Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke ennå.. har tatt det ut og det ligger til tørking... Skal renses med rødsprit først...

EDIT: Tester ikke før jeg får ny CPU blokk da jeg har GPU blokk også og gidder ikke montere den gamle kjøleren igjen

hvor lenge har du hatt blokken før den begynnte å lekke?

jeg har hatt mitt i ca 1uke og ser ikke tegn til skader ennda, men 1uke er jo ikke stort... :no:

Lenke til kommentar

Jeg fikk settet mitt i dag, er litt usikker på om sprekkene i vannblokken er farlige eller ikke, lurer spesielt på den underste i det første bildet:

Sprekk 1 og 2

Sprekk 3

edit: det var også en tynn stripe langs en av skruene, som jeg ikke fikk noe ordentlig bilde av. Venter med å montere settet i påvente av deres kommentarer om jeg evt. bør returnere det.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Jeg fikk settet mitt i dag, er litt usikker på om sprekkene i vannblokken er farlige eller ikke, lurer spesielt på den underste i det første bildet:

Sprekk 1 og 2

Sprekk 3

edit: det var også en tynn stripe langs en av skruene, som jeg ikke fikk noe ordentlig bilde av. Venter med å montere settet i påvente av deres kommentarer om jeg evt. bør returnere det.

JA, disse sprekkene er farlige. Send den inn å få en ny hvis den var slik når du fikk den.

Har hatt lekarsje på 2 bigwater blokker, og begge gangene med slike sprekker oppover skruen!

Lenke til kommentar

Sprekk 1 og 2

Sprekk 3

Hei

Jeg fikk mitt idag også. Og til min store skrekk ser jeg at jeg har en sprekk som er HELT lik den du har på første bilde. Er det slik at den "nederste" hos deg er inne i blokken? Over der vannet går slik at det ser ut som om det er sprekk helt gjennom? Slik er det hos meg. :cry:

Er litt nysjerrig da jeg synes det er dumt å sende den tilbake etter å ha ventet i 3mnd.

Hva synes dere jeg skal gjøre?

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Sprekk 1 og 2

Sprekk 3

Hei

Jeg fikk mitt idag også. Og til min store skrekk ser jeg at jeg har en sprekk som er HELT lik den du har på første bilde. Er det slik at den "nederste" hos deg er inne i blokken? Over der vannet går slik at det ser ut som om det er sprekk helt gjennom? Slik er det hos meg. :cry:

Er litt nysjerrig da jeg synes det er dumt å sende den tilbake etter å ha ventet i 3mnd.

Hva synes dere jeg skal gjøre?

Mvh Audun Hagen

Jeg har også denne såkalte "sprekken". Den treffer nøyaktig samme sted på a-en i Thermaltake så mistenker det for å være en kant(støpekant) i plexien eller noe annet ufarlig. Hvis ikke, er det ganske sikkert produsjonsfeil...

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar

Forresten: Er det bare meg som har fått pumpen med litt vann inni? Når jeg fikk mitt sett, så jeg at det var vanndråper inni pumpen, og klistremerke under med "QC" (Quality Controlled) på.

EDIT: De sprekkene på bildene er nøyaktig like til de jeg har. Jeg avfeide dem kjapt som støpekanter, men på den annen side hadde det ikke vært så altfor gøy om de utvider seg.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Jeg har funnet en "sprekk" på A'en også. Jeg finner jo bare flere og flere av dem. For å være sikker stikker jeg innom Digitlimpuls til uka og viser dem blokken. Om det da er støpekanter (som jeg HÅPER det er) eller om det er sprekker tror jeg det er de som har greie på det som bør avgjøre det.

Sprekkene jeg hittil har funnet er:

En i A'en som dere andre snakker om, en som er helt lik som den som er på Saftis' første bilde og en som går fra skruen øverst til høyre og opp mot venstre. (jeg går da ut ifra at den gule lappen er nederst til venstre.

Ang. Pumpa er det ikke noe vann i mitt. Men jeg har det samme klistremerket dere har.

Ellers var det noen av "rillene" i radiatoren som var bøyde hos meg. Ikke det at jeg tror det gjør noe, men jeg synes jo det er litt kjedelig at det ikke fremtrer "perfekt" når man tar det ut av pakken første gangen. :no:

Mvh Audun Hagen (gi meg gjerne respons)

Lenke til kommentar
Hah, da var oomsider BigWater i hus og montert i pc'n. Når jeg har vifta på det høyeste nivået før det begynner å bråke ligger cpu idle på rundt 47'c. Det er 6-7 grader lavere enn med luftkjølinga min. I tillegg har jeg tatt ut en kabinettvifte så jeg er veldig godt fornøyd :)

Det var jo fettvarmt!

Har en mistanke om at hovedkortet mitt rapporterer endel feil. Har følt på blokka og den er ikke spesielt varm

min blokk ligger på romtemp. men couen ligger på 40c

Lenke til kommentar

Sprekk 1 og 2

Sprekk 3

JA, disse sprekkene er farlige. Send den inn å få en ny hvis den var slik når du fikk den.

Har hatt lekarsje på 2 bigwater blokker, og begge gangene med slike sprekker oppover skruen!

Jeg har en HELT lik sprekk, men det lekker ikke...

sorry dobbel :blush:

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

Sprekk 1 og 2

Sprekk 3

Jeg har en HELT lik sprekk, men det lekker ikke...

sorry dobbel :blush:

ok, hvis det er akuratt samme på så mange kan det vell være at det skal være sånn. Men har ikke vært sprekk på samme plass på en av de 3 blokkene jeg har hatt..

Lenke til kommentar
Jeg har funnet en "sprekk" på A'en også. Jeg finner jo bare flere og flere av dem. For å være sikker stikker jeg innom Digitlimpuls til uka og viser dem blokken. Om det da er støpekanter (som jeg HÅPER det er) eller om det er sprekker tror jeg det er de som har greie på det som bør avgjøre det.

Sprekkene jeg hittil har funnet er:

En i A'en som dere andre snakker om, en som er helt lik som den som er på Saftis' første bilde og en som går fra skruen øverst til høyre og opp mot venstre. (jeg går da ut ifra at den gule lappen er nederst til venstre.

Hei og takk for rask respons alle sammen.

Jeg har også denne 4. "sprekken" fra skruen du beskriver og mot venstre. Det ser altså ut til at disse ripene/sprekkene er faste spor fra produksjonen, antakelig fra støpeprosessen. De 2 på overflaten som går ut fra niplene kan ligne støpekanter, men jeg reagerte som sagt mest på den som ligger "inni" plexien, under en av ripene på overflaten.

Men siden alle har såpass like skader, antar jeg at det er støpekanter, og setter settet til testing det neste døgnet, i tillegg til at jeg sender en mail til PSData og spør dem om det samme.

Skummelt hvis det er en produksjonsfeil på alle settene, som Hetrtixc nevner, men det kunne stemme bra med antallet som virker å ha fått lekkasje den senere tid.

ok, hvis det er akuratt samme på så mange kan det vell være at det skal være sånn. Men har ikke vært sprekk på samme plass på en av de 3 blokkene jeg har hatt..

Sikker?

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...