Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk endelig montert opp mitt sett etter mye slit og sverting.

I Aopen H600B så jeg ikke noen andre gode muligheter enn å montere radiatoren foran i kabinettet, så harddiskbrønnen måtte vekk, og harddisken ble flyttet opp i en lyddempende enhet til 5 1/4"-brønn. Måtte klemme til litt metall og ta vekk litt plastikk for at det skulle fungere, men resultatet er jeg nokså fornøyd med. Neste steg blir å skjære ut hull i ramma til hele radiatoråpningen, og å borre hull gjennom plastikkdekselet, evt. mekke noe funnel-greier med ei vifte.

Så, hva ble resultatet ytelsesmessig ? Før hadde jeg disse delene:

*GlacialTech Silent Breeze I

*Zalman heatpipe m/ vifte@5volt

*2 flatkabler

Dette ga min xp-mobile 2500@stock temperaturene 55C idle, 62C load, og systemet til ca. 40C.

Jeg oppgraderte til dette:

*BW med gpu-blokk

*1 rund ide-kabel

*5 1/4" hd-brønn

Dette tok maskina til 39C idle, 48C load, og 30C systemtemp.

Tipper æren kan fordeles 50/50 til opprydning i kabelrot/BigWater :)

Bilde:

IMGP1341web.jpg

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Ifølge mail jeg fikk så er også diskettstasjonsbrønnen bare skrudd fast. Hva tror du om min plassering av radiator da? Trekker kald luft inn gjennom fronten, blåser gjennom radiator og inn i kabinettet.

Har tenkt på det jeg og og jeg tror den funker egentlig kjempe bra, men jeg har 3 hdder så jeg trengte de plassene, jeg har tentk til å lage hull i toppen av kabinettet og kjøpe en dual radiator eller en BW radiator til...

Lenke til kommentar
Noen som kan poste et bilde eller forklare meg hvordan man skal feste radiatoren på utsiden eller innsiden av et chieftech middels stort tower?

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3912185

http://forum.hardware.no/index.php?act=Att...post&id=3912185

Som du ser på bildet, har jeg fjernet nederste harddisk-holder (den biten den er festet i må fjernes med bor siden den er naglet fast) og festet med strips. Har vært litt sjuskete med plasseringen av stripsene, så fronten går ikke helt igjen, men det tar jeg etterpå.

Lenke til kommentar

Bytt Thermaltake vifta på radiatoren. Jeg har ikke brukt den whatsoever, da jeg byttet til en SilenX 120mm vifte @ 12db. Maskina var meget stille før lekkasjen i mitt system. Jaja, bare happy for at jeg nå får erstattet vannkjølingen + skjermkort jeg :yes:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Bytt Thermaltake vifta på radiatoren. Jeg har ikke brukt den whatsoever, da jeg byttet til en SilenX 120mm vifte @ 12db. Maskina var meget stille før lekkasjen i mitt system. Jaja, bare happy for at jeg nå får erstattet vannkjølingen + skjermkort jeg :yes:

Var det MPX?

Det var ihvretfall god service og bra for deg!

Lenke til kommentar

Var mpx ja, men det tok sin tid før ting plutselig endret seg. Tror de fleste bedrfiter skjelver litt i knærne når man først sier at man er i kontakt med forbrukerrådet. Kan vel si jeg var heldig som kom i snakk med en annen person siste gangen. Hadde det vært hun samme dama så vet jeg ikke helt. Jeg var hvertfall rimelig close nå til å bare kjøpe et nytt kort selv. Vet ikke om jeg skal være happy eller sur nå, kanskje litt av begge. :roll:

Lenke til kommentar

du skal være fornøyd for:

*nytt skjermkort

*nytt bigwater sett

*lovverket fungerer, og butikkene er redd for forbrukerrådet;) (noe fungerer i allefall)

du skal ikke være fornøyd med:

*at det begynte å lekke

*irriterende dame hos mpx

*at det tok så lang tid

3/3 tie that is.. your call :)

edit: saftis - er da ikke f/s psu'n du bruke nå?

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar
Var mpx ja, men det tok sin tid før ting plutselig endret seg. Tror de fleste bedrfiter skjelver litt i knærne når man først sier at man er i kontakt med forbrukerrådet. Kan vel si jeg var heldig som kom i snakk med en annen person siste gangen. Hadde det vært hun samme dama så vet jeg ikke helt. Jeg var hvertfall rimelig close nå til å bare kjøpe et nytt kort selv. Vet ikke om jeg skal være happy eller sur nå, kanskje litt av begge.  :roll:

Hehe, tror ikke de skjelver så veldig hardt, da det er noe sånt som 2 års ventetid i forbrukertvistutvalget, og bedriftene skal ha en god del anmerkninger på seg før forbrukerrådet gidder å gjøre noe.

Tror de skjelver mer i buksene av faren for publisering av saken i media som Forbrukerrapporten, TV2 hjelper deg, aviser, etc.

Men bra at det ordnet seg for deg :thumbup:

Tror jeg skal gå over til en SilenX eller Papst-vifte selv, ja. Drømmer også om en Yesco-psu .... :love:

Lenke til kommentar
du får pengene tilbake alltså? trodde du fikk nye varer bare jeg.. da stiller jo saken seg annerledes.. *savne stille luftkjøling*

noen som vet om en bra og billig passiv nb kjøler til intel hk? ;)

zalman sin kjøler er tøff, ten vifte, kjøler godt, billig. Konge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...