Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det der var ikke et bra oppsett.

Altså, hvis du setter radiatoren utenfor, så kommer den vifta til å blåse, inn i kabinettet, kald luft. Samtidig som den blåser på radiatoren.

På din, så tar den varm luft, og blåser på radiator, men du får varm luft ut av kabinettet.

Ville satsa på den første.

Jeg starta opp maskin, så hadde jeg 19* på cpu. sjekk specs.

Vifta lå på 1300rpm.

Vil gjerne meddele at dette er et bra sett, kjørt det ganske lenge nå.

Når det gjelder viftene på radiatoren blåser den bakfra og inn i kabinettet, har også en 120mm vifte forran som blåser ut. temperaturen i kabinettet er helt grei 26c. Sier ikke at dette er den beste løsningen, men har funket bra siden nyttår. Det var når jeg installerte gpu kjøler på skjermkortet problemet oppstod.

Når det gjelder kommentarer fra deg, så er det totalt uinteressant. Har lest mange poster fra deg som er totalt useriøse (husker godt den retur saken fra komplett, hvor du hadde sendt inn disken i kun antistatisk pose og slang ut med komentarer om at komplett var så slemme...).

Vil gjerne meddele at dette er et bra sett, kjørt det ganske lenge nå.
Du som fikk det i går, bra at vi har en med god erfaring

Men takk for enda ett enormt lite givende innlegg. :thumbup:

Men, det er grader i å være negativ å da ;)

Hadde jeg gjort det på mitt vis, så hadde jeg pakka det skikkelig, men han på komplett, sendte en gul , antistatisk pose. Jeg heiv dem inn, og pakka sammen.

Kanskje du skal tenke litt mer positivt ? Bør ikke stange alle du møter på veien.

Og jeg har kjørt settet ganske lenge, tatt det ut og inn, det virker fett.

Gradene er veldig lave, og jeg er fornøyd. Jeg gir ingen karakter, da blir jeg bare spidda.

Lenke til kommentar

Sånn som situasjonen er nå bruker jeg luft fra innsiden av kabinettet til å kjøle radiatoren, og får på den måten også ut varm luft fra kassa. Har allikevel tenkt på en annen måte, nemlig ved å lage en trakt fra en 120mm i sidendøren som går til radiatoren. Har lagt ved en skisse (fear my paint-skills), og håper på tilbakemeldinger.

post-224-1113168791_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Sånn som situasjonen er nå bruker jeg luft fra innsiden av kabinettet til å kjøle radiatoren, og får på den måten også ut varm luft fra kassa. Har allikevel tenkt på en annen måte, nemlig ved å lage en trakt fra en 120mm i sidendøren som går til radiatoren. Har lagt ved en skisse (fear my paint-skills), og håper på tilbakemeldinger.

Slike trakter finnes faktisk i noen ferdigmaskiner, og selges også av en butikk her i Norge, husker ikke hvilken.

Lenke til kommentar
Nå har jeg vært så heldig at vifta på skjermkortet mitt (9800 Pro) har sluttet å funke :mad: så da lurer jeg på om noen har testet denne med BW settet? fungerer den bra? den andre GPU blokka fra TT er jo ubekreftet overalt.

Som sagt et par ganger i tråden her vil ikke den gå så bra i settet, siden blandingen av de to materialene vil forårsake korrosjon og mye styr.

Lenke til kommentar
Og jeg har kjørt settet ganske lenge, tatt det ut og inn, det virker fett.

Gradene er veldig lave, og jeg er fornøyd. Jeg gir ingen karakter, da blir jeg bare spidda.

Hei,

Jeg klan ikke se nødvendigheten av, at du skriver i denne tråd.

Du blir ikke tatt seriøst alligevel.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Nå har jeg vært så heldig at vifta på skjermkortet mitt (9800 Pro) har sluttet å funke :mad: så da lurer jeg på om noen har testet denne med BW settet? fungerer den bra? den andre GPU blokka fra TT er jo ubekreftet overalt.

Som sagt et par ganger i tråden her vil ikke den gå så bra i settet, siden blandingen av de to materialene vil forårsake korrosjon og mye styr.

Tull, tøys, tant og fjas!

Dette er en kobber-blokk også. Den er bare forkrommet. Det er også diskutert ut og inn i ørten tråder hvorvidt å blande forskjellige materialer i vannkjøling er farlig. Det er så liten sjanse for at det blir korrosjon ved bruk av alu og kobber.

Men dette teller ikke her, for det er ikke relevant; kobber + kobber roxX0r :p

Lenke til kommentar
fungerer fett det. kald luft fra utsiden, gjennom røret (eller hva du har tenkt å bruke) rett på radiatoren...

en ting, du sier du har en 120x120mm vifte i døren. tenker du å kjøre den og den 120x120mm viften på radiatoren?

Tenkte forsåvidt å la viften stå der den står og la den suge luften fra trakten gjennom radiatoren. Ideen om en 120mm-vifte i starten av trakten ble jeg noe usikker på. Mer viftestøy blir det selvsagt, men hvor mye mer effektivitet blir det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...