Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn er det kobla:

hvorfor i allverden er radiatoren montert med slangekoblingene opp da!!??

har kjørt ut 2004 i to timer jeg nå med vifta på halv fart da er tempen på cpu (p4 2,6@2,8) 39 grader og det er jeg fornøyd med :thumbup: men jeg har montert radiatoren rette veien, ps det følger med monteringsanvisning ;)

 

jeg må bare legge til en ting. om man monterer ekstra blokk f.eks på skjermkortet på bw settet så kan man ikke regne med noe særlig bra effekt,til det er det for dårlig effekt på pumpa go for liten radiator, bare se på di setta som er levert med to blokker

heh.. det har ingenting å si hvilken orientering radiatoren har, en av mine ligger f.eks.

 

Enig i at det blir best med kald luft, men man får greie temperaturer med å suge luft ut ifra kabbinettet også...

 

videre så får man bra temperaturer med gpu blokk også, jeg har 48 grader på gpu og 40 på cpu.. "Hastigheten" på pumpa er bortimot irrelevant så lenge man har komponenter som er tilpasst et low flow system...

 

stian_A: Grunnen til at du har fått litt pepper tror jeg er at du uttaler deg hele tiden veldig bastant... Prøv å tone ned bastante innlegg, vær litt mer ydmyk, og sørg for å ha empiri å komme med hvis noen kritiserer deg :thumbup:

 

Samtidig synes jeg folk som kritiserer deg kan prøve å holde det på et litt mer seriøst nivå og være litt hyggeliger i tonen

Det med pumpa stemmer ikke helt. Som du vet er det jo 2 typer som leveres med disse settene. Og den raskeste ga meg 3 - 4 Celsius lavere temperatur.

Lenke til kommentar

Takk unokai, jeg skal prøve og legge meg flat for alt :)

 

Hvis dere setter radiatoren i vindu, lukk opp vindu, det er kald, jeg vet, men det er verdt det :)

 

Jeg har 25* på load, med Gpu og vifta på minimum.

Se specs.

 

Kuffe> Ja, jeg var vel i svingen og tenkte ikke over det. Men det har da fordeler og ha den utenfor å , mer plass. Det er den eneste og. Skulle gjerne ha hatt den på innsiden. Blir med kompakt.

post-224-1113316883_thumb.jpg

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar

I morrest fikk jeg meg en liten opplevelse, skrudde på pc'en for og sjekke epost før jeg dro på jobb, synes pumpa lagde en litt høyere lyd enn vanlig. Titte ned inn i kassa å jo da, en stor grønn vanndam. :thumbup:

 

Hadde byttet plass til pumpa i går kveld, glemte selvfølgelig og feste den ene klemma på pumpa. :blush:

 

Men men sånn kan det gå, fylt etter med batterivann og feste tslangen godt nå!

 

Sånn kan det gå, å ja det var min egen feil. :ohmy:

Lenke til kommentar

Får en Eheim pumpe som erstatning for defekt BigWater-pumpe fra Komplett. Grei løsning, men da trengs jo vanntank + overganger i tillegg. Er det smart å satse videre på vannkjøling basert på BigWater, eller burde jeg bare kjøpe alt nytt når pumpa kommer? Det er jo flere av dere som sliter med sprekker o.l. i vannblokka, så er litt skeptisk til den også...

 

Har TT GPU-blokka, kan den brukes sammen med andre slanger/sett?

Lenke til kommentar
Har TT GPU-blokka, kan den brukes sammen med andre slanger/sett?

Skal funke fint det. Men pass på slangestørrelsen. Det er mulig du må skaffe overgangsnippel fra TT's slangestørrelse til størrelsen andre fabrikater bruker.

 

Eller du kan selge GPU-blokka til meg for en hundrelapp :yes:

Lenke til kommentar

Hvor skal cpu blokk sitte ?

 

Jeg vet at blokka skal sitte på cpu, men jeg har bare 2 fester til blokka.

Jeg vil helst ikke skru til å hardt, tilfelle plexien skulle gå, Men jeg vet ikkke om jeg har for løst. blokka sklir litt nedover, så jeg kan se litt mer enn kanten på cpu.

 

Sorry for skrive feil. Spiser winegums ;D

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Hvor skal cpu blokk sitte ?

 

Jeg vet at blokka skal sitte på cpu, men jeg har bare 2 fester til blokka.

Jeg vil helst ikke skru til å hardt, tilfelle plexien skulle gå, Men jeg vet ikkke om jeg har for løst. blokka sklir litt nedover, så jeg kan se litt mer enn kanten på cpu.

 

Sorry for skrive feil. Spiser winegums ;D

Jeg skjønner ikke helt problemet ditt, men bruksanvisningen burde gi deg de svarene du trenger. Hva med å formulere deg litt bedre, og kanskje vise oss noen bilder av hva som er problemet? Du har brukt H-platen i installasjonen?

Lenke til kommentar
Hvor skal cpu blokk sitte ?

 

Jeg vet at blokka skal sitte på cpu, men jeg har bare 2 fester til blokka.

Jeg vil helst ikke skru til å hardt, tilfelle plexien skulle gå, Men jeg vet ikkke om jeg har for løst. blokka sklir litt nedover, så jeg kan se litt mer enn kanten på cpu.

Hei,

 

Hmmm....! Lyger du for os eller hva..? :thumbdown:

 

Tidligere innlegg i tråden har du skrevet, at du har kørt ganske lenge med dette BW settet og at du hadde tempereaturer på 19 grader og 25 på load!

 

Nu kan du plutseligt ikke finne ut av å sette blokken på CPU'en?

 

Spar os for dette og slut å skrive i denne tråd! Veldig useriøst!

 

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Kimmer: det sier litt om hvordan dette forumet har utviklet seg. han har over 700 innlegg.. :no:

 

Kanskje han hadde 19 grader når BW-settet testkjørte utenom systemet? :D

 

Ikke så greit å spørre om hjelp når man tidligere har gitt utrykk for at alt er i orden.

Lenke til kommentar
Til alle som har BigWater settet så kan nok denne modden være ganske interessant. Ifølge Ocshoot (som har utført modden) så fikk de 4 grader lavere load temp med modden...

Virket ganske extremt for 4 lusne grader

Jeg lurer egentlig på hvor reell den temperatursenkningen var. F.eks var romtemperaturen så eksakt lik i før og etter-testen at den ikke utgjorde noe av de 4 gradene? Grunnen til at jeg tviler er at jeg ikke har så mye tro på at vann inn midt på kjøleblokka og ut to plasser på sidene er så veldig effektivt som en del folk påstår. Det kan kanskje høres logisk ut for folk som ikke har regnet noe særlig på fluidmekanikk, men et faktum mange overser er at høyere hastighet på vannet og mer turbulens virker positivt på varmetransporten. Ved å dele vannstrømmen i to så blir faktisk strømningshastigheten halvert inne i selve kjøleblokka. Dette tror jeg kan virke mye mot sin hensikt og redusere fordelen av delingen.

Lenke til kommentar
Jeg lurer egentlig på hvor reell den temperatursenkningen var. F.eks var romtemperaturen så eksakt lik i før og etter-testen at den ikke utgjorde noe av de 4 gradene? Grunnen til at jeg tviler er at jeg ikke har så mye tro på at vann inn midt på kjøleblokka og ut to plasser på sidene er så veldig effektivt som en del folk påstår. Det kan kanskje høres logisk ut for folk som ikke har regnet noe særlig på fluidmekanikk, men et faktum mange overser er at høyere hastighet på vannet og mer turbulens virker positivt på varmetransporten. Ved å dele vannstrømmen i to så blir faktisk strømningshastigheten halvert inne i selve kjøleblokka. Dette tror jeg kan virke mye mot sin hensikt og redusere fordelen av delingen.

Hei,

 

Helt enig her!

 

Tillater mig også å stille spørsmålstegn ved - om denne 'modden' virkelig gir 4 graders forbedring.

Utover de ting du nevner, vil der også oppstå et lite trykkfall i systemet og dermed også dårligere varmetransport.

Pga av denne type 'mod' - har han også vert nødt for å bytte om på rekkefølgen på enheterne.

 

PS. Vil ikke anbefale folk, der sliter med "Murphy's Lov" - å lage denne 'modden' selv.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...