Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Jeg fatter egentlig ikke at folk gidder å bestille det settet nå som så mange har kommet med ulike feil på systemene sine. Gjør som dere selv vil, men jeg vil nå si at det er å skyte seg selv i foten.

Eneste som ikke vil høre på oss som har fått lekkasjer el. er de som ikke har hatt problemer enda. Ikke rop ulv for mange ganger, da er det ikke mange som gidder å høre på dere den dagen dere selv sitter i knipe.

Oi, mange jeg tråkket på foten nå kanskje :D

Jeg synes det begynner å virke som det er unormalt mye problemer. Og pumpesvikt er vanligvis ikke brukerfeil. Noen sier at det er svært mange som har kjøpt dette settet og at det er helt normalt med 10% feil. Men jeg synes det tar helt av nå... mulig det bare virker sånn, men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mitt tilfelle så brukte jeg masse jobb på å borre hull på toppen av kabinettet for å ta slanger fra Radiator inn der og monterte avstandsstykker. Greit nok hadde bare ikke pumpa svikta. Fikk 10 grader lavere Temperatur enn med Venus 12 kjøler. Og greide 2800MHz. + at det hele så kult ut. Men så sprakk tanken og pumpa svikta. Masse arbeid, så sende tilbake pumpa. Fikk svakere pumpe tilbake og fikk da ikke bra temps lenger. Så sprakk tanken på den også. Så ser man at mange andre har pumpesvikt også. Er vel nye rapporter i dette forumet stortsett hver dag på pumpesvikt. Hmm...

Lenke til kommentar

Det er noe med at de som har feil sier ifra, men de som ikke har det ikke gidder. Derfor får man et litt feil bilde. (tror JEG personlig :p)

 

Men jeg må jo inrømme at teorien min streiker litt da det er en del andre "ting" som blir diskutert på forumet, men der er det jo færre som klager.

 

Menmen, jeg får bare vente på mitt og se hvordan det går.

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Jeg fatter egentlig ikke at folk gidder å bestille det settet nå som så mange har kommet med ulike feil på systemene sine. Gjør som dere selv vil, men jeg vil nå si at det er å skyte seg selv i foten.

Eneste som ikke vil høre på oss som har fått lekkasjer el. er de som ikke har hatt problemer enda. Ikke rop ulv for mange ganger, da er det ikke mange som gidder å høre på dere den dagen dere selv sitter i knipe.

Oi, mange jeg tråkket på foten nå kanskje :D

jeg synes det virker som du har ropt litt mye "styr unna" nå. får litt "ulv-ulv"-effekt det og, for de som ser navnet ditt knyttet til 50% av klagene i denne tråden.

 

 

 

 

 

angående rar lyd i pumpe: jeg lot Cool 'n Quiet styre CPU-"vifte", det var pumpa i mitt tilfelle. Da fikk jeg fuzzy lyd og den viste 2900rpm, i motsetning til 2200rpm til vanlig. Dette kan dere passe på, for jeg er ganske sikker på at pumpa ikke tåler det i lengden. jeg satte over til manuell styring raskt :-D

Lenke til kommentar
Jeg fatter egentlig ikke at folk gidder å bestille det settet nå som så mange har kommet med ulike feil på systemene sine. Gjør som dere selv vil, men jeg vil nå si at det er å skyte seg selv i foten.

Eneste som ikke vil høre på oss som har fått lekkasjer el. er de som ikke har hatt problemer enda. Ikke rop ulv for mange ganger, da er det ikke mange som gidder å høre på dere den dagen dere selv sitter i knipe.

Oi, mange jeg tråkket på foten nå kanskje  :D

jeg synes det virker som du har ropt litt mye "styr unna" nå. får litt "ulv-ulv"-effekt det og, for de som ser navnet ditt knyttet til 50% av klagene i denne tråden.

 

 

 

 

 

angående rar lyd i pumpe: jeg lot Cool 'n Quiet styre CPU-"vifte", det var pumpa i mitt tilfelle. Da fikk jeg fuzzy lyd og den viste 2900rpm, i motsetning til 2200rpm til vanlig. Dette kan dere passe på, for jeg er ganske sikker på at pumpa ikke tåler det i lengden. jeg satte over til manuell styring raskt :-D

Generelt så må man passe på å ikke få pumpa på noen form for viftestyring... He, he.

Lenke til kommentar

Passer denne pumpen/tanken til TT BB's Rørdimensjoner? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302310&view=detailed

 

Ser at TT sin pumpe har 120 l/h og Alphacool sine Eheim pumper m. tank som komplett fører har 600 og 1000 l/h. Jeg tror man kan få ganske mye bedre kjøling om man bruker en kraftigere pumpe. Som jeg har sagt før så var det 2 - 3 grader forskjell bare mellom TT 2200rpm og 2700rpm pumpa.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Passer denne pumpen/tanken til TT BB's Rørdimensjoner? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302310&view=detailed

 

Ser at TT sin pumpe har 120 l/h og Alphacool sine Eheim pumper m. tank som komplett fører har 600 og 1000 l/h. Jeg tror man kan få ganske mye bedre kjøling om man bruker en kraftigere pumpe. Som jeg har sagt før så var det 2 - 3 grader forskjell bare mellom TT 2200rpm og 2700rpm pumpa.

Har det så mye å si egentlig? Så lenge vannet beveger seg i sånn passelig fart bør det da ikke være rare forskjellen? Jeg for min del vil ikke ha for mye trykk i kjølesystemet mitt..

Lenke til kommentar
Passer denne pumpen/tanken til TT BB's Rørdimensjoner? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302310&view=detailed

 

Ser at TT sin pumpe har 120 l/h og Alphacool sine Eheim pumper m. tank som komplett fører har 600 og 1000 l/h. Jeg tror man kan få ganske mye bedre kjøling om man bruker en kraftigere pumpe. Som jeg har sagt før så var det 2 - 3 grader forskjell bare mellom TT 2200rpm og 2700rpm pumpa.

Men går det ann å få noen svar på dette?

Lenke til kommentar
Passer denne pumpen/tanken til TT BB's Rørdimensjoner? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302310&view=detailed

 

Ser at TT sin pumpe har 120 l/h og Alphacool sine Eheim pumper m. tank som komplett fører har 600 og 1000 l/h. Jeg tror man kan få ganske mye bedre kjøling om man bruker en kraftigere pumpe. Som jeg har sagt før så var det 2 - 3 grader forskjell bare mellom TT 2200rpm og 2700rpm pumpa.

Men går det ann å få noen svar på dette?

ja, men med overganger...

Lenke til kommentar

Grunnen til at så mange rapporterer om feil er vel i bunn og grunn at det er så mange som har dette settet. Det er sikkert feil med de fleste andre sett på markedet men det hører vi ikke så mye til fordi det ikke er så mange som har dem.

 

Jo flere som har sette jo større sjanse for at noen rapporterer om feil.

 

God Påske!

Lenke til kommentar

sånn da var big water installert i hoved PC'n. som sagt tidligere så er jeg ikke akkurat imponert over kjøleytelsen Spesielt idle temp er faktisk endel grader høyere enn før, men til gjengjeld har jeg vel rundt 5c grader kaldere ved belastning da. har montert radiatoren inn i kabinett siden det ikke ser særlig pent ut når den står utenfor. har satt ned farta på 12cm viften og støyen er helt ok men ikke noe mer heller. pumpen kan jeg ikke høre noe til...

 

temp

Idle : 36-37 c

Load : 51.5 c

 

før

Idle : 32-33 c

Load : 56 c

 

dette var ved XP3200+ hastighet der CPU produserte 60Watt mot vanlig barton som er 68Watt

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
sånn da var big water installert i hoved PC'n. som sagt tidligere så er jeg ikke akkurat imponert over kjøleytelsen Spesielt idle temp er faktisk endel grader høyere enn før, men til gjengjeld har jeg vel rundt 5c grader kaldere ved belastning da. har montert radiatoren inn i kabinett siden det ikke ser særlig pent ut når den står utenfor. har satt ned farta på 12cm viften og støyen er helt ok men ikke noe mer heller. pumpen kan jeg ikke høre noe til...

 

temp

Idle : 36-37 c

Load : 51.5 c

 

før

Idle : 32-33 c

Load : 56 c

 

dette var ved XP3200+ hastighet der CPU produserte 60Watt mot vanlig barton som er 68Watt

Du hadde den trege pumpen?

Lenke til kommentar
temp

Idle :  36-37 c

Load : 51.5 c

 

før

Idle : 32-33 c

Load : 56 c

 

dette var ved XP3200+ hastighet der CPU produserte 60Watt mot vanlig barton som er 68Watt

Du hadde den trege pumpen?

 

ja, kjedelig. før kjørte den på 2200RPM. og det som er litt rart nå er at den kjører bare på 2020Rpm og rundt der etter jeg satt den i hoved PC'n. hmmm

skal Le hvis min pumpe også er på vei til å ta kvelden. hvis det skulle være tilfelle så er isåfall dette settet (untatt radiatoren) bare søppel.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
temp

Idle : 36-37 c

Load : 51.5 c

 

før

Idle : 32-33 c

Load : 56 c

 

dette var ved XP3200+ hastighet der CPU produserte 60Watt mot vanlig barton som er 68Watt

Du hadde den trege pumpen?

ja, kjedelig. før kjørte den på 2200RPM. og det som er litt rart nå er at den kjører bare på 2020Rpm og rundt der etter jeg satt den i hoved PC'n. hmmm

skal Le hvis min pumpe også er på vei til å ta kvelden. hvis det skulle være tilfelle så er isåfall dette settet (untatt radiatoren) bare søppel.

Om du du ikke har en sinnsvakt lav +12 Volt rail så må det være pumpen som kødder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...