Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

sitter her nå med TT BW ferdig montert. der rekkefølgen er: Pumpe - radiator - CPU - tank...

 

er ikke akkurat imponert over kjøleytelsen til dette settet. prosessor temperaturen er MINST like høy som jeg hadde med god luftkjøling, Pumpen ser jeg foresten går på 2200Rpm så har jo fått den med dårligst ytelse og. :hrm:

tror den er litt svak siden det blir 2store "luftrom" i CPU-blokken....

 

enneste positive ting jeg fåreløpig kan se med settet er at det ser mye flottere ut enn en kjedelig vifte....

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh, PSdata klarte ikke å sende før mandag, så settet rakk akkurat ikke frem før påske. :mad: Fikk imidlertid kjøpt vga-blokka i dag, den hadde riper og pussearr på undersiden, og "mugg" og støv i vannkanalen. Selgeren sa det var vanlig, er det sant? Skal se om jeg kan få tatt noen bilder med webcam hvis jeg finner det. :)

Lenke til kommentar
sitter her nå med TT BW ferdig montert. der rekkefølgen er: Pumpe - radiator - CPU - tank...

 

er ikke akkurat imponert over kjøleytelsen til dette settet. prosessor temperaturen er MINST like høy som jeg hadde med god luftkjøling, Pumpen ser jeg foresten går på 2200Rpm så har jo fått den med dårligst ytelse og. :hrm:

tror den er litt svak siden det blir 2store "luftrom" i CPU-blokken....

 

enneste positive ting jeg fåreløpig kan se med settet er at det ser mye flottere ut enn en kjedelig vifte....

eh, hallo? du skal ikke ha "luft bobler" noen plass i systemet :ohmy: , der har du vel årsaken til at du har forholdsvis høy temp. :whistle:

 

prøv å snu litt på kabinettet for å få ut luft ansamlinger, da skal temp'en falle litt.

pumpa er heller ikke årsaken til luft i systemet, det er vanlig på alle system til å begyne med, men etter en stund skal de forsvinne av seg selv(men bli kvitt de store så tidlig som mulig ;) )

 

Har jeg kommet med store u-sannheter, så rett meg :blush:

Lenke til kommentar
sitter her nå med TT BW ferdig montert. der rekkefølgen er: Pumpe - radiator - CPU - tank...

 

er ikke akkurat imponert over kjøleytelsen til dette settet. prosessor temperaturen er MINST like høy som jeg hadde med god luftkjøling, Pumpen ser jeg foresten går på 2200Rpm så har jo fått den med dårligst ytelse og. :hrm:

tror den er litt svak siden det blir 2store "luftrom" i CPU-blokken....

 

enneste positive ting jeg fåreløpig kan se med settet er at det ser mye flottere ut enn en kjedelig vifte....

For å få bort luftrommene så må du prøve å starte og stoppe pumpen, kakke i blokken, vippe maskinen litt frem og tilbake etc... Da skal de forsvinne...

 

Og ja, med den pumpa blir det ikke særlig mye bedre enn med BRA luftkjøling. Og da er det som du sier bare utseende faktoren igjen.

Lenke til kommentar
er ikke akkurat imponert over kjøleytelsen til dette settet. prosessor temperaturen er MINST like høy som jeg hadde med god luftkjøling,

 

Du er vel ikke overrasket over det? BW-settet er ikke bedre enn high-end luftkjøling hverken når det gjelder ytelse eller støy. Hadde faktisk samme temp med kun en radiator og cpu-blokk som min gamle CNPS7000A-CU leverte, og BW høres litt bedre.

 

Skal du ha skikkelig effektiv vannkjøling må du nok opp i pris ganske så betraktelig. Slik sett gir BW mye for pengene, og det er derfor så mange har kjøpt det. At ytelsen er moderat har vært allment kjent hele tiden.

 

Et alternativ til å kjøpe dyr vannkjøling kan være å kjøpe to sett og dermed få akseptabel ytelse ved å bruke to radiatorer. Bonusen er reserve pumpe og blokk, og fremdeles har man ikke betalt skjorta.

Lenke til kommentar
er ikke akkurat imponert over kjøleytelsen til dette settet. prosessor temperaturen er MINST like høy som jeg hadde med god luftkjøling,

 

Du er vel ikke overrasket over det? BW-settet er ikke bedre enn high-end luftkjøling hverken når det gjelder ytelse eller støy. Hadde faktisk samme temp med kun en radiator og cpu-blokk som min gamle CNPS7000A-CU leverte, og BW høres litt bedre.

 

Skal du ha skikkelig effektiv vannkjøling må du nok opp i pris ganske så betraktelig. Slik sett gir BW mye for pengene, og det er derfor så mange har kjøpt det. At ytelsen er moderat har vært allment kjent hele tiden.

 

Et alternativ til å kjøpe dyr vannkjøling kan være å kjøpe to sett og dermed få akseptabel ytelse ved å bruke to radiatorer. Bonusen er reserve pumpe og blokk, og fremdeles har man ikke betalt skjorta.

Problemet er at Radiatoren/Radiatorene må stå utvendig for å få det du kaller for akseptabel ytelse. Liten vits å ha de inni kabinettet om du søker optimal ytelse.

Lenke til kommentar

da kommer jeg med min lille test.

 

kjøling: TT bigwater sett M/ radiator utenfor PC'n ----- Romtemp 17.5C

CPU : AMD Ahtlon XP-Mobile FJQ4C 2400+ 1800MHZ 35Watt

 

Hastighet: Idle Temp: Max Load Temp: Varme effekt:

----------------------------------------------------------------------------------------

XP3200+ 2.2Ghz 1.55v 35.0 C 43.0 C 56.3Watt

XP-M@2405Mhz 1.85v 37.0 C 50.5 C 87.4Watt

XP-M@2505Mhz 1.90v 37.0 C 51.5 C 96.3Watt

XP-M@2558Mhz 1.95v 38.0 C 55.0 C 103.4Watt

XP-M@2610Mhz 2.03v 40.0 C Crash....(ustabilt) 114.2Watt

 

Høyeste helt Stabile Frekvens var ved 2505Mhz, altså så klarte jeg Nøyaktig 40mhz mer enn med god luftkjøling.

 

Min Konklusjon: utrolig stillegående Pumpe, men støyende Radiatorvifte. gir litt bedre kjøleytelse enn veldig god luftkjøling hvis radiator står utenfor PC,står den inni blir det ca det samme som god luftkjøling...ser mye bedre ut enn CPUvifte med kjøleribbe og vifte.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
sitter her nå med TT BW ferdig montert. der rekkefølgen er: Pumpe - radiator - CPU - tank...

 

er ikke akkurat imponert over kjøleytelsen til dette settet. prosessor temperaturen er MINST like høy som jeg hadde med god luftkjøling, Pumpen ser jeg foresten går på 2200Rpm så har jo fått den med dårligst ytelse og. :hrm:

tror den er litt svak siden det blir 2store "luftrom" i CPU-blokken....

 

enneste positive ting jeg fåreløpig kan se med settet er at det ser mye flottere ut enn en kjedelig vifte....

hva?

hva mener du med tank? det følger ikke med noen tank i BW settet.

fjærn tanken din, ta av CPU blokka og rist litt på den (for å bli kvitt luftboblene)

så skal du se at tempsa forbedrer seg.

 

må også legge til at vannkjøling gir vel egentlig vanligvis ikke så mye bedre kjøling, det er derimot mye mer stillegående og ser mye fetere ut.

jeg fikk også et par grader høyere temps etter jeg satt inn BW :)

Lenke til kommentar
sitter her nå med TT BW ferdig montert. der rekkefølgen er: Pumpe - radiator - CPU - tank...

 

er ikke akkurat imponert over kjøleytelsen til dette settet. prosessor temperaturen er MINST like høy som jeg hadde med god luftkjøling, Pumpen ser jeg foresten går på 2200Rpm så har jo fått den med dårligst ytelse og. :hrm:

tror den er litt svak siden det blir 2store "luftrom" i CPU-blokken....

 

enneste positive ting jeg fåreløpig kan se med settet er at det ser mye flottere ut enn en kjedelig vifte....

hva?

hva mener du med tank? det følger ikke med noen tank i BW settet.

fjærn tanken din, ta av CPU blokka og rist litt på den (for å bli kvitt luftboblene)

så skal du se at tempsa forbedrer seg.

 

må også legge til at vannkjøling gir vel egentlig vanligvis ikke så mye bedre kjøling, det er derimot mye mer stillegående og ser mye fetere ut.

jeg fikk også et par grader høyere temps etter jeg satt inn BW :)

Det følger med tank jo..

Lenke til kommentar
enneste positive ting jeg fåreløpig kan se med settet er at det ser mye flottere ut enn en kjedelig vifte....

hva?

hva mener du med tank? det følger ikke med noen tank i BW settet.

fjærn tanken din, ta av CPU blokka og rist litt på den (for å bli kvitt luftboblene)

så skal du se at tempsa forbedrer seg.

 

må også legge til at vannkjøling gir vel egentlig vanligvis ikke så mye bedre kjøling, det er derimot mye mer stillegående og ser mye fetere ut.

jeg fikk også et par grader høyere temps etter jeg satt inn BW :)

hei du, jeg gjorde en liten feil istad. jeg tok på redigere innlegg istedfor Qoute innlegget mitt, så da ble jo den borte jaja sånn er det når man er trøtt....

 

men angående de luftboblene tok jeg bare å veltet maskinen fram og tilbake litt, og nå er boblene så godt som borte. tok altså også ut radiatoren fra kabinett og satt det utenfor istedfor. det hjalp noen grader det og, så nå ligger temperaturen ca 5C grader lavere enn den gjorde med god luftkjøling, med radiatoren inne i kabinettet ble det vel ca det samme...

 

så har ikke vært de helt store forskjellene, men syns faktisk ting går bedre og bedre nå. så kansje for tidlig å klage. ;)

 

Jo det fulgte med vanntank til mitt sett ihvertfall, det er sikkert ikke noe man trenger å ha, men jo mer vann er i omløp så så hjelper det kansje bittelitt på tempen.. er det meningen at det ikke skal være noen tank kansje? skjønnte ikke helt det der, så faktisk nesten sånn ut etter å ha fått lest TT manualen. :hmm:

Lenke til kommentar

mekkeren vent litt til goopet får tid til å sette seg, da vil tempen synke litt til. tanken som følger med er til refill.. tror den vil bli en enorm flaskehals på systemet hvis den er påkoblet, rørene ut fra den er så tynne. slik ble min q-tec utseende med ttbw. skulle gjerne ha hatt plass til radiatoren på utsiden, men q-tec er ikke kjent for å være romslige kabinetter.

post-224-1111621678_thumb.jpg

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar
mekkeren vent litt til goopet får tid til å sette seg, da vil tempen synke litt til. tanken som følger med er til refill.. tror den vil bli en enorm flaskehals på systemet hvis den er påkoblet, rørene ut fra den er så tynne. slik ble min q-tec utseende med ttbw. skulle gjerne ha hatt plass til radiatoren på utsiden, men q-tec er ikke kjent for å være romslige kabinetter.

hvilket skjermkort kjøler du samt cpu ? overklokket?

 

og hvilke temps har du ? :cool:

Lenke til kommentar
det følger med refill tank som kan brukes når du skal fylle/tømme settet, men den er ikke meninga å bruke.

og angående temps så er det sånn med meg at den holder seg litt høyere på idle men derimot litt lavere under load :)

jasså ja, så det er sånn det har seg. lurte litt på det etter jeg hardde montert settet og leste manualen der det ikke var bilde av noen tank montert. hmm, som du jørn så oppdaget jeg nå også det du sa om at ugangene fra tankniplene er faktisk utrolig små hull og der kan det jo ikke komme mye vann! får pøve å også ta vekk den refill tanken da og se hva som skjer.

 

Temps: samme her "rykende_kaffe" tempen er litt høyere idle med vann men faktisk noe lavere under load...

Lenke til kommentar

Kan jo komme med mine temperaturer.. Har radiatoren montert i i toppen av et H600B, på innsiden, med ei Sunbeam 120mm vifte til å suge ut av kabinettet.. den går på 5 volt og er knapt hørbar :D Idle ligger jeg på ca 35 grader med vannblokk på mitt 6600GT og en S939 xp3000.. Har aldri vært i nærheten av 45 grader under gaming! Før jeg monterte VGA blokka lå jeg på 27-28 grader idle.. Må si jeg er sånn passelig fornøyd :) Eneste ulempen er at den orginale pumpa tok kvelden etter ca 2 minutter da.. den lyser med er steindau! :cry: Så nå kjører jeg med en akvariepumpe som jeg har bygget i en tank av plexi og alu :love: Kan være den som er grunnen til at temperaturene er bedre enn di andre jeg har lest om.. Eneste som brøker nå er den JÆ**A chipsetvifta :realmad:

Lenke til kommentar

Jeg fatter egentlig ikke at folk gidder å bestille det settet nå som så mange har kommet med ulike feil på systemene sine. Gjør som dere selv vil, men jeg vil nå si at det er å skyte seg selv i foten.

Eneste som ikke vil høre på oss som har fått lekkasjer el. er de som ikke har hatt problemer enda. Ikke rop ulv for mange ganger, da er det ikke mange som gidder å høre på dere den dagen dere selv sitter i knipe.

Oi, mange jeg tråkket på foten nå kanskje :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...