Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

gixxerman: Ikke spør om å få snakke med en annen, men send henne utklipp fra forbrukerkjøpsloven som sier svart på hvitt at du har krav på erstatning. Hvis du bare spør om å få snakke med noen andre, ender det opp med at hun aldri skjønner hvordan loven er, og dermed kan nekte andre erstatning, gjerne folk som ikke tør å ta til motmæle. Vi vil vel ikke det, vil vi? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som om det bare er meg som ikke har hatt et eneste problem med BW settet. det har gått så og si nonstop siden jeg fikk det, helt i starten av januar. det var vel av noen timer på vei til tg, that's basicly it...

Sett et Thermaltake kabinett mot et Lian Li kabinett.... Get the picture rolleyes.gif
jeg kan ikke se hvordan du kan sammenligne på den måten. likte ikke at du trakkaserte Tt på den måten, og favoriserte Lian Li slik, når du tydeligvis ikke vet forskjellen på dem engang.

men jeg håper du klarer å motbevise hu kjærringa i andre enden om at du faktisk har rett. kom på døra hennes med utskrift av loven om du så må.

stå på ditt

Lenke til kommentar
virker som om det bare er meg som ikke har hatt et eneste problem med BW settet. det har gått så og si nonstop siden jeg fikk det, helt i starten av januar. det var vel av noen timer på vei til tg, that's basicly it...

Sett et Thermaltake kabinett mot et Lian Li kabinett.... Get the picture rolleyes.gif
jeg kan ikke se hvordan du kan sammenligne på den måten. likte ikke at du trakkaserte Tt på den måten, og favoriserte Lian Li slik, når du tydeligvis ikke vet forskjellen på dem engang.

men jeg håper du klarer å motbevise hu kjærringa i andre enden om at du faktisk har rett. kom på døra hennes med utskrift av loven om du så må.

stå på ditt

Du er nok neppe den eneste, marius har jo forsvart settet ivrig, har heller ikke hatt ett fnugg av problemer med mitt sett.

AtW

Lenke til kommentar

Altså, ingen som har kjøpt dette produktet kan klage, alle, iallefall nesten alle, vet at billig sett, så klart har det en svakhet ! Hvorfor tror folk at det er billig a ?

Men produktet leverer mye bra for prisen, derfor ta dere sammen !

Men hvis bw ødlegger noe som helst hos meg, så smeller det !

Men det er en naturlig reaksjon, så jeg kan ikke be folk være stille.

Liker faktisk å lese "sinna poster"

Lenke til kommentar
Altså, ingen som har kjøpt dette produktet kan klage, alle, iallefall nesten alle, vet at billig sett, så klart har det en svakhet ! Hvorfor tror folk at det er billig a ?

Men produktet leverer mye bra for prisen, derfor ta dere sammen !

Men hvis bw ødlegger noe som helst hos meg, så smeller det !

Men det er en naturlig reaksjon, så jeg kan ikke be folk være stille.

Liker faktisk å lese "sinna poster"

Hva slags holdning er det? Ting skal da virke selv om det er billig? Kjipern å kjøpe en skoda, så knekker den sammen, og du blir avspist med "den var jo billig".

AtW

Lenke til kommentar

gixxerman:

det de hevder er altså at du selv har ødelagt vannblokka slik at de slipper å erstatte skjermkortet, men at de gir deg ei ny blokk selv om det er din egen feil at den sprakk.

"hyggelig", men egentlig et forsøk på å komme billig unna .

du må altså først overbevise dem om at det ikke var din feil før du kan håpe på å få nytt skjermkort. Egentlig bør det være deres ansvar å bevise/dokumentere at du har gjort en feil og dermed ødelgt blokka.

Tror det går greit å få erstattet skjermkort hvis du klarer å få butikken til å inrømme at vannblokka var dårlig, hvis ikke har du desverre ikke en sjangs :(

lykke til!

Lenke til kommentar
gixxerman:

det de hevder er altså at du selv har ødelagt vannblokka slik at de slipper å erstatte skjermkortet, men at de gir deg ei ny blokk selv om det er din egen feil at den sprakk.

"hyggelig", men egentlig et forsøk på å komme billig unna .

du må altså først overbevise dem om at det ikke var din feil før du kan håpe på å få nytt skjermkort. Egentlig bør det være deres ansvar å bevise/dokumentere at du har gjort en feil og dermed ødelgt blokka.

Tror det går greit å få erstattet skjermkort hvis du klarer å få butikken til å inrømme at vannblokka var dårlig, hvis ikke har du desverre ikke en sjangs :(

lykke til!

Så ved vanlig bruk så blir det eiers feil om noe går galt. Produktet skal da kunne brukes ? Blokka skal vel kunne være montert på CPU og kjøle ned uten at den startet å lekke ? Tingene er som sagt før fabrikksmontert, altså fabrikken som enten har strammet nipplene for hardt i plexien, eller en skjørhet i akkurat min plexi. Dette kan ikke være min feil enkelt og greit. Skal ringe imorgen så skal jeg prøve å bevare roen. (sliter maks med det :hmm: )

Lenke til kommentar

Se hva som har skjedd med min vannblokk etter å ha brukt clips til å feste den med. Det må jo være en fabrikkfeil for det skal jo ikke sånn slik som på bilde. Det som er skjedd at det ble for stort trykk på midten slik at plexien har bøyd seg innover mens kantene har gitt etter, det kommer også vann ut pga det. Resultat:

Brent skjermkort, hovedkort, muligens cpuen (det var den som var vannkjølt) vet ikke hvordan det gikk med resten av delene siden jeg ikke ha fått testet det.

post-224-1112911353_thumb.jpg

Endret av ewi
Lenke til kommentar
Hmm.. Er det flere enn meg som lurer på feilprosenten på Bigwater?

Hva om jeg legger til en poll til denne tråden med valgene:

* Jeg er fornøyd med bigwater og alt fungerer perfekt

* Jeg er ikke fornøyd med bigwater selv om det fungerer

* Jeg har hadd problemer med bigwater og er ikke fornøyd

Høres dette ok ut? Burde jeg legge til flere alternativer eller skrive noen av alternativene annerledes? Kom med forslag før jeg legger ut pollen.

Det høres bra ut, en må huske på at det er SINNSYKT mange BW sett ute å vandrer :)

Altså, jeg har aldri sagt at bw settet kommer til på kjøle bedre, hvis du tar en kjapp titt over posten igjen. Jeg sa heller ikke at en kunne kjøpe en ny pumpe, hvis den bw pumpa ryker, det var altså min feil.

Hvis du har en 600L/pr.t så kommer vannet til å renne så fort gjennom radiatoren at det ikke blir godt nok kjølt ned, da er det altså ganske lik effekt som bw pumpa. Men hvis den er mer effektiv, så er det minimalt.

Ikke for å være ekkel, men skal du kjefte på andre for ikke å ha lest hele tråden (som forøvrig er en smule for stor etter min mening) bør du gjerne lese gjennom den selv.. Da hadde du sett at Simen1 har skrevet ihvertfall ved to anledninger om hvorfor teorien din om dårlig kjøling ved for kjapp gjennomstrømning ikke holder vann.

For the record: Kjappere gjennomstrømning vil i nærmest ALLE tilfeller føre til bedre kjøling!

Lenke til kommentar
Se hva som har skjedd med min vannblokk etter å ha brukt clips til å feste den med. Det må jo være en fabrikkfeil for det skal jo ikke sånn slik som på bilde. Det som er skjedd at det ble for stort trykk på midten slik at plexien har bøyd seg innover mens kantene har gitt etter, det kommer også vann ut pga det. Resultat:

Brent skjermkort, hovedkort, muligens cpuen (det var den som var vannkjølt) vet ikke hvordan det gikk med resten av delene siden jeg ikke ha fått testet det.

Jesus :ohmy:

Hvor mye har du strammet til ? Aldri vært borti noe sånt før :roll:

Hos meg er det niplene, men det der ser jo helt sykt ut. Tror nok du får en del rare spørsmål om du skal reklamere på det der :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...