Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Jeg poster ny jeg nå, går vel greit ?

Tror jeg skal slutte og skrive her ...

Ja, det er jo et tegn på at de er brukt, godt. Det er bulk i radiatoren. Det skal jeg ha nytt, men det er fint at dem tar seg tid til å teste sakene. Men hvis den radiatoren datt i bakken på fabrikken, hadde dem antagelig tatt en ny en. Men i esken, så er det ganske så umulig at noen av dele kan ha bulket den inn. Alt er jo pakka inn.

Takk for bildene Marius :)

Dette var ikke en spam post. Det var 1 post, jeg skal ikke poste flere her.

Føler at jeg er en skyte skive her ..

:cry:

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der var ikke et bra oppsett.

Altså, hvis du setter radiatoren utenfor, så kommer den vifta til å blåse, inn i kabinettet, kald luft. Samtidig som den blåser på radiatoren.

På din, så tar den varm luft, og blåser på radiator, men du får varm luft ut av kabinettet.

Ville satsa på den første.

Jeg starta opp maskin, så hadde jeg 19* på cpu. sjekk specs.

Vifta lå på 1300rpm.

Vil gjerne meddele at dette er et bra sett, kjørt det ganske lenge nå.

Når det gjelder viftene på radiatoren blåser den bakfra og inn i kabinettet, har også en 120mm vifte forran som blåser ut. temperaturen i kabinettet er helt grei 26c. Sier ikke at dette er den beste løsningen, men har funket bra siden nyttår. Det var når jeg installerte gpu kjøler på skjermkortet problemet oppstod.

Når det gjelder kommentarer fra deg, så er det totalt uinteressant. Har lest mange poster fra deg som er totalt useriøse (husker godt den retur saken fra komplett, hvor du hadde sendt inn disken i kun antistatisk pose og slang ut med komentarer om at komplett var så slemme...).

Vil gjerne meddele at dette er et bra sett, kjørt det ganske lenge nå.
Du som fikk det i går, bra at vi har en med god erfaring

Men takk for enda ett enormt lite givende innlegg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg poster ny jeg nå, går vel greit.

Jeg mottok forresten settet brukt !

Jeg kjøpte det fra Psdata.

Radiatoren var bulket inn, i det grå. og i pumpa, så var det kondens, tanken var lima igjen. annen kork. og den lakk.

Takk for bildene Marius :)

Settet er ikke brukt, kondensen er rett og slett et tegn på at ps-data har tatt seg tid til å teste de respektive produktene. Jeg personlig, samt en rekke av mine kamerater, fikk selv slike "brukte" sett...

For hundrede gang stian, edit-knappen er til for en grunn.

Lenke til kommentar

Tviler på at det er ps-data som tester dem. De er testet av fabrikken før de sendes. Skulle psdata åpne og teste en container med pumper hadde de fort blitt sittende et par mnd'er og ikke gjort annet.

Men ellers kan jeg meddele at jeg forløpig er meget fornøyd med mine 2 sett.

Kjører en xp-m på 2.6ghz med 41grader ved 100% load. Nå skal det nevnes at jeg har en noe hjelpende konstruksjon for å holde radiatoren kald.

vent.JPG

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

vel.. om du eier leiligheten eller huset du bor i så kan man alltids sage ut ett hull og sette inn en ny lufteventil sånn passe rett bak pc'n :p

har tenkt å gjøre det selv ett par ganger. er egentlig ikke så mye arbeid som trengs, men jeg er lat og har egentlig ikke hatt bruk for så mye kaldluft før nå så det har alltid bare blitt med tanken.. nå derimot, med ny vannkjøling, ett helt nytt hovedkort som skal vdimm og droop-moddes så kan det hende jeg trenger mye kald luft for å klokke høyt :)

Lenke til kommentar
vel.. om du eier leiligheten eller huset du bor i så kan man alltids sage ut ett hull og sette inn en ny lufteventil sånn passe rett bak pc'n :p

har tenkt å gjøre det selv ett par ganger. er egentlig ikke så mye arbeid som trengs, men jeg er lat og har egentlig ikke hatt bruk for så mye kaldluft før nå så det har alltid bare blitt med tanken.. nå derimot, med ny vannkjøling, ett helt nytt hovedkort som skal vdimm og droop-moddes så kan det hende jeg trenger mye kald luft for å klokke høyt :)

ja jeg tenkte på det men ideen ble ikke så gott modtatt av mor å far som "eier" huse.

hehe

Lenke til kommentar
såså erling, ikke vær for rask. jeg har en forhøyning der som jeg først trodde var en sprekk. det er ikke denne du også tror er en sprekk da?

hehe, nei, jeg vet hva en sprekk i plexi ser ut som. Det ER en sprekk.

Har latt settet stå på i 3 dager nå og jeg kan såvidt se at det "svetter" i sprekken ( :p )

I dag har jeg lagt litt superlim over området med sprekkdannelse i håp om at det skal hindre lekkasje.

Jeg vurderer å bytte ut blokka med en waterchill blokk jeg har på jobb. Enten det eller å bestille en blokk med bedre kvalitet, siden det er "flaskehalsen" ang kvalitet på systemet.

DrE

Lenke til kommentar

Dager??

Det er nok snakk om uker! :p

Fikk ikke GPU-blokken før på tirsdag også har jeg hatt tilgang til en annen maskin, så jeg har vært ganske daff.

Men skal få det up and running i kveld går jeg utifra, må bare bli enig med meg selv om slange-organiseringen.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Etter ettermontering av vannblokk på gpu slet jeg litt med temperaturer, 58c ved full load.

Men etter at jeg beveget tanken litt fikk jeg ut noen luftbobler ut av systemet, og nå kjøler det mye bedre.

Har nå en maks temp på 44c på cpu og rundt 30c idle :yes:

post-224-1113147755_thumb.jpg

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar
Etter ettermontering av vannblokk på gpu slet jeg litt med temperaturer, 58c ved full load.

Men etter at jeg beveget tanken litt fikk jeg ut noen luftbobler ut av systemet, og nå kjøler det mye bedre.

Har nå en maks temp på 44c på cpu og rundt 30c idle :yes:

Hvilken rekkefølge har du på komponentene i systemet nå? Grættis med gode temps!

Lenke til kommentar
Hvilken rekkefølge har du på komponentene i systemet nå? Grættis med gode temps!

Radiator-pumpe-gpu-cpu-radiator.

Vet at cpu burde være før gpu, men gidder ikke å fikse det nå.

det er så stress å ta ut vannent av systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...