Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Nok en gang, til dere som spekulerer over temperaturer: Det er svært stor forskjell på hvordan de forskjellige hovedkortene leser av temperaturen. Det kan ofte skille opptil 20 grader mellom forskjellige merker, avhengig av biosversjon. Ofte kan programvaren som brukes til avlesningen også påvirke verdien hvis de har innlagt noen slags korrigering fra leverandøren sin side.

Gjentar at jeg fikk 11 grader mer avlest når jeg byttet fra et P4C800 til et IC7-G med samme cpu. Temperaturen var nok i praksis den samme, for overklokkingen stoppet nøyaktig på samme punkt med begge kortene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tok et bilde av PC'n så dere kan se åsen jeg har satt radiator og pumpe, og ja jeg vet det ser veldig rotete ut inni der men kabinettet (Aopen H600B) er så lite at det nesten bare må bli sånn. skulle kjøpt Bigtower denne gangen også, men det er jo veldig plasserings og LAN vennlig når det er lite da. ;)

post-224-1112009769_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du klarer helt fint å få det mye mer ryddig i kabinettet ditt enn det der, Mekkeren. Ta ut kablene, organiser dem og led de frem til målet sitt på nytt. Bruk strips, gjem ubrukte kabler. Da skal du se at det blir både ryddig og kjøligere i kabinettet :)

Men hvor i alle dager har du gjemt radiatoren din? Jeg ser den ikke..

Lenke til kommentar
hvordan i all verden har du plassert radiatoren?  :dontgetit:

hehe, :!: . jeg vet det. men har så liten plass igjen i kabinettet, siden jeg har proppet det med USB utganger,tv-kort, skjermkort,2 harddisker, vannkjøling pluss at PSU'en har mange strømkontakter og neonlyset får jeg snart ikke plass til lenger. :p

reeeg: ja det kan fint klare å rydde ennda bedre enn jeg har gjort, men det er trangt fordet, så vil ikke hjelpe nevne verdig mye.

ReVoX: å sette radiatoren ett annet sted vil nok hjelpe endel det ja, blir ikke store luftstrømmningen der + at varmluft stiger... er fult klar over det. men er enneste mulighet ellers tror jeg må være å sette den utenfor og det syns jeg ikke ser særlig pent ut. kunne prøvd å satt den ene harddisken i harddiskhyllen sammen med den andre også satt radiatoren der hvor den står nå. men vanskelig å få festet den i noe der... også kommer USB,audio og og av/på ledningene til hovedkortet der i veien.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Det jeg gjorde var å "strippe" radioatoren og vifta. Satte radiatoren (som for

øvrig ser mye bedre ut når den ikke ligger i den fæle svarte kassa) utenfor

kabinettet og vifta står inni og suger gjennom radiator og inn i kabinettet.

Bare det å ta alt ut av den medfølgende kassa er meget plassbesparende. For at vannledningene ikke skulle være på utsiden, drillet jeg hull for niplene slik at alt er innvendig utenom radiatoren.

Det må dog nevnes at radiator "finnene" (aner ikke hva de heter) tåler VELDIG lite, mistet min i bakken og satt nesten en time for få dem fine igjen...

Lenke til kommentar
hvordan i all verden har du plassert radiatoren?  :dontgetit:

hehe, :!: . jeg vet det. men har så liten plass igjen i kabinettet, siden jeg har proppet det med USB utganger,tv-kort, skjermkort,2 harddisker, vannkjøling pluss at PSU'en har mange strømkontakter og neonlyset får jeg snart ikke plass til lenger. :p

reeeg: ja det kan fint klare å rydde ennda bedre enn jeg har gjort, men det er trangt fordet, så vil ikke hjelpe nevne verdig mye.

ReVoX: å sette radiatoren ett annet sted vil nok hjelpe endel det ja, blir ikke store luftstrømmningen der + at varmluft stiger... er fult klar over det. men er enneste mulighet ellers tror jeg må være å sette den utenfor og det syns jeg ikke ser særlig pent ut. kunne prøvd å satt den ene harddisken i harddiskhyllen sammen med den andre også satt radiatoren der hvor den står nå. men vanskelig å få festet den i noe der... også kommer USB,audio og og av/på ledningene til hovedkortet der i veien.

Du kan skru ut chassiset du har montert harddisken i nå, og sette radiatoren der. Så kan du enten sette hd'en i ramma du kan montere over, eller putte den i en 5"1/4-adapter.

Lenke til kommentar
Kan vel ha noe med kjølepasta folkens det med at temperaturer variere.

Men jeg har et par spørsmål, ytelsesfoskjell 1 vs 2 kjøleribber? Hvordan fylle systemet med "guffe" Bør det ikke være vann i hele systemet når du slår på første gang? og hvordan får en det til uten å slå på pc'en?

Mvh Ø.

Dersom du har en strømforsyning ekstra kan du bruke denne til å starte kun vannkjølingspumpa, slik at du vår kjørt vannet gjennom hele systemet og evakuert lurft.

Du "tjuvstarter" ei strømforsyning ved å legge en lask (ledning) fra pinne4 (grønn) til kabinettveggen på psuet.

jeg gjorde dette, og lot vannkjølingen jobbe gjennom hele natta, slik at jeg også fikk testet for lekkasjer før jeg monterte resten av hardwaren.

DrE

Lenke til kommentar
Kan vel ha noe med kjølepasta folkens det med at temperaturer variere.

Men jeg har et par spørsmål, ytelsesfoskjell 1 vs 2 kjøleribber? Hvordan fylle systemet med "guffe" Bør det ikke være vann i hele systemet når du slår på første gang? og hvordan får en det til uten å slå på pc'en?

Mvh Ø.

Dersom du har en strømforsyning ekstra kan du bruke denne til å starte kun vannkjølingspumpa, slik at du vår kjørt vannet gjennom hele systemet og evakuert lurft.

Du "tjuvstarter" ei strømforsyning ved å legge en lask (ledning) fra pinne4 (grønn) til kabinettveggen på psuet.

jeg gjorde dette, og lot vannkjølingen jobbe gjennom hele natta, slik at jeg også fikk testet for lekkasjer før jeg monterte resten av hardwaren.

DrE

Jeg har faktisk det :) Da skal jeg pørve dette :)

Lenke til kommentar

Jaja, da var mitt sett satt opp her. Har ikke fått testet det så mye utenfor kabinettet, siden jeg ikke ville kutte i slangene før det var absolutt nødvendig, men det gikk noenlunde bra med første oppstart av systemet.

Støymessig er jeg meget fornøyd med settet. Fra før hadde jeg en VGA Silencer på skjermkort og en Thermalright SP-94 på CPU, begge skal være veldig stille kjølere, men bigwater er merkbart mindre støy i (med viften på laveste hastighet). Jeg kjøler både CPU og GPU, og hittil har jeg ikke merket noe til pumpetrøbbel (viftestyringen min sier 2100 RPM). Radiatoren er festet med strips i front.

Har lagt ved et bilde av mitt oppsett hvis folk er intressert i å se. Legg merke til at jeg ikke har snudd viften på radiatoren enda, samt at jeg ikke får igjen fronten skikkelig pga. strips som er et lite hakk for store. :p

Temperaturmessig er det ikke så mye jeg har merket, siden jeg bare har testet temp i BIOS, men tempen viste 40° på CPU, noe jeg så definitivt kan leve med, spesielt siden idle temp før har vært rundt 50°. AS5 bruker jo også litt tid på å sette seg, så tempen vil nok bare synke. :)

Og btw: Selv om det er god plass, er det faktisk bare et miditower. :p

post-224-1112035225_thumb.jpg

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...