Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

g btw: Selv om det er god plass, er det faktisk bare et miditower. :p

Slangen fra radiator til cpu, og slangen fra cpu til gpu så veldig kort ut. :ermm:

Bildet viser ikke så godt dybden her, for det er faktisk ganske slake slanger akkurat der, så det er ingen risk for knekk på slangene eller noe sånt. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildet viser ikke så godt dybden her, for det er faktisk ganske slake slanger akkurat der, så det er ingen risk for knekk på slangene eller noe sånt. ;)

ok.

Mekkeren: Det er akkurat plass til å feste radiatoren din i feltet merket med rødt:

Er det ikke egentlig plass for 120mm vifte der?

bestefaren til rykende har lik kasse(tror jeg) og der er det en 120mm plass.

Lenke til kommentar
Jeg fant den :w00t::p

hehe, har dette utviklet seg til å bli en letekonkuranse? :p

Saftis: det går ikke, er ALT for liten plass der nede, har sjekket det nå, ingen steder å feste den og den vil gå borti HK ledningene og andre ledninger.

OCmax: jeg ville bare ha det inn, og siden PC'n er nokså ny vil jeg ikke gå inn og begynne å borre og slikt, jeg holdt da på i 30min å tenke ut best mulig løsning på problemet, men da jeg ikke kom på noen da satt jeg det bare inn der oppe siden det var muligheter for ikke å begynne med "hjemme mekk" på kabinettet sitt og jeg kunne skru den fast så den ikke hang å slang, så derfor ble det akkurat der i første omgang.

Lenke til kommentar

ok.

Mekkeren: Det er akkurat plass til å feste radiatoren din i feltet merket med rødt:

jo mulig det. har tenkt på det, og hvis jeg kan gjøre som nemezis sier. at men stripper hele radiatoren slik at den tar opp mindre plass kan det jo muligens gå. hmmm takk for rådet skal ta å prøve det, var ikke så dumt hvis det hadde gått ihvertfall får da kan jeg jo også få Raddisviften også til å blåse omtrent mot CPU blokken som kansje også kan få tempen litt ned der også 2fluer i et smekk? :hmm:

Darkstarr: Nei i H600B er det ikke "orginalt" med 120mm vifte® bak der. men 2x 80mm vifter...går sikkert ann å få satt inn 1x 120mm da hvis du mekker litt. :)

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Darkstarr: Nei i H600B er det ikke "orginalt" med 120mm vifte® bak der. men 2x 80mm vifter...går sikkert ann å få satt inn 1x 120mm da hvis du mekker litt. :)

de nyeste versjonene av H600B har 1x92/120mm i steden for 2x80. de nyeste har også en plastikktrakt mot CPU fra døra.

uten mekking passer ikke radiatoren på innsiden selv om det er 120mm. jeg har skrudd fast raddis på utsiden og vifte på innsiden. det blir ikke så bra, for hullene bak der er ikke akkurat 120mm

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg litt hjelp her, har kjøpt meg en ekstra radiator på ebay for en billig penge. I fra et tysk nettsted, siden tysken min ikke har blitt vedlikeholdt på ca 5 år har jeg ikke peiling på hva jeg trenger av overganger.

Det er denne radiatoren

Hvis mulig kunne jeg ha tenkt meg noen overganger fra denne siden.

Eventuelt, så er det ikke sikkert jeg trenger, hvis noen kan bekrefte at BW slangene har ID 6mm OD 8mm, har sjekka med linjal men er ikke helt sikker.

Technische Daten:

--------------------------------------------------------------------------------

Gewicht: ca.

Breite: ca. 8,5 cm

Tiefe: ca. 5,0 cm (ohne Anschlüsse; ca. 7 cm mit Anschlüssen)

Höhe ca.: 20,0 cm

vormontierte Schnellschraubanschlüsse (Innendurchmesser 6 mm Außendurchmesser 8 mm)

Lenke til kommentar
Eventuelt, så er det ikke sikkert jeg trenger, hvis noen kan bekrefte at BW slangene har ID 6mm OD 8mm, har sjekka med linjal men er ikke helt sikker.

Ser slik ut ja - link

BW-settet har 1/4" (6,4 mm) innerdiameter, jfr. størrelsen til niplene som følger med vga-blokken. Ytterdiameter er 5/16" (~8mm) slik jeg har regna/målt meg frem til.

At det er 0,4 mm for små nipler kan bli et problem. Dette gir en klaring på 0,2 mm som kanskje kan gå greit om du strammer hurtigkoblingen passe tight. Eventuelt kan du bruke den slangen som følger med radiatoren, siden for små slanger ikke er noe problem.

Lenke til kommentar
de nyeste versjonene av H600B har 1x92/120mm i steden for 2x80. de nyeste har også en plastikktrakt mot CPU fra døra.

uten mekking passer ikke radiatoren på innsiden selv om det er 120mm. jeg har skrudd fast raddis på utsiden og vifte på innsiden. det blir ikke så bra, for hullene bak der er ikke akkurat 120mm

hmm, dette skal jeg sjekke opp nærmere. på min er det 2x 80mm kabinettet er da ganske nytt....

jeg har foresten også hatt Micro toweret til Aopen (tror det het H450B) og der er det som du sier en slik plastiktrakt fra CPU i sidedøren og kan godt hendte at det der var plass for 92/120mm vifte bak (1stk) men det kan jeg ikke huske, siden jeg kunne hadde kabinettet i 1uke før jeg fant ut av at dette ble altfor lite.. men jeg skal sjekke opp om det er sant som du sier at det er nye utgaver som skal ha plass for 120mm, jeg tror ikke det stemmer siden mitt er nokså nytt som sagt og der er det Kun 2X80mm vifter som kan brukes. :ermm:

Lenke til kommentar

har sjekket opp noe nå. og en ting som du sier stemmer faktisk. det har kommet en Ny type av H600B, men den ser ikke ut til å ha støtte for mer enn 80mm vifter fordet, den nye har 1x80mm vifte installert når du får kabinettet og 4andre plasser til der det også skulle kun være 80mm vifter (altså 5x80mm plasser totalt)... :hmm:

http://www.aopen.nl/products/housing/H600series_spec.htm

http://www.psdata.no/ps.asp?it=99235&mlevel=010600

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
har sjekket opp noe nå. og en ting som du sier stemmer faktisk. det har kommet en Ny type av H600B, men den ser ikke ut til å ha støtte for mer enn 80mm vifter fordet, den nye har 1x80mm vifte installert når du får kabinettet og 4andre plasser til der det også skulle kun være 80mm vifter (altså 5x80mm plasser totalt)... :hmm:

http://www.aopen.nl/products/housing/H600series_spec.htm

http://www.psdata.no/ps.asp?it=99235&mlevel=010600

Jeg kan sikkert ta bilder av kabinettet eller no sånt?

Lenke til kommentar

Hah, da var oomsider BigWater i hus og montert i pc'n. Når jeg har vifta på det høyeste nivået før det begynner å bråke ligger cpu idle på rundt 47'c. Det er 6-7 grader lavere enn med luftkjølinga min. I tillegg har jeg tatt ut en kabinettvifte så jeg er veldig godt fornøyd :)

Lenke til kommentar
Hah, da var oomsider BigWater i hus og montert i pc'n. Når jeg har vifta på det høyeste nivået før det begynner å bråke ligger cpu idle på rundt 47'c. Det er 6-7 grader lavere enn med luftkjølinga min. I tillegg har jeg tatt ut en kabinettvifte så jeg er veldig godt fornøyd :)

Det var jo fettvarmt!

Lenke til kommentar

Det var jo fettvarmt!

Har en mistanke om at hovedkortet mitt rapporterer endel feil. Har følt på blokka og den er ikke spesielt varm

Lenke til kommentar
I dag begynte min CPU blokk å lekke... Så nærmere på den så var det 3 TRE sprekker i den!! Sprekk rundt 3 av 4 skruer!!! OMG!!!  :scared:  :cry:  :wallbash:

Vann utover hele skjermkortet mitt og TV-kortet! Hva skal jeg gjøre med det?!?  :no:

Faen.. Returforespørsel er sendt til PSdata ja...

Herregud... ble det noen skader på skjermkortet?

Er glad jeg ikke kjører vannkjøling lenger. Fjernet det og kjøpte meg en Venus 12 kjøler igjen. Er ikke verdt risikoen.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...