Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært så heldig at vifta på skjermkortet mitt (9800 Pro) har sluttet å funke :mad: så da lurer jeg på om noen har testet denne med BW settet? fungerer den bra? den andre GPU blokka fra TT er jo ubekreftet overalt.

Jeg kjørte med denne så lenge vannpumpen på settet fungerte. OK kjøler IMHO. Den stjeler bla ikke en PCI plass. Men den må monteres på skrå hvis du skal montere ramsinks, da inn- og utløp går rett over 2 av rambrikkene. Dette med korrosjon ved bruk av forskjellige materialer i et kjølekretsløp tror jeg ikke er noe spesielt stort problem så lenge en bruker den medfølgende kjølevæsken. Se på feks en bil der det gjerne er både aluminium, stål og kobber i kontakt med kjølevannet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg vært så heldig at vifta på skjermkortet mitt (9800 Pro) har sluttet å funke :mad: så da lurer jeg på om noen har testet denne med BW settet? fungerer den bra? den andre GPU blokka fra TT er jo ubekreftet overalt.

Jeg kjørte med denne så lenge vannpumpen på settet fungerte. OK kjøler IMHO. Den stjeler bla ikke en PCI plass. Men den må monteres på skrå hvis du skal montere ramsinks, da inn- og utløp går rett over 2 av rambrikkene. Dette med korrosjon ved bruk av forskjellige materialer i et kjølekretsløp tror jeg ikke er noe spesielt stort problem så lenge en bruker den medfølgende kjølevæsken. Se på feks en bil der det gjerne er både aluminium, stål og kobber i kontakt med kjølevannet.

vis det var noen så trudde at den gpu blokka var av aluminium så tar di feil.

det er av ren kobber med med ett sølvfarga lag på

lurer på om det var forniklet kobber eller lignende.

den funger veldig fint om ikke bedre en aquarius 2 blokka pga denne her vannkanal som går i spiral å aq2 blokka har bare en U kanal liksom.

denne blokka er også mer solid å fysisk mindre enn den aq2 blokka.

Lenke til kommentar

Sorry for at jeg poster.

Hvis du prøver å feste vifta på radiatoren utenfor maskin, så slipper den å puste i varm luft. Du får kald luft på radiatoren og inn i maskin fra utsiden. Derfor ser jeg det som det beste alternativet. Hvis noen har andre forslag, så bare kom med det. Ser ut som du har Newcastle ja... :p Unnskyld for feilen, og for at jeg sa min mening.

Marius > Hva mener du ?

hehe, blei litt feil der, sorry, men hovedpoenget er at radiatoren skal ha frisk luft. Derfor er det vel best å ha vifta på utsiden, 2fluer i 1 smekk det, kald luft inn, og på radiatoren.

Lykke til videre. Sett den i vinduet, da skal jeg si den blir kald ;)

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Sånn er det kobla:

hvorfor i allverden er radiatoren montert med slangekoblingene opp da!!??

har kjørt ut 2004 i to timer jeg nå med vifta på halv fart da er tempen på cpu (p4 2,6@2,8) 39 grader og det er jeg fornøyd med :thumbup: men jeg har montert radiatoren rette veien, ps det følger med monteringsanvisning ;)

jeg må bare legge til en ting. om man monterer ekstra blokk f.eks på skjermkortet på bw settet så kan man ikke regne med noe særlig bra effekt,til det er det for dårlig effekt på pumpa go for liten radiator, bare se på di setta som er levert med to blokker

Endret av jan.ata
Lenke til kommentar
Sorry for at jeg poster.

Hvis du prøver å feste vifta på radiatoren utenfor maskin, så slipper den å puste i varm luft. Du får kald luft på radiatoren og inn i maskin fra utsiden. Derfor ser jeg det som det beste alternativet. Hvis noen har andre forslag, så bare kom med det. Ser ut som du har Newcastle ja... :p Unnskyld for feilen, og for at jeg sa min mening.

Marius > Hva mener du ?

hehe, blei litt feil der, sorry, men hovedpoenget er at radiatoren skal ha frisk luft. Derfor er det vel best å ha vifta på utsiden, 2fluer i 1 smekk det, kald luft inn, og på radiatoren.

Lykke til videre. Sett den i vinduet, da skal jeg si den blir kald ;)

Kommer vel helt ann på hvilken vei han vleger viften til å blåse.

Kan ikke helt skjønne hva du mener.

Uansett hvordan du vrir og vender på det , er det samma om viften er innenfor eller utenfor kabinettet.

Lenke til kommentar
Sånn er det kobla:

hvorfor i allverden er radiatoren montert med slangekoblingene opp da!!??

har kjørt ut 2004 i to timer jeg nå med vifta på halv fart da er tempen på cpu (p4 2,6@2,8) 39 grader og det er jeg fornøyd med :thumbup: men jeg har montert radiatoren rette veien, ps det følger med monteringsanvisning ;)

jeg må bare legge til en ting. om man monterer ekstra blokk f.eks på skjermkortet på bw settet så kan man ikke regne med noe særlig bra effekt,til det er det for dårlig effekt på pumpa go for liten radiator, bare se på di setta som er levert med to blokker

heh.. det har ingenting å si hvilken orientering radiatoren har, en av mine ligger f.eks.

Enig i at det blir best med kald luft, men man får greie temperaturer med å suge luft ut ifra kabbinettet også...

videre så får man bra temperaturer med gpu blokk også, jeg har 48 grader på gpu og 40 på cpu.. "Hastigheten" på pumpa er bortimot irrelevant så lenge man har komponenter som er tilpasst et low flow system...

stian_A: Grunnen til at du har fått litt pepper tror jeg er at du uttaler deg hele tiden veldig bastant... Prøv å tone ned bastante innlegg, vær litt mer ydmyk, og sørg for å ha empiri å komme med hvis noen kritiserer deg :thumbup:

Samtidig synes jeg folk som kritiserer deg kan prøve å holde det på et litt mer seriøst nivå og være litt hyggeliger i tonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...