Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

PS. Vil ikke anbefale folk, der sliter med "Murphy's Lov" - å lage denne 'modden' selv.

 

Mvh

Kimmer

Den kan jeg være enig i!

Hehe, artikkelforfatteren klarte jo faktisk selv å spyle hele innmaten i maskinen med grønn gugge fra BW settet, så dette er nok for de viderekomne.

 

Nå skal det jo sies at TDX og kopiene av denne (mange) forlengst har vist seg å gi bedre ytelse enn "standard in/ut", så jeg skjønner ikke helt grunnen til å stille spørsmålstegn ved akkurat det.

 

Ikke uten grunn at DangerDen og Polarflo kjører variasjoner av dette designet.

 

DrErling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer egentlig på hvor reell den temperatursenkningen var. F.eks var romtemperaturen så eksakt lik i før og etter-testen at den ikke utgjorde noe av de 4 gradene? Grunnen til at jeg tviler er at jeg ikke har så mye tro på at vann inn midt på kjøleblokka og ut to plasser på sidene er så veldig effektivt som en del folk påstår. Det kan kanskje høres logisk ut for folk som ikke har regnet noe særlig på fluidmekanikk, men et faktum mange overser er at høyere hastighet på vannet og mer turbulens virker positivt på varmetransporten. Ved å dele vannstrømmen i to så blir faktisk strømningshastigheten halvert inne i selve kjøleblokka. Dette tror jeg kan virke mye mot sin hensikt og redusere fordelen av delingen.

På en annen side så vil to utløp føre til mindre trykkmotstand og dermed høyere hastighet på innløpet. Dette er ekstra gunstig i et slikt "no flow" system som Big Water. En annen sak er at det ikke er hastigheten alene som avgjør strømningkarakteristikken. Hindringer ol. fører også til mer turbulent strømning.

 

Øhh, og ja romtemperatur skal etter sigenede være 22 grader Celsius ved begge testene.

 

Er forøvrig enig med Kimmer i at det kanskje ikke er alle brukerene på dette forumet som har et like godt forhold til Murphy :p

Lenke til kommentar

Ja dere, da kan jeg føye meg til rekken av de som har fått ødelagt komponenter grunnet bigwater-settet. Har kjørt settet på et abit ic7-max3 siden jeg mottok settet etter nyttår, uten problemer. lekkasjetestet settet i 48 timer før bruk, og syns jeg hadde et rimelig godt kompetansenivå ang. vannkjøling. Når jeg så kom hjem fra skolen i morgen, ble stemningen nedtrykt. Jeg blre nemlig møtt av et stk. dødt powercolor radeon x800xt pe grunnet en lekkasje fra inn-nippelen på cpu-blokka. Kortet har med andre ord kortsluttet. Skal ringe ps-data så fort jeg kommer hjem, så får vi høre hvordan de velger å håndtere situasjonen. Mistet litt tiltro til bw-settet nå desverre, men for all del, det er inget dårlig sett. Sprekken i blokken min skyldes innlysende slitasjefeil, og kan dermed være en produksjonsfeil på en prosentdel av bw-settene som ikke nødvendigvis er en kvalitetssvikt i produktet generellt.

Lenke til kommentar

Info til deg Caliber: STÅ PÅ KRAVA ! Ikke gi deg. Jeg har nå brukt over en måned på å skrive mail frem og tilbake med mpx.no, og de har sagt nei to ganger. Har også snakket en del i telefon med dem. Bare IKKE gi deg, og krev erstatning. Jeg sitter nå og ser på en pakkesporing med ett stykk 6800Ultra kort som er hos meg imorgen senest. Hadde et Powercolor X800XT PCI-E så jeg er fornøyd nå. Prøver de seg på noen unnamanøvre så skal jeg saktens gi deg et par tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Info til deg Caliber: STÅ PÅ KRAVA ! Ikke gi deg. Jeg har nå brukt over en måned på å skrive mail frem og tilbake med mpx.no, og de har sagt nei to ganger. Har også snakket en del i telefon med dem. Bare IKKE gi deg, og krev erstatning. Jeg sitter nå og ser på en pakkesporing med ett stykk 6800Ultra kort som er hos meg imorgen senest. Hadde et Powercolor X800XT PCI-E så jeg er fornøyd nå. Prøver de seg på noen unnamanøvre så skal jeg saktens gi deg et par tips :thumbup:

Takk for støtten. har enda ikke kontaktet ps-data, men jeg går utifra at de er behjelpelige med problemet. jeg har hatt gode erfaringer med de før, og går utifra at en slik hendelse blir behandlet riktig av dem. De er tross alt mennesker de og, å få så dyrt datautstyr ødelagt som et resultat av defekte produkter er ikke annet enn deprimerende. Skal si ifra hvordan saken utvikler seg etter hvert! Igjen; takk for gode ord.

Lenke til kommentar

Denne modden virker som en skikkelig jalla-mod...tenk å bore et hull for så å stikke inn en slange uten videre og bruke et eller annet silikon som både feste, strekkavlastning og tetning. Det er i beste fall uforsvarlig å kjøre med noe slik i boksen, og jeg tillater meg å påstå at noe slikt når som helst kan begynne å lekke.

 

Om man gjenger opp og setter inn en ekstra nippel vil det virke mer gjennomført, selv om forbedringen vil være liten. Jeg satte inn en ekstra radiator istedet for å modifisere blokka, og det ga mellom 4 og 6 grader forbedring på load, og fsb kunne stilles fra 225 til 228mhz i forhold til high-end luftkjøling.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det "Jalla" og bruke ting som har blitt brukt til å tette systemer som brukes nært langt dyrere utstyr enn en datamaskin med en verdi på under 15000kr? Vil ikke kalle sikaflex jalla ,men kanskje du ikke har lest skikkelig?

 

Ta på det brillene gutt ;)

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg pratet med ps-data. Selv om lekkasjen har oppstått fra hele to forskjellige steder, ved inn-nippelen OG i hjørnet på blokka hvor LED'en er plassert (feil fra fabrikken?) nekter de plent for å erstatte kortet. Jeg sitter altså her med et dødt kort til mange tusen kroner (x800xt pe) som takk for at jeg valgte å stole på dem og deres produkt. Er virkelig deprimert nå, alt som kan hjelpe her mottas med takk. Tror jeg oppretter en egen tråd om dette i morgen, virkelig skuffet over ps-data her. Spesielt bittert er det at andre nettbutikker (mpx bl.a.) bøyer seg for kunden og erstatter døde kort som følge av lignende lekkasjer. Det at blokken har kjørt siden nyttår uten lekkasje (har ikke rørt den etter installasjon) vil jeg si tyder på en slitasjeskade, eventuellt en sprekk som har utvidet seg over tid, men ps-data står på sitt. Jeg gir meg ikke, det at en nettbutikk selger meg et defekt produkt som dreper en av mine komponenter, betyr i følge min logikk ikke annet enn at de pent skal erstatte varen. Vi får se hva som skjer. :cry:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Forstår jo, at du er skuffet!

 

Det er bare å stå på - evt henvise til denne tråd og/eller den nye tråd du lager.

 

Husk dog på, at en høflig tone er gull verd i slike sager :-)

 

Edit: Lekasje ved lysdioden har jeg svert ved å skylde på plexi'en - men må jo være en brist/utethet i O-ringen en plass i nerheten av dioden.

Eller hvis din "Inn-nippel" er tettest på dioden - da kan det jo være vann fra den lekasje, som funnet vei til området ved dioden.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Høflig... Jaja, alt er relativt. Man må være bestemt/selvsikker og klar på hva det er man vil forklare, eller så er det som å snakke for døve ører. Jeg har nettopp vært gjennom det, og vet hvor lett jeg kunne ha tapt den saken. Jeg har sagt til meg selv fra første stund at jeg ikke gir meg før det ligger et nytt kort i postkassa. Funka som smurt gitt :wee:

Lenke til kommentar
Høflig... Jaja, alt er relativt. Man må være bestemt/selvsikker og klar på hva det er man vil forklare, eller så er det som å snakke for døve ører.

Hei,

 

Man kan lett være høflig på en 'bestemt og selvsikker' måte - ikke vanskeligt det! :thumbup:

 

Men jeg har på fornemmelsen, at webshopper i første omgang avviser slike krav, for derefter å gi sig, hvis kunden fortsetter å mase.

Edit: Jeg tror de fleste databutikker velger å betale 'ut av egen lomme' pga det 'show' de må igennem med importører/leverandører.

I dette tilfelde må PS-data krangle med importøren (Asia-import) i Danmark og dei må så igen krangle med TT i Taiwan. En langtidsprocess som ingen gidder vente på.

 

Noget ala en film jeg så nyligt med Julia Roberts - 'Pelikan-notatet' eller var det 'Erin Bronkovitz' den het (husker ikke) Hvor filmen handlet om, hvordan et forsikringsselskab konsekvent avviste alle krav.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Høflig... Jaja, alt er relativt. Man må være bestemt/selvsikker og klar på hva det er man vil forklare, eller så er det som å snakke for døve ører.

Hei,

 

Man kan lett være høflig på en 'bestemt og selvsikker' måte - ikke vanskeligt det! :thumbup:

 

Men jeg har på fornemmelsen, at webshopper i første omgang avviser slike krav, for derefter å gi sig, hvis kunden fortsetter å mase.

 

Noget ala en film jeg så nyligt med Julia Roberts - 'Pelikan-notatet' eller var det 'Erin Bronkovitz' den het (husker ikke) Hvor filmen handlet om, hvordan et forsikringsselskab konsekvent avviste alle krav.

 

Mvh

Kimmer

Jeg er fast bestemt på at et dødt skjermkort grunnet en HØYST sannsynlig produksjonsfeil i blokken, ikke skal stå på min regning. De virket allikevel nokså lite interesserte i mitt logiske resonnement, men jeg gir meg altså ikke. For all del, en høflig tone har jeg holdt hele veien, men det er lett å bli oppgitt over den kalde responsen man kan få.

 

Jeg nekter å lure en webshop (netshop) ved å påstå kortet "bare ble sånn". Den er for drøy. Syns spesielt det er utelukket når jeg er så sikker i min sak hos ps-data, så det er neppe noe alternativ for å få godstilt lommeboken...

Lenke til kommentar

Det er jo bare sleipt da Marius. Men så må man huske at det ikke er "privatpersonene" som tar telefonen og svarer på mailer som vil deg noe vondt da. Det er det "lett" å tro i slike situasjoner. (ved å kjefte dem huden full). Men samtidig skjønner jeg jo firmaets side (delvis) da det nok er en del som klager på dem om feilprodukter der det er brukerfeil (der de vet det selv). Så om de nekter med en gang vil nok de som VET de prøver å lure dem gi seg. Men det er jo bare min teori ;)

 

Ellers så jeg en artikkel der de sammenlignet et "gjennomsnittsfirma" med en psykopat. Det var ganske sjukt. Konklusjonen var at de var nesten like i væremåte.

 

Så stå på Haakon. Det er nok bare å mase nok og henvise til lovforslag og tråder som denne osv. :thumbup:

 

Mvh Audun Hagen

Endret av audhage
Lenke til kommentar

Vel, det er iallefall nok depping for i dag, resten av denne saken tar jeg i en nystartet tråd innenfor webshop-erfaringer fra i morgen av. Alle som vil følge saken videre kan selfølgelig følge den. Takk for gode ord så langt, men nå er jeg bare lei. :(

 

Edit: Nå vil jeg heller ikke sammenligne ps-data med en psykopat, men må innrømme jeg ble utrolig skuffet når jeg vet med meg selv at jeg har vært så forsiktig en kan bli, samt det faktum at alle fakta rundt saken tyder sterkt på en form for fabrikasjonsfeil.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Vel, det er iallefall nok depping for i dag, resten av denne saken tar jeg i en nystartet tråd innenfor webshop-erfaringer fra i morgen av. Alle som vil følge saken videre kan selfølgelig følge den. Takk for gode ord så langt, men nå er jeg bare lei. :(

 

Edit: Nå vil jeg heller ikke sammenligne ps-data med en psykopat, men må innrømme jeg ble utrolig skuffet når jeg vet med meg selv at jeg har vært så forsiktig en kan bli, samt det faktum at alle fakta rundt saken tyder sterkt på en form for fabrikasjonsfeil.

Regner med dette er uprøvd grunn for de fleste websjapper, da det med andre komponenter har vært vanskelig/umulig å påvise en direkte sammenheng mellom defekter. Vil tro butikkene føyer seg når de blir presset hardt av noen med vilje til å ta det langt nok, loven har jo forbrukerne på sin side allerede. Kommer det nok saker om dette, får butikkene faste rutiner på det, og alt blir så meget bedre. Men jeg misunner ikke dere som må være "martyrer" i dette tilfellet.

 

Tror heller ikke at vi får se noe billig vannkjølingssett i julekalenderen til neste år, forhandlerne må lære seg å kalkulere inn i prisen den risiko for erstatningsansvar lavkvalitetssett evt. representerer.

Lenke til kommentar
Noget ala en film jeg så nyligt med Julia Roberts - 'Pelikan-notatet' eller var det 'Erin Bronkovitz' den het (husker ikke)

Pelikanrapporten har jeg hørt om, så Pelikan-notatet må være en ny film ? :p

Pelikan-notatet = Pelikan-rapporten på danmarksk

 

 

Og til Caliber: Du har jo kjøpsloven på din side, så de må vel nesten bøye av til slutt...

 

..men som sagt tidligere alt er relativt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...