Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vel, har vært kjempefornøyd med BigWater settet mitt.. helt fremm til i dag..

og som så mange andre har pumpa dødd...

blir en liten telefon til PS-Data i morgen gitt  :cry:

Nei dette tørr jeg ikke lenger. :mad:

dette settet skal jeg få kastet ut av PC'n min, når har jeg en ladefeil på bilen min som må fikses go det koster nok litt så har ikke råd til en PC som også evt plutselig skal slutte å virke pga denne idiotiske vannkjølinga som ikke er til noen ting, ikke hjelper den stort på temperaturen og er høres veldig risikabelt ut, nei vil ikke risikere "Datahavari" også nå, det hadde passet utrolig dårlig...

et råd til folk med settet. kast hele dritten på huet og ræva ut av PC'n! :thumbdown:

EDIT: slår av nå og demonterer det hele...

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøre BW helt til jeg enten får råd til en vannblokk for harddisk (noe som gjør at jeg vil trenge ny pumpe/raddis), eller til BW dør på seg. Når/hvis det skjer, har jeg forbrukerrettigheter jeg vil bruke. Har egentlig ingenting å tape, siden jeg har såpass gammel PC at en erstatning (tilsvarende komponenter) uansett vil være bedre enn det jeg har nå. :p

Lenke til kommentar

jeg fikk mitt sett i påsken..

det er hyggelig å få en julegave i posten når man kommer hjem ifra TG :)

jeg har montert settet i maskinen min, grunnet plassmangel så var jeg nødt til å montere hele greia på utsiden av kabinettet. er litt slangerot og fare for slangeknekk når de står ut ca 10-15cm fra baksiden av kabinettet mitt men det positive får være at om det skal begynne å lekke så er det ikke noe ømfintelig elektronikk i nærheten da alt er på utsiden (med unntak av cpu-blokka som går inni boksen).

jeg vet ikke helt hvilken kvalitet settene dere har fått er i men mitt virker det som det er av god kvalitet. ikke er vannet mitt grumsete etter de første dagene i drift, ikke har jeg noen streker/sprekker i cpu blokken og temperaturen på cpu'en min med BW er betraktelig lavere en hva stock luftkjøleren fra intel greidde å kjøle.

eneste jeg har å pirke på med dette settet er

1. den 120x120 viften som følger med støyer mye. for mye i mine ører så den viften blir byttet. må bare gidde å rense gamleviften min først.. ;)

2. den påfyllingstanken/vanntanken som fulgte med er av såsomså kvalitet. niplene på tanken var praktisktalt blokkerte. det var bare såvidt jeg greidde å presse en knappenål igjennom de niplene så jeg borret opp større hull i niplene så kjølevesken skulle få fri gjennomstrømning.

konklusjon. verdt de 600ish kronene for settet inkl frakt?

ja jøss, ett røvekjøp i mine øyner. :thumbup:

Lenke til kommentar

har hatt mitt sett i pc'n i 4 dager nå, tempen gikk ned omkring 8 grader på både load og idle fra min gammle volcano 12. og støy nivået er meget hyggelig.

Det jeg lurer på nå er, finns det noen chipset blokker som passer til dette settet? og hvis jeg setter på en må jeg kjøpe ny pumpe eller skal jeg bare vente til den som følger med dør og håpe PS sender meg en ny og bedre en? :)

Lenke til kommentar

for dere som har fått pumpestopp: hva skjedde? skrudde maskina seg av før det fikk noe konsekvenser?

Selv har jeg satt shutdown til 65grader på prosessoren, og alarm på pumpe-rpm.

er ikke spesielt bekymret for at blokka plutselig skal sprekke, når den ser helt feilfri ut, ferdig montert. har gått feilfritt i noen uker nå, med CPU og GPU-blokk. stille og kjølig

Lenke til kommentar

Asusprobe (Har PCC800 Hk) poppet opp og ga meg en warning om CPU temp, så det var bare å lukke programmer og skru av boksen.

hadde satt warning level til 60 grader, så hadde plenty av tid til å skru av boksen.

Temperaturen gikk oppover raskt, men ikke så raskt at jeg ikke rakk reagere ;)

Og har også satt opp i bios at den skal skru av PC'en om tempen tikker over 75 grader, så muligheten for katastrofe er egentlig minimal.... :) (Ihvertfall sånn jeg hadde satt opp PC'en)

Så selv om det er litt scary når pumpa stopper, er faren for Fx Vannlekasje en større risiko.

Edit:

Ringte forresten PS-Data i dag, og det er bare å sende den gamle pumpa i retur, de sender ny til meg i dag, så kudos til kundeservicen til PS-Data ihvertfall :thumbup::thumbup:

/Pompel

Endret av Pompel
Lenke til kommentar
Asusprobe (Har PCC800 Hk) poppet opp og ga meg en warning om CPU temp, så det var bare å lukke programmer og skru av boksen.

hadde satt warning level til 60 grader, så hadde plenty av tid til å skru av boksen.

Temperaturen gikk oppover raskt, men ikke så raskt at jeg ikke rakk reagere ;)

Og har også satt opp i bios at den skal skru av PC'en om tempen tikker over 75 grader, så muligheten for katastrofe er egentlig minimal.... :) (Ihvertfall sånn jeg hadde satt opp PC'en)

Så selv om det er litt scary når pumpa stopper, er faren for Fx Vannlekasje en større risiko.

Edit:

Ringte forresten PS-Data i dag, og det er bare å sende den gamle pumpa i retur, de sender ny til meg i dag, så kudos til kundeservicen til PS-Data ihvertfall :thumbup::thumbup:

/Pompel

Ja, tror ikke det er noe stress, de aller fleste bioser ordner slik på default-instillinger, min slår ihvertfall av maskina om tempen blir for høy, eller om den stiger veldig raskt.

AtW

Lenke til kommentar
for dere som har fått pumpestopp: hva skjedde? skrudde maskina seg av før det fikk noe konsekvenser?

Asus Probe alarmerte om null pumpe-RPM, så fikk slått av manuelt. Tempen stiger veldig fort når pumpa først stopper, men som det blir sagt, er vel standard at BIOS får slått seg av selv...

Lenke til kommentar
Ja, tror ikke det er noe stress, de aller fleste bioser ordner slik på default-instillinger, min slår ihvertfall av maskina om tempen blir for høy, eller om den stiger veldig raskt.

AtW

også lekker blokken... åja det var den PC'n. :roll:

jeg demonterte dritten igår kveld og satt på god gammeldags luftkjøling. :D

Lenke til kommentar

AtW

også lekker blokken... åja det var den PC'n. :roll:

jeg demonterte dritten igår kveld og satt på god gammeldags luftkjøling. :D

Ja, det er tryggere å gå enn å kjøre bil, men du verden så kjedelig :D

Garantien dekket i allefall problemene gixxer fikk med sitt system.

Lenke til kommentar

Hmm... Nå er jeg hjemme fra jobb og tenkte at jeg skulle prøve å starte maskinen igjen. -Nå funker pumpen! :dontgetit:

Kjører maskinen 24/7 så hva gjør jeg? Kan jeg forvente at pumpen stopper igjen i natt eller? Til opplysning blinket ikke led lyset, men lyste konstant når pumpen ikke funket om dette skal ha noe å si?

:dontgetit:

Edit: Kan vel også legge til at jeg har sjekket at ikke rørene har fått en knekk, pumpen er koblet til "vanlig 4pin strøm" via en splitt.

Endret av er@ser
Lenke til kommentar

Jeg har vel hatt bb settet mitt i pcen i ca 2 uker. Helt til idag da jeg kommer hjem fra skolen for å gå bort til pcen for så å finne ut at den ikke vil starte + det luktet svidd.

Jeg åpner kabinette å finner grønt veske i pcen og jeg letter leksasjen. Jeg finner den til slutt, det var vannblokken, plexiglasset som er på blokken var bøyd på midten slik at kantene på plexiglasset hadde bøyd seg oppover å slik at det hadde kommet ut væske, resultat: et brent skjermkort, ødelagt vannblokk, brent skjermkort, muligens cpuen også ( det var bare cpuen i pcen som var vannkjølt ).

Pcen var ikke overklokket, ikke flyttet på seg siden jeg fikk BB heller. Jeg monterte vannblokken helt likt slik som på bilde. Men blir det jeg som sitter igjen med svarte-Per her eller?

Utrolig kjipt allså!!!

Bilde: http://www.thermaltake.com/watercooling/cl.../enlargedK7.htm

Bilde av ødelagt cpu som tok knekken på pcen min kommer snart.

Endret av ewi
Lenke til kommentar

Jeg syns det er rart at så mange har hatt problemer med settet sitt. Jeg har hatt mitt i snart 2 måneder og det finnes ikke en eneste ripe eller sprekk i CPU blokka mi og den har jeg tatt av og på ett parr ganger, pumpa fungerer også helt utmerket. Er det jeg som har hatt flaks da eller? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg syns det er rart at så mange har hatt problemer med settet sitt. Jeg har hatt mitt i snart 2 måneder og det finnes ikke en eneste ripe eller sprekk i CPU blokka mi og den har jeg tatt av og på ett parr ganger, pumpa fungerer også helt utmerket. Er det jeg som har hatt flaks da eller? :hmm:

ja vil da tro det ^^

men synes det bare blir fler og fler som får sprekte cpu-blokker... dere har ikke vurdert å dra til clasern og lage en egen plexitopp til blokka av 0,8 mm. plexien deres? den kommer det ihvertfall ikke til å skje noe ulumskheter med + at du da kan sette på større nipler og bruke blokka senere ;)

Lenke til kommentar

samme her mitt også fungerer aldeles utmerket..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...