Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Vil bare presisere at veldig mange, i tilleg til plexien, har klagd over pumpa som ryker så alt for tidlig. Så noe snusk må det være med de settene, når pumpa ryker har jeg veldig vanskelig for å tro det er bruker/monterings feil da pumpa er fysisk umuilig å nå uten å ødelegge (dritt)pumpa..

Enig der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at et hele tiden refereres til pumper med 2200RPM eller 2700RPM.

Min går på 1785RPM og har gjort det i flere uker. Etter at den stoppa helt for en stund siden, har den vært dønn stabil siden. Kanskje det skjedde noe med den, siden den kjører på ''redusert hastighet''. Må vel være forberedt på stopp når som helt da :roll:

Lenke til kommentar

jeg har kjøpt meg gpu blokka til big water, men har ikke plassert den på skjermkortet enda (må ha passiv kjøling til pci-e--->agp greia på gf6600gt agp). men gpu blokka er jo varm!!! hvordan i h****** skal den kunne kjøle da??? kjører denne rekkefølgen:

pumpe-->radiator-->cpu-->gpu

må jeg skifte på plasseringen eller hva skal jeg gjøre??? skal hente ram-coolers osv. til skjermkortet og tenkte å sette på gpu blokka i dag men er jo ikke så lurt når den er ca 40c!!! MAYDAY!

:no::no::thumbdown:

Lenke til kommentar
jeg har kjøpt meg gpu blokka til big water, men har ikke plassert den på skjermkortet enda (må ha passiv kjøling til pci-e--->agp greia på gf6600gt agp). men gpu blokka er jo varm!!! hvordan i h****** skal den kunne kjøle da??? kjører denne rekkefølgen:

pumpe-->radiator-->cpu-->gpu

må jeg skifte på plasseringen eller hva skal jeg gjøre??? skal hente ram-coolers osv. til skjermkortet og tenkte å sette på gpu blokka i dag men er jo ikke så lurt når den er ca 40c!!! MAYDAY!

:no:  :no:  :thumbdown:

Dette forstod jeg ingenting av... Har du varmeelementer i kjøleblokka? :p

 

Edit: Nå er jeg med.. La ikke merke til at du hadde koblet blokka inn i "loopen"

Endret av Nemezis
Lenke til kommentar
Hmm... har fått settet mitt idag jeg også. Har koblet det opp og kjørt igang maskina. Men nå skrur maskina seg av hele tiden og alltid på samme sted. f.eks under boot når velkommen skjermen dukker opp. Eller første meny valget i Windows Setup. Men knoter jeg rundt i bios kan jeg surre så mye jeg vil. Temperaturen er godt under 40 grader.

 

Kan ikke se noen lekasjer eller vann søl. Den ene disken røyk også :( Den andre lager en klakke lyd rett før maskinene skrur seg av. Maskinen skrur seg av om disken ikke er tilkoblet også.

 

Tenkte kanskje det kunne være PSU men ifølge power supply kalkulatoren så trekker maskinen ikke mer enn 240 + pumpe. Psu er på 340watt (chieftech)

 

Noen som har noen anelse av hva dette kan komme av?

Merkelig...

Fått satt inn en kraftigere psu og maskinen slår seg ikke av lenger. Men den er veldig ustabil. Under install av windows for jeg en koselig BSOD i slutten av filoverføringen.

Har prøvd å kjøre pumpa på en egen psu uten at det hjalp noe..

 

Skjønner ikke hva dette kan komme av..

Eneste jeg kan tenke meg som kan være problemet er om du har f.eks et GeForce 6800. Har en kompis med Chieftec 340W og han fikk problemer da han puttet inn et sådant skjermkort. Når han overklokket det slo maskina seg av. Han greide akkurat å kjøre det uklokket. Og det var et 6800LE som hadde åpna pipes. Og selv jeg med min 500W Levicom måtte øke spenninga på RAM etter jeg fikk Gainward 6800GT. Trekker sinnsykt mye strøm.

Lenke til kommentar
Ser at et hele tiden refereres til pumper med 2200RPM eller 2700RPM.

Min går på 1785RPM og har gjort det i flere uker. Etter at den stoppa helt for en stund siden, har den vært dønn stabil siden. Kanskje det skjedde noe med den, siden den kjører på ''redusert hastighet''. Må vel være forberedt på stopp når som helt da  :roll:

1785... Herregud, dette virker ikke bra. Disse pumpene virker jo helt på bærtur...

 

I et vannkjølingsoppsett så er det jo uhyre viktig at pumpa er til å stole på. Greit nok at de fleste hovedkort har shutdown funksjon, men...

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
jeg har kjøpt meg gpu blokka til big water, men har ikke plassert den på skjermkortet enda (må ha passiv kjøling til pci-e--->agp greia på gf6600gt agp). men gpu blokka er jo varm!!! hvordan i h****** skal den kunne kjøle da??? kjører denne rekkefølgen:

pumpe-->radiator-->cpu-->gpu

må jeg skifte på plasseringen eller hva skal jeg gjøre??? skal hente ram-coolers osv. til skjermkortet og tenkte å sette på gpu blokka i dag men er jo ikke så lurt når den er ca 40c!!! MAYDAY!

:no::no::thumbdown:

Hvis du ikke har koblet skjermkortet på GPU-blokken, men likevel har blokken med i vannomløpet vil blokken ha samme temp som vannet (ca). Selv om blokken kan virke varm, vil den nok uansett være kaldere enn GPUen. Prøvd å skru opp farten på viften?

 

 

btw:

 

Jeg fikk settet nå! :D Skuff at jeg reiser vekk om to timer og ikke kommer tilbake før søndag. :cry:

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har koblet skjermkortet på GPU-blokken, men likevel har blokken med i vannomløpet vil blokken ha samme temp som vannet (ca). Selv om blokken kan virke varm, vil den nok uansett være kaldere enn GPUen. Prøvd å skru opp farten på viften?

 

 

btw:

 

Jeg fikk settet nå! :D Skuff at jeg reiser vekk om to timer og ikke kommer tilbake før søndag. :cry:

har prøvd det, hjelper litt. overklokker cpu'en en del....kan det ha noe å si? det er spesielt ved load at den blir varm....får vel se senere i dag når jeg får testet gpu blokka på skjermkortet, kan vel umulig bli værre en den elendige kjølinga som er på det?

Lenke til kommentar

min pumpe har gott konstant siden litt før nyttår jeg kjøpte settet runt juletider(eller jeg fikk det til jul)

min har aldrig stoppet eller lignede har ikke hørt noen ulyder heller i den. jeg kjøler cpu \ gpu

min pumpe kjører nå i skrivende stund:

2801rpms

 

den variere fra 2700 til 2800 ca.

 

grunnen til at omdreinings tallet endrer seg med små verdier er jo at 12V kretsen aldrig er HELT 12V

vis dere ser i et program fks \ speedfan\ everst \ mbm osv så ser dere at nesten alle strømkretsene fra psu ikke ligger på det di skall di variere litt opp å litt ned å det er helt normalt :)

Endret av Margarus
Lenke til kommentar
min pumpe har gott konstant siden litt før nyttår jeg kjøpte settet runt juletider(eller jeg fikk det til jul)

min har aldrig stoppet eller lignede har ikke hørt noen ulyder heller i den. jeg kjøler cpu \ gpu

min pumpe kjører nå i skrivende stund:

2801rpms

 

den variere fra 2700 til 2800 ca.

 

grunnen til at omdreinings tallet endrer seg med små verdier er jo at 12V kretsen aldrig er HELT 12V

vis dere ser i et program fks \ speedfan\ everst \ mbm osv så ser dere at nesten alle strømkretsene fra psu ikke ligger på det di skall di variere litt opp å litt ned å det er helt normalt :)

Da har du vel den vanntanken uten nippel oppå? Og da har du også fått den raske pumpen som jeg hadde først. Da har du kanskje fått et bra eksemplar av denne pumpen.

 

Jeg kunne vært villig å prøvd dette settet igjen i min maskin dersom jeg hadde 2 slike raske pumper. En i backup. Da skulle jeg vurdert å sette det inn igjen.

Lenke til kommentar
2200rpm er den nyeste pumpa?

 

Selv har jeg 2700rpm pumpa, og den har fungert smertefritt siden 10 desember ;)

Jeg vet faktisk ikke om det er den nyeste. Men det kan virke som den er nyere og mer "driftsikker". Men mener da å ha lest her at folk har fått ødelagte 2200 RPM pumper også.

 

Jeg syntest dette settet var bra så lenge jeg hadde den pumpa med 2700 RPM. Lå ca. 10 grader under bra luftkjøling da. Men da jeg fikk den med 2200 RPM steg tempen med 2 - 3 grader. Og da blir vitsen bare mer og mer borte. Og den tanken begynte jo også å sprekke. Tror den begynte å sprekke fordi den ikke tålte at jeg gjentatte ganger presset på denne gumminippelen som er oppå. Og det synes jeg er for dårlig. Derfor som et tips vil jeg bare si at det nok kan være lurt å ikke bruke den til refill. Men dette gjelder jo bare for de som har akkurat denne varianten. Dessuten hadde jeg også noen merkelige lyder fra denne pumpa.

Lenke til kommentar

Men det jeg lurer litt på nå som jeg ikke fikk svar på tidligere er:

 

Om jeg kjøper meg et sett til, så kan jeg bruke radiatoren fra det gamle settet. Slik at jeg kjører 2 radiatorer. Det jeg lurer på er hvor mye reduksjon i temp vil man få med 2 TT Radiatorer? Og er det best å koble dem slik: Pumpe>Radiator>Radiator>CPU>Pumpe???

 

Jeg vet at noen av dere har prøvd med 2 slike TT Radiatorer. Så kan jeg få høre nå?

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

edit2: 0din - innstalere Programmene som følger med

Jeg gjorde d.. et program som heter EXPERTool.. Massa fancy info man kan lese der.. stille mhz på gpu og ram etc. men ikke lese av nå temperatur? Noen andre som vet noe?

Gå inn på "Fan Speed Control" der kan du lese av temp på GPU og PCB pluss stille på viftehastighet ved 2D og 3D

fantes ingenting som het fanspeed kontroll.. Men så prøvde jeg å oppdatere programmet (noe som ikkje virket da jeg innstallerte d) Da kom d opp en ny liten meny der ja :) 39% idle.. er ikke d litt mye? er jo tross alt vannkjølt!? Testet aldri dette med orginalkjøleren sp jeg her ikke noe å sammenligne med.. noen som vet?

Lenke til kommentar

edit2: 0din - innstalere Programmene som følger med

Jeg gjorde d.. et program som heter EXPERTool.. Massa fancy info man kan lese der.. stille mhz på gpu og ram etc. men ikke lese av nå temperatur? Noen andre som vet noe?

Gå inn på "Fan Speed Control" der kan du lese av temp på GPU og PCB pluss stille på viftehastighet ved 2D og 3D

fantes ingenting som het fanspeed kontroll.. Men så prøvde jeg å oppdatere programmet (noe som ikkje virket da jeg innstallerte d) Da kom d opp en ny liten meny der ja :) 39% idle.. er ikke d litt mye? er jo tross alt vannkjølt!? Testet aldri dette med orginalkjøleren sp jeg her ikke noe å sammenligne med.. noen som vet?

Mitt Gainward 6800GT kjører 50 grader Idle med den 2 vifters luftkjølingen som følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...