Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Howard_ :

Virker som den passer bedre andre veien, for viss jeg ser fra siden så dekker den mer av cpu'en da.

Er det mutterene oppå "h'en" som jeg må være forsiktig med å ikke stramme for hardt? De virker jo så små, men de kan altså få plexien til å sprekke?

Det jeg lurer på er om det er samme hvilken vei man setter den? :hmm:

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv merket at skruehullene er vridd 90 grader i forhold til H-plate og blokk, men det kan da ikke være meningen at opphøyningen skal være mot låsestaven, eller....? Er det i det heletatt mulig å montere den sånn?

Jeg har min montert som en vanlig luftkjøler (AMD). Opphøyning mot hakket i blokka.

Lenke til kommentar

Hmmm, lurer på om jeg har oppdaget sprekker i blokka mi også nå...

Konklusjonen er at dette KAN vise seg å være noe dritt, for jeg tror jeg har vært mer forsiktig enn 90% av folkene i denne tråden (antagelse). Jeg brukte lang tid på installasjonen og alle forholdsregler ble tatt.

Sprekken er i nippelen.

Dette har skjedd HELT ut av det blå. Systemet har stått uforandret i mange uker nå, og siden jeg installerte ei god stund etter at BW tråden var opprettet så sjekket jeg alle muligheter for sprekker og lignende.

Skummelt dette.

Tempen på cpu har ligget rundt 25-37 alt etter load og overklokking ([email protected] på p4 northwood)

DrE

Lenke til kommentar

Tørrfisk: så lenge du dekker hele cpu så er det vel ikke så farlig om den står den ene eller den andre veien.

Oppdaget en sprekk i den ene niplen i dag jeg å. Vet ike om den har vært der hele tiden, men skal følge med.

Noen som har lyst til og finne en epost adresse til noen litt høyt opp i thermaltake for meg :hrm:

Håvard

Lenke til kommentar
Hmmm, lurer på om jeg har oppdaget sprekker i blokka mi også nå...

Konklusjonen er at dette KAN vise seg å være noe dritt, for jeg tror jeg har vært mer forsiktig enn 90% av folkene i denne tråden (antagelse). Jeg brukte lang tid på installasjonen og alle forholdsregler ble tatt.

Sprekken er i nippelen.

Dette har skjedd HELT ut av det blå. Systemet har stått uforandret i mange uker nå, og siden jeg installerte ei god stund etter at BW tråden var opprettet så sjekket jeg alle muligheter for sprekker og lignende.

Skummelt dette.

Tempen på cpu har ligget rundt 25-37 alt etter load og overklokking ([email protected] på p4 northwood)

DrE

Welcome to my world :w00t:

Lenke til kommentar

blokken skal ikke være så løs at den kan gli av seg selv, men den skal heller ikke være så fast at den ikke beveger på seg når du prøver å bevege på den.

for løst så vil du få dårlig kontakt og dårlig kjøleeffekt, for fast og du risikerer å skade prosessoren, sokkelen og hovedkortet, så det gjelder finne rett press. med din korte forklaring så vil jeg si du har funnet 'sweet spot'en.. :)

det jeg syns er litt dårlig er at det ikke følger med noen slags form for fjører eller likn. som kan hjelpe oss som må bruke skruene mot å gi for mye press på blokken. hadde det ikke vært for at alpha(?? husker ikke, en skikkelig svær kobberblokk på ett kilo med en hel drøss med alu pinner stikkende ut av den. var populær for en del år siden) ribba mi er i bruk, da hadde jeg kunne ha tatt fjørene fra den og bruk de på vannblokken min.. ;)

Lenke til kommentar

Hei,

Jo mer jeg studerer den blokk - jo mer overbevist blir jeg om, at det BW-settet har best av å stå på 24/7.

Plexi'en og kobberblokken kjøler ikke like fort ned, når man slår av PC'en. Plexi'en vil kjøle mye hurtigere end kobberen.

Dette tror jeg på sikt, kan gi nogen katatrofale følger (sprekker/lekasjer).

Burde ha vert en funktjon, der pumpen sviver i f.eks 1 minut efter, at man har slått av PC'en. Dermed sikrer man, at begge deler blir kjølt ned til romtemperatur med samme hastighet.

Bare en teori!

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Hei,

Jo mer jeg studerer den blokk - jo mer overbevist blir jeg om, at det BW-settet har best av å stå på 24/7.

Plexi'en og kobberblokken kjøler ikke like fort ned, når man slår av PC'en. Plexi'en vil kjøle mye hurtigere end kobberen.

Dette tror jeg på sikt, kan gi nogen katatrofale følger (sprekker/lekasjer).

Burde ha vert en funktjon, der pumpen sviver i f.eks 1 minut efter, at man har slått av PC'en. Dermed sikrer man, at begge deler blir kjølt ned til romtemperatur med samme hastighet.

Bare en teori!

Mvh

Kimmer

Hvorfor tror du plexien vil kjøles ned fortere?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...