Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Vett du om andre PSU-merker der har denne funktjon?

Mvh

Kimmer

Her er løsningen på problemet:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PDPB

Den ene kanalen kobles til viften, mens den andre kobles til pumpen :) Litt dyrt, menmen. Den krever også WOL, noe jeg ALDRI har fått til å funke, menmen. Det er i hvert fall én løsning. En annen løsning kan være å koble en større kondensator i parallell med viften/pumpe (tror jeg, så jeg sier på eget ansvar) som holder ting gående en liten stund etter strømavbrudd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den ene kanalen kobles til viften, mens den andre kobles til pumpen :) Litt dyrt, menmen. Den krever også WOL, noe jeg ALDRI har fått til å funke, menmen. Det er i hvert fall én løsning. En annen løsning kan være å koble en større kondensator i parallell med viften/pumpe (tror jeg, så jeg sier på eget ansvar) som holder ting gående en liten stund etter strømavbrudd.

Hei,

En bra liten "dings" Takker for info! :thumbup:

Dyr - ja! Men den kan jo fort bevise sitt verd. Som der står i produktbeskrivelsen:

Dette kan i mange tilfeller forlenge levetiden på både prosessor og andre komponenter.

Den kom øverst på innkjøpslisten.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Kan jeg ha radiatoren sånn?

Skal vifta suge eller blåse?

sett den slik, men bare innvendig. så mater du inn pumpe rett under, med egne hull som er til den.

pluss at jeg ser du har montert harddisken feil vei. om du leser på selve braketten står det hvilke vei den skal være. har ikke mye å si, men det ser ialfall bedre ut uten alle kablene stikke ut på den siden (selv om det ikke syns uten vindu)

Lenke til kommentar

Har nå også installert vannblokk på skjermkortet, men sliter en del med temperaturene.

CPU: P4 2.8ghz Northwood.

HK: ABit IC7-maks 3

Skjrmkort: radeon 9800 pro 128mb

Cpu temp 58c ved stresstest i mange timer (prime95)

post-224-1113068452_thumb.jpg

Lenke til kommentar

nå er ikke dette et high-end vankjølingssett, pluss at du kjøler GPU og CPU, så litt varme får man. men 58 var litt mye. har du tatt på ny goop, og fjerna gammel? husk at denne har en innkjøringstid. tatt på for mye/for lite goop?

hvor fort/mye blåser vifta?

Lenke til kommentar

Jeg har en idle temp på ca 45 grader. Er dette mye for BW settet? Temp i kabinett ligger på ~30 grader, mens temp i rommet ligger på ~21 grader. Jeg har Artic Cheramic (usikker på navnet) mellom CPU og vannblokken. Jeg kjører det på en AMD Athlon XP (Barton) @ 2,2GHz med 1,675 Vcore. Radiatoren har jeg satt fremme i kabinettet, og det suger luft inn i kabinettet.

Lenke til kommentar
Har nå også installert vannblokk på skjermkortet, men sliter en del med temperaturene.

Hei,

Hva er rekkefølgen (flow-retningen) på enheterne? (kan ikke se pumpen på bildet).

I ditt tilfelde bør rekkefølgen være:

Pumpe > CPU > GPU > Radiator > pumpe.

På bildet ser det ut til, at du har veldig skarpe bøy på slangerne - f.eks bakerste slange på radiator.

Det er lett å komme til å lage et knekk på de 2 små slangebiter, der sitter rett ut av pumpen. (Bildet er sikkert misvisende)

IC7 Max3 viser ca 10-13 grader for mye i temp - så egentligt er det ikke så galt med dine temps. (har vert en annen tråd om temps på Max3 og Asus P4-800-serien).

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Det der var ikke et bra oppsett.

Altså, hvis du setter radiatoren utenfor, så kommer den vifta til å blåse, inn i kabinettet, kald luft. Samtidig som den blåser på radiatoren.

På din, så tar den varm luft, og blåser på radiator, men du får varm luft ut av kabinettet.

Ville satsa på den første.

Jeg starta opp maskin, så hadde jeg 19* på cpu. sjekk specs.

Vifta lå på 1300rpm.

Vil gjerne meddele at dette er et bra sett, kjørt det ganske lenge nå.

Lenke til kommentar
Jeg starta opp maskin, så hadde jeg 19* på cpu. sjekk specs.

Vifta lå på 1300rpm.

Vil gjerne meddele at dette er et bra sett, kjørt det ganske lenge nå.

Hei,

Nu må du slutte!! Du virker totalt useriøs!

Du fikk settet i går!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...