mulig å fikse den. Fra en vanlig bruker, uten noen peiling på elektronikk/el.l så er den nok ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...