Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Men, igjen, BigWater virker ekstremt dårlig på meg. Var i kontakt med en webshop som t.o.m var enige med meg om at man får ofte det man betaler for. Men at varen selvfølgelig skulle fungere fordet. Og at Komplett har fjernet disse greiene fra sin webshop viser vel egentlig bare at de er smarte.

Tja... hvis man går litt tilbake i tid, husker man den gangen Microplex sluttet med Enermax PSU-er fordi de hadde for høy feilprosent og var for ustabile.

Et par dager etterpå hadde Komplett hele serien inne i sortimentet sitt.

Det at de selger merker som Mustek, Trust, Eltax og Q-Tec viser vel også at teorien din ikke er helt gyldig.

dem som er eier Microplex er naboen min ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jasså du, sier du det. jeg mener pappa kjenner han som eier det også, heter han hans petter ikke sant?

Vetta flate jeg, snakker aldri med dem, jeg vet at dem er 2brødre, og har en bror til ved Navn Erik, og en søster.

Ser lastebilen i gårn dems se :w00t:

Lenke til kommentar

jasså du, sier du det. jeg mener pappa kjenner han som eier det også, heter han hans petter ikke sant?

Vetta flate jeg, snakker aldri med dem, jeg vet at dem er 2brødre, og har en bror til ved Navn Erik, og en søster.

Ser lastebilen i gårn dems se :w00t:

ok, da så...

ble veldig offtopic, sorry. :innocent:

Lenke til kommentar
Altså, jeg har ennå en liten frist på bw bestillinga, så jeg vil bare spøre.

Er BW verdt 849Kroner ?

nei og langt derifra etter min mening ihvertfall. ikke verdt risikoen å få ødlagt harddisker med ting du har samlet opp gjenom årene (lønner seg å ta backup men noen gjør vel kansje ikke det så ofte som de burde inkl meg f.eks) og annet hardware kan gå i stykker+ at temperaturen ikke blir noe sånn helt ekstremt mye bedre enn det er med luftkjøling, så da er liksom hele vitsen snart borte.. hvis du ikke kun tenker på look'en da. det ser veldig mye bedre ut en vifter....

Lenke til kommentar

Er BW verdt 849Kroner ?

Ja.

Du får en stille og god kjøling. Monterer du det riktig og ikke bruker ALL slangen og i tillegg setter radiatoren så langt i fra pumpen så mulig (og med mest mulig høydeforskjell), så vil alt gå bra og du blir fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Ja, det ska jeg huske på ! Jeg ska kjøre dritten ute av systemet i 50timer. :w00t:

Men nå har jeg en Gigabyte kjøler, den runde klumpen. Luftkjølt.

I bios så står det 30-34* med en Amd 64 3200+ "hammer".

Dette er klin umulig. !

Jeg har ikke klokka elrno, alt er standard.

er det meg , eller har dritten fått overdose ?

Lenke til kommentar

Dette er klin umulig. !

Syns du det var lite eller mye?

Min Amd 64 3000+ ligger på 22grader akkurat nå.

Lenke til kommentar

Er BW verdt 849Kroner ?

nei og langt derifra etter min mening ihvertfall. ikke verdt risikoen å få ødlagt harddisker med ting du har samlet opp gjenom årene (lønner seg å ta backup men noen gjør vel kansje ikke det så ofte som de burde inkl meg f.eks) og annet hardware kan gå i stykker+ at temperaturen ikke blir noe sånn helt ekstremt mye bedre enn det er med luftkjøling, så da er liksom hele vitsen snart borte.. hvis du ikke kun tenker på look'en da. det ser veldig mye bedre ut en vifter....

Å ødelegge disker skal du vel ha enorm uflaks for å klare, det er vel skjermkortet som evtuelt tar støyten, muligens hovedkortet.

AtW

Lenke til kommentar

Dette er klin umulig. !

Syns du det var lite eller mye?

Min Amd 64 3000+ ligger på 22grader akkurat nå.

Nei, jeg mente bare at det var ganske lite, når andre fikk 30-34* med Bw, så er det jo egntlig ganske snålt.

Lurer på hva jeg får med Bw ;D

Lenke til kommentar

Er BW verdt 849Kroner ?

Ja.

Du får en stille og god kjøling. Monterer du det riktig og ikke bruker ALL slangen og i tillegg setter radiatoren så langt i fra pumpen så mulig (og med mest mulig høydeforskjell), så vil alt gå bra og du blir fornøyd. :)

Hvorfor høydeforskjell mellom pumpe og radiator?

Lenke til kommentar
Noen som har noen stilige , detaljerte BW bilder ?

Ja, om du tenker på etter innstallasjon så kan du jo sjekke bildene mine nederst i første posten min her. Jeg kan godt innrømme at jeg var fornøyd med utseende, men nå er jeg bare happy for at jeg er ferdig med greiene ;)

Har to UV katoder; én vertikalt og én horisontalt så det lyser opp litt mer som du kanskje ser.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Jeg er knallfornøyd med min BW, men den har litt durende vifte selv på laveste hastighet. Jeg har dog en liten teori om ett og annet når det gjelder dere som har fått møkk. Det KAN hende at grunnen til den lave prisen fra komplett og psdata har vært at de har fått et parti som rett og slett ikke holdt mål i kvalitetstesten hos TTs fabrikk. Derfor ble de sendt ut som annensortering, fullt brukbare, men litt risky. F.eks. noen som har hørt/sett om BigWater har fått like mye diss i andre fora i utlandet? Det burde også ha vært artikler om BW hadde fått massiv forbrukerkritikk.

En annen medvirkende grunn til at det kommer lekkasjer er rett og slett bruk av for mye press på blokka. Dere som har fått sprekker: har dere brukt klipsen til socket A eller skruefeste? Har dere skruefeste, tror jeg rett og slett at dere har brukt for mye press! Klipsen har jo en fjæringskonstant, slik at blokken får et korrekt press og ikke mer!

Red: Når det gjelder pumpa og at den krasjer, kan det ha med det evt. dårlige partiet eller at den rett og slett har vært tørrkjørt litt før den ble fylt med vann. Dette er ikke bra, og det kan skje at feilen ligger latent en liten stund før det kommer en feilytring.

Dette var mine tanker!

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Jeg gjorde som det stod i instruksjonene jeg, og fulgte da anvisningen til S775 da jeg har en S775 cpu. Er det feil så er det Thermaltake sine feil. Ja, brukte klips eller hva du kalte det, som gikk over blokka på midten og gir et passe trykk osv.. Thermaltake lager masse drit(enkelte sier viftene er bra, hmm) og det sier vel prisnivået deres. Det er tilrettelagt for fjortiser og det burde vel de fleste vite. Bare se på kabinettene deres.

Som sagt før så er ikke Thermaltake et bra merke, det er et merke rettet mot folk med lite penger som også vil ha litt ekstra ting til pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...