Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Se hva som har skjedd med min vannblokk etter å ha brukt clips til å feste den med. Det må jo være en fabrikkfeil for det skal jo ikke sånn slik som på bilde. Det som er skjedd at det ble for stort trykk på midten slik at plexien har bøyd seg innover mens kantene har gitt etter, det kommer også vann ut pga det. Resultat:

Brent skjermkort, hovedkort, muligens cpuen (det var den som var vannkjølt) vet ikke hvordan det gikk med resten av delene siden jeg ikke ha fått testet det.

Jesus :ohmy:

Hvor mye har du strammet til ? Aldri vært borti noe sånt før :roll:

Hos meg er det niplene, men det der ser jo helt sykt ut. Tror nok du får en del rare spørsmål om du skal reklamere på det der :hmm:

jeg festet den slik jeg festet viftekjølingen jeg hadde før, se bilde hvordan jeg festet den.

post-224-1112914239_thumb.jpg

Endret av ewi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
plexi'n bøyer seg ikke slik av seg selv. klipsen gir etter av seg selv, så den gir ikke for mye trykk. Mulig pumpen har stoppet, så kraftig varme har bøyd plexien?

Det jeg tror kan ha skjedd er at pumpen har streiket, plexien ble for varm av den grunn slik at den lagde en bulk slik at det kom vann ut av vannblokken så ned på skjermkorte og noen sekunder etterpå slår bios-alarmen inn om at cpuen er for varm men da er alleredde skaden skjedd.

Når man setter clipsen på toppen av blokken ser man at den passer perfekt nedi hullet/bulken den lagde. Det var ikke load heller på pcen når den sto på over natten + den er ikke klokket, den var av/død når jeg kom tilbake fra skolen. Da hadde den funket fint i ca 2-3 uker uten noe som helst problemer.

Kan det være at var et dårlig plexiglass jeg fikk som tåler lite trykk/varme?

Men hvordan ligger jeg an her med garanti og erstatning å sånt? Merkelig at sånt kan skje på natten/skolen når jeg ikke er hjemme i det hele tatt og det var lav load og lav termperatur på cpuen men likevel så skjer det.

edit: skriveslaff,

Endret av ewi
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å få min vannblokk til å sitte fast på skjermkortet :(

Har stramma stripsene så hardt at den såvidt dekker kjernen!

Hva skal jeg gjøre??

Har brukt artic silver 5

Kan få blokken til å gli ved å dytte med fingeren på den. :(

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

høres ut som en plausibel forklaring på hva som har skjedd som i teroien ikke skal gå an.

hvis jeg ikke husker helt feil så hadde TomsHardware en liten test for ett par år siden, dem ville se hva som skjer når man fjerner kjøleribben på div prosessorer.

intel cpu'ene overlevde fint, de klokket seg selv ned og gikk ikke over ca 80c mens amd cpu'ene slet litt. poff og de bikket 300c på ett øyeblikk. på den tiden de testet dette så hadde amd akkurat introdusert en mekanisme som skulle kutte strømmen ved for høy temp så prosessoren ikke skulle brenne opp, men testmekanismen var ikke bra nok i den testen. amd og hovedkortprodusentene oppgraderte mekanismen så den skulle reagere raskere.

nå vet jeg ikke hvor god den mekanismen er på amd maskiner, men de burde greie å plukke opp en temperaturbygging som går over litt tid. at en cpu brenner opp på under ett halvt sekund når man fjerner hele ribben kan jeg forstå men at en cpu gjør det samme når vannet stopper og der er en større kobberblokk montert på cpu'en kan jeg ikke fatte og begripe. det tar tid å bygge opp nok temperatur på den 400g tunge kobberblokken til å smelte plexiglass så hvorfor ikke hovedkortet kuttet strømmen lenge før det skjedde er ett mysterium.

Lenke til kommentar
Metallplaten på baksiden av HK klarer jeg ikke å fjerne.

Hvordan gjør jeg det?

Har du prøvd med flat skrutrekker og vippe den frem og tilbake under metallplaten? Vet det er vanskelig med fingrene, men det skal vel gå på et vis med litt verktøy.

Lenke til kommentar
Metallplaten på baksiden av HK klarer jeg ikke å fjerne.

Hvordan gjør jeg det?

Vrm det med hårføner så er det bare å dra litt i den med handa. Det skulle funke fint.

Personlig ville jeg ikke brukt skrutrekker i frykt for å ødelegge noen kretser på kortet, men det er jo DITT valg ;)

Lenke til kommentar
virker som om det bare er meg som ikke har hatt et eneste problem med BW settet. det har gått så og si nonstop siden jeg fikk det, helt i starten av januar. det var vel av noen timer på vei til tg, that's basicly it...

Du er ikke den eneste uten problemer med BW. Jeg har hatt mitt i halvannen måned nå, og det funker uuutmerket. Det eneste er onkel vifte som har en litt for irriterende dure- og suselyd, men denne tenker jeg å bytte mot en MIST-vifte og evt sette en luftekanal mellom for å kvitte meg med suselyden (hvis den ikke blir borte).

Lenke til kommentar

Altså, en big deal ?

Hvis vannet renner gjennom den lille radiatoren som følger med Bw settet, så er min mening at radiatroen ikke klarer og kjøle bedre ned. Men jeg har tro på at den kan kjøle mer, imat det går fortere å kjøle det samme vannet om igjen. ja

Altså, det er ikke en stor ting å "klage" på andre. Det er noe jeg ikke vil, men det er ikke utrolig snilt at folk svarer på en frek og nesevis måte.

Sorry hvis jeg har "klaga" på noen.

Og jeg har heller ikke lest hele tråden, den er tross alt på 128sider.

Lenke til kommentar
Og det at amd64 prosessorer kan dø på så lite som 65 grader burde vell maskina skrudd seg av lenge før den får smeltet noe ?

Altså, jeg har en AMd 64 3200+ "Clawhammer" den var godt over 60grader da jeg ikke festa kjølern skikkelig. Den lever den dag idag.

Mottok forresten bw settte i dag ;D Ska se åssen det er, gleder meg vilt !

Lenke til kommentar
Slik har jeg festet blokka på skjermkortet mitt.

Har imidlertid strammet stripsene litt vel hardt så blokken dekker ikke den blanke firkanten rundt kjernen.

Gjør det noe?

Den GPU kjølern er den noe man kjøper seperat? og I tillfelle hvor kan jeg få kjøpt den?

Og vil den kunne passe på chipset? har en NB som sårt trenger litt aktiv kjøling :)

Endret av KarateK|d
Lenke til kommentar

Jeg har bare to skruehull på mitt S754 K8n Neo HK.

Hvordan skal jeg montere blokka?

Den kanten under vannblokka skal vende mot baksiden av sokkelen så vidt jeg har forstått, men da får jeg ikke klipsen over blokka..

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...