Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tviler på at temperaturforskjellen er noe særlig større enn et par grader. Radiatoren har ca 5-7°C temperaturforskjell mellom vann og inn-luft på en vanlig overklokket Athlon64 CPU.

yepp

Som alle ser skal du ha ganske lav flow eller høy effekt for at differansetemperaturen blir noe særlig stor.

post-224-1112283977_thumb.png

Lenke til kommentar
Noen som har en Clawhammer under BW-Settet? Lurer på Temps :]

ble nysjerrig, hva er en Clawhammer? :blush:

Det er snakk om Clawhammer-versjonen av kjernen. Altså de første utgavene av Athlon64 og Opteron. Disse blir litt varmere enn de nye kjernene og klokker dårligere. De er produsert med 130nm-prosessen i motsetning til de nye kjernene som er produsert med 90nm-prosessen og dermed er fysisk mindre.

Lenke til kommentar

Det er snakk om Clawhammer-versjonen av kjernen. Altså de første utgavene av Athlon64 og Opteron. Disse blir litt varmere enn de nye kjernene og klokker dårligere. De er produsert med 130nm-prosessen i motsetning til de nye kjernene som er produsert med 90nm-prosessen og dermed er fysisk mindre.

Takker for godt svar, nå ble jeg litt klokere :thumbup:

Lenke til kommentar

Har en 4000+ "Clawhammer"

Det som er rart er at jeg har lavere idle temps på 2750MHz og vcore på ca 1.63 enn med 2403MHz og vcore på 1.46!

Men load temperaturen er 1-2 grader høyere med høy klokkefrekvens.

Noen som kan ha en forklaring på dette? :) Kan det være artic silver5 som ikke har "kicket" inn enda, og som fordeler seg bedre når det er mer "bevegelse" mellom CPU og vannblokk (mao høy klokkefrekvens)? Har vel kjørt pc'en i ca 24timer siden jeg instalerte settet for andre gang. Skal visstnok ta 200 timer før det er optimal varmeoverføring.

GPU'en holder seg på 40-45c, noe jeg er fornøyd med, den lå før på 60c++ :)

2.4GHz: Idle 35-37c, Load 45-47c ved en gjenomføring av CPUmark(bare for å skjekke kjapt)

2.75GHz: Idle 32-34c, Load 46-48c ved en gjenomføring av CPUmark.

Temperaturen dropper så tilbake til Idle ganske kjapt. Faktisk kjappere på 2.75GHz.

Lest av med "MSI Core Center"

Mvh Ø

Endret av Skink_123
Lenke til kommentar

Skink_123: Merkelig det med temperaturene. Kanskje det har noe å gjøre med CoolQuiet? Altså at den klokker ned mer på den høye hastigheten enn på den lave når den jobber lett? Hva har du klokket HT-bussen til og hva er multiplieren i de to tilfellene?

Jeg antar at du har tatt høyde for ekstern temperatur? (slik at ikke du tester den høyeste hastigheten tidlig på morgenen med lav temperatur i rommet og tester den laveste hastigheten når PC'n, kabinettet og rommet er godt varmet opp i solsteika utover dagen.)

Lenke til kommentar

Testet fram og tilbake, kun reboots mellom for å endre hastighet, alt er likt. Jeg blir ikke helt klok på dette :D

Men synes du temperaturene var høy?

Multiplyeren er 3x på HT og hastigheten er cirka den samme 267x3 for 2403, og 275x3 på 2750 (hendholdsvis 9 og 10x multiplyer på CPU)

Ingen Cool'n Quiet heller.

Mvh Øystein

Edit: Edit: Edit :D

Endret av Skink_123
Lenke til kommentar
Jeg har asus-a7n8x deluxe socket A. Skal jeg sette sånn H ting bak og foran hovedkortet, eller sånn bøyle over blokka?

Er det ikke slik "h-ting" en skal bruke da?

Det funker like bra og bruke spenna, da slepper man og ta ut hk for å montere.

Lenke til kommentar
Jeg har asus-a7n8x deluxe socket A. Skal jeg sette sånn H ting bak og foran hovedkortet, eller sånn bøyle over blokka?

Du kan ikke bruke H-plata fordi Cpu socketen er vridd 90*. Spenna sitter nok ikke like godt, men det holder.

Har selv A7N8X Deluxe...

Lenke til kommentar

Jeg har det derre TT Shark kabinett som skulle ha så mange dilldall løsninger for BW.

Det har en hel del hull rundt om på kabinettet til slangene, men vet ikke hvordan jeg skal plassere radiatoren.

Det er så mange hull, så det må være flere muligheter.

Lenke til kommentar
ikke skumme men litt små bobler i slangene osv er ikke uvanlig spesielt vis du har antiknekk fjærer i slangene.

men etter noen timer \ dager så er det somregel vekke :p

For å få skummet til å forsvinne raskere, kan man plassere pumpa høyere (om mulig) enn resten av settet. Luft stiger... Gjorde det selv, og boblene var borte i løpet av 1-2 timer.

Men et spm; er det noen her som ikke bruker BW-vannet? Hørte folk fikk høyere temps etterhvert som systemet er i bruk. Kan dette ha noe med avleiring å gjøre?Hadde selv 32 i starten, men har økt til 33-34. Er det AS5 som er grunnen?

HetrTiXc

Lenke til kommentar
Jeg fikk nytt kabinett idag og har sliti med å sette in deler og BW fra klokka 2 idag!

LianLi PC7BSCAND?

Skal ha samme kabinettet når jeg får penger. Løsningen jeg tar med BW er å fjerne harddiskbrønn og diskettstasjonsbrønn og sette radiator i front med viften mot kabinettet. Har drevramme til 5,25"-plass å sette harddisken i.

Fornøyd med kabinettet eller? Er det enkelt å ta ut harddisk- og diskettstasjonsbrønnen?

Lenke til kommentar
Jeg fikk nytt kabinett idag og har sliti med å sette in deler og BW fra klokka 2 idag!

LianLi PC7BSCAND?

Skal ha samme kabinettet når jeg får penger. Løsningen jeg tar med BW er å fjerne harddiskbrønn og diskettstasjonsbrønn og sette radiator i front med viften mot kabinettet. Har drevramme til 5,25"-plass å sette harddisken i.

Fornøyd med kabinettet eller? Er det enkelt å ta ut harddisk- og diskettstasjonsbrønnen?

Jepp det er det, ble skikkelig forelska i det når jeg så det så jeg MÅTTE ha det.

hdd plassene nederst er bare skrudd fast og har ikke sjekka floppy plassene enda.

men jeg ble litt overaska da jeg så det var støvfilter i front!

er stort sett fornøyd med det (hittil) noe trangt, men det går alikevel lett...

syns det var et bra kjøp jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...