Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Da har jeg kastet ut det forbanna settet og installert god gammeldags stille luftavkjøling :-) Idle temp'n gikk ned med 12 grader :p Da skal psdata få settet i hodet om de ikke finner ut hva som kan ha vært galt..

Bare en ting jeg lurer på.. Kom på en ting som kan ha gjort at pumpa var eksepsjonelt dårlig. Koblet den på cfan uttaket på hovedkortet. Det er 12V der ikke sant? :whistle:

Endret av astrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du får pengene tilbake alltså? trodde du fikk nye varer bare jeg.. da stiller jo saken seg annerledes.. *savne stille luftkjøling*

noen som vet om en bra og billig passiv nb kjøler til intel hk? ;)

Penger tilgode ;) Altså jeg får en gitt sum som jeg kan handle for i deres nettbutikk, tror jeg da. Hvertfall slik jeg har fostått det :w00t:

Lenke til kommentar
Takker!!

Det var bra :)

Har kobla fra BW nå og så at det var sporer i slangene, har jeg strammet nipplesene for hardt da?

Hei,

Disse 'sporer' (dritt) stammer sikkert fra kobberrørene i radiatoren.

Generelt vil jeg si, at man ikke skal stramme mutterne med mer end en 'svag barnehånd'.

PS. Mitt kjølevann ble ganske grumset, da jeg testet radiatoren. Vil derfor ikke bruke 'testvannet' i det ferdige oppset. Der er mer end nok kjøleveske til å fylde systemet 2 ganger.

Edit: Mulige brukerfeil kan være:

Strammer mutterne (på blokken) for hårdt! (ødelegger O-ring og plexiglass)

Ikke brukt 2 fastnøkler ved stramning av mutterne.

For mye bøy på slangerne (hindrer gennemstrømning - specielt de to små biter ved pumpen).

Mvh

kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Gidder ikke å lese hele tråden, så hvor mange liter i timen pumper pumpen i BW settet?

Er det ikke 120l da?

Det høres lite ut, men husk at det ikke er lurt å la vannet pumpes for fort. Da rekker ikke varmen å overføres til vannet. 120l er egentlig ganske bra til dette settet....

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar
Gidder ikke å lese hele tråden, så hvor mange liter i timen pumper pumpen i BW settet?

Er det ikke 120l da?

Det høres lite ut, men husk at det ikke er lurt å la vannet pumpes for fort. Da rekker ikke varmen å overføres til vannet. 120l er egentlig ganske bra til dette settet....

Jo det er 120L, men så har jo BW tynne slanger også da så det går opp i opp.

Lenke til kommentar

Er det ikke 120l da?

Men det viser seg jo at settet leveres med 2 typer pumper. 1 på 2200 RPM og en på 2700 RPM. Og jeg har prøvd begge. Og den på 2700 RPM gjorde at jeg fikk 3 - 4 Celsius lavere temperatur. Så det er ikke lurt at den blir for svak heller :) Men så kjører ikke jeg dette settet lenger. Etter begge tankene jeg hadde sprakk så giddet jeg ikke mer. Vannet ble missfarget og blokka så fæl ut innvendig. Og dessuten med den siste 2200 RPM pumpa fikk jeg nesten ikke noe bedre kjøling enn med luft. Og det støyet like mye som luftkjøling. + at man måtte uansett ha en vifte ved prosessor sokkel til å kjøle spenningsregulator ved overklokking. Denne får normalt kjøling fra prosessor vifta.

Lenke til kommentar
.. hvor mange liter i timen pumper pumpen i BW settet?

Er det ikke 120 l/h ? Det høres lite ut, men husk at det ikke er lurt å la vannet pumpes for fort. Da rekker ikke varmen å overføres til vannet. ...

Det er missforstått fysikk. (eller fluidmekanikk/reologi om du vil) Økt gjennomstrømning vil alltid føre til bedre varmetransport.

(Rart jeg har sett denne myten flere ganger i denne tråden, det må være noe alvorlig vranglære ute å gå her en plass)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...