Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

vel, som jeg skrev i det forrige innlegget mitt så hadde jeg ca 42-44 grader idle med mist frostbite luft.. jeg har aldri hatt min cpu over 55 grader, selv under load..

 

Fant forresten ut hvorfor maskinen min ikke startet første gangnen jeg hadde jkoblet det opp.. Jeg tenkte jeg skulle bruke min Sunbeam Rheobus til å styre viften på raddisen, men når det ikke gikk (den justerte iaf ingen ting) så tenkte jeg å montere den medfølgene styringen. Etter jeg hadde montert den fikk jeg ikke maskinen i gang igjen. tok ut styringen, og alt var helt normalt... gjør ikke så mye da, for viften går ikke på full guff likevel, hører den ikke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg tatt en pakkesporing og fant ut at settet mitt ligger for ompakking i Oslo. Så må det sendes veien tilbake igjen til Asker. heheh, spiller ingen trille, kommer frem tidsnok uansett ;)

 

Btw, det følger med en flaske til settet. Skal denne blandes ut i vann eller er det bare å fylle på med den væsken ? :whistle:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Spanks ;)

 

Så tenkte jeg ut den mest geniale måten og stæsje kabinettet mitt. Har 3 HD bays i bunn med en kraftig 120mm vifte foran som suger inn kald luft. Skal bare ha én HD og da lurer jeg på om radiatoren får plass i de resterende to hd bays ? Da hadde jeg kunnet ta av vifta på denne og montert en 120mm vifte i toppen av Lian Li PC6277B som suger ut all varm luft og en 120mm vifte som suger ut bak under PSU.

Noen som vet om det vil funke ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Fant ut at selve radiatoren er 12.2cm bred og kabinettet jeg skal ha er 21cm bredt. jeg aner ikke hvor bredt det er inni en HD bay, noen som vet ? Om det her går så hadde det vært helt genialt :D

 

EDIT: Pokker. Fant ut at HD'en jeg skal ha er 10.2 cm bred og da er vel HD bay ca. det samme. Kanskje legge radiator på skrå ? :(

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Fant ut at selve radiatoren er 12.2cm bred og kabinettet jeg skal ha er 21cm bredt. jeg aner ikke hvor bredt det er inni en HD bay, noen som vet ? Om det her går så hadde det vært helt genialt :D

 

EDIT: Pokker. Fant ut at HD'en jeg skal ha er 10.2 cm bred og da er vel HD bay ca. det samme. Kanskje legge radiator på skrå ? :(

neppe for du skal ha plass til vifte. så du må nok ta ut HD-trayen eller modde deg et lite fint hull i bunnen eller toppen ;)

 

men jeg fikk settet mitt bekreftet til den 05.02.16 :(

Lenke til kommentar

Om du leser innlegget mitt over det igjen så ser du at jeg skriver at jeg da skal ta AV viften, fordi jeg ikke trenger den da. Rett foran HD bay er det en 120mm vifte som suger kald luft inn og ville da kjølt ned både HD og radiator. Det er liksom det som er tanken min så jeg vil få bedre kjøling i kabinettet. Ellers må jeg montere radiatoren med vifte i toppen for å suge inn luft, og den luften blir bremset opp av radiatoren samtidig som den blir varmet opp sammen med resten av den varme luften i topp. Meget ugunstig med andre ord.

Spør igjen jeg: smekke inn radiatoren på skeive i de 2 ledige HD bays ?

 

Tanken min videre er at jeg får lånt meg en dremel og skjærer høl i vinduet i siden og smekker på radiatoren der som vil få kald luft utenfra.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Har nå montert min Big Water og idle er 35 c, før var idle rundt 44 c. Har ikke testet på full load enda.

Hvis det er noen av dere som skal montere det i cooler master "stacker" sånn som jeg har gjort, er det plass til å ha radiatoren inni kabinettet.

Jeg har plassert radiatoren der 120mm viften sto (bak midt på).

 

Ønkser alle ett godt og (kjølig :blush: ) nyttaår

 

mvh

 

Knut Fredrik

Lenke til kommentar

bestilt Thermaltake Big Water Cooler. Men da jeg nå ser litt nærmere på mitt kabinett, som er ett Chenbro Gaming Box type orange finner jeg ikke helt ut hvor den kan plaseres :blush: , 12 cm vifteplassen på baksiden er liksom, stengt og kan ikke åpnes på annen måte enn med dremel og da må jeg lage åpningen så stor at det går ut over hovedkortet, tror jeg... Jeg lurer på om noen av dere forum helter har en lur ide om hvor vannkjølinga mi kan bli plaser

 

takk på forhånd ;)

Lenke til kommentar

Har hatt settet installert i dataen i noen dager nå. Begynner å vurdere å utvide til å kjøle gpuen også. Men er dette settet (radiator og pumpe) kraftig nok til å takle en gpu i tillegg? Har et radeon 9800pro btw. CPU en ligger på ca 33 grader normalt og rundt 40 grader ved load.

 

denne (som nevnt tidligere) ser jo ikke så dum ut... (?)

Lenke til kommentar
Har hatt settet installert i dataen i noen dager nå. Begynner å vurdere å utvide til å kjøle gpuen også. Men er dette settet (radiator og pumpe) kraftig nok til å takle en gpu i tillegg? Har et radeon 9800pro btw. CPU en ligger på ca 33 grader normalt og rundt 40 grader ved load.

 

denne (som nevnt tidligere) ser jo ikke så dum ut... (?)

Har samme problem stilling som deg. Først nå som jeg har fått vannkjøling merker jeg hvor mye viften på skjermkortet egentlig bråker.

 

Noen som har dette settet og kjører kjølig på cpu og ett R9800 pro kort?

Lenke til kommentar
Jeg koblet slik: Pumpe--->Radiator--->Vannblokk--->pumpe

Det er jo mest logisk at det skal fungere best, men i et så lite system så er vel det forsåvidt det samme. Ligger nå på 26 grader, og det er ikke spesielt kaldt i rommet.

Er samme rekkefølge som meg, men jeg tror faktisk det vil gi bedre kjøling om en bytter om vannblokk og radiator i rekken. Nå vil jo alt vannet som ender i pumpen holde ganske høy temperatur, mens om en bytter om så vil alt vannet som ender i pumpen være kjølt ned, og når størstedelen av vannet i systemet er kjølt ned vil det vel være enklere å holde temperaturen på vannet og delene som skal kjøles lav?

 

Tenkte hvertfall å se om det har noen funksjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...