Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Må nesten komme med et postitivt innlegg her jeg å da siden det så mange negative, settet mitt funker utmerket. Har montert eb gpu blokk i tillegg, har montert det samme settet 3 ganger nå(endringer i forlhold til plaseering, kortet ned rør osv), ingen problemer,har til og med skiftet led'en i cpu blokka med en uv variant.

Eneste minuset er en vann temp på 55grader load, kunne ha skrudd opp vifta, men kjøper heller en radiator til.

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt enig! skjønner ikke helt hva folk syter for, jeg har aldri hatt vannkjøling før og dette settet var utrolig enkelt å sette sammen! har kjørt det i over en uke nå uten problemer! helt ok ytelse når man tenker på prisen! får folk lekkasje osv er det VELDIG sannsynlig at de har gjort noe feil! :w00t:

Lenke til kommentar
Må nesten komme med et postitivt innlegg her jeg å da siden det så mange negative, settet mitt funker utmerket. Har montert eb gpu blokk i tillegg, har montert det samme settet 3 ganger nå(endringer i forlhold til plaseering, kortet ned rør osv), ingen problemer,har til og med skiftet led'en i cpu blokka med en uv variant.

Eneste minuset er en vann temp på 55grader load, kunne ha skrudd opp vifta, men kjøper heller en radiator til.

Håvard

når du kortet ned rørene, fikk du endringer i temp? mindre vannkrets gir flere gjennomløp pr. min, så det bør jo gi lavere temp..

Lenke til kommentar

Gikk ned 1 hel grad :w00t:

Ser bedre ut å.

Fjernet kanskje 30cm så det er ikke så mye og tjene på det, men gir bedre luftflyt generelt sett i kabinettet.

Offtopic: Skal bli pappa :w00t: (egentlig veldig on topic for min del nå, fikk vite det for 5 min siden)

Endret av Howard_
Lenke til kommentar
Offtopic: Skal bli pappa :w00t: (egentlig veldig on topic for min del nå, fikk vite det for 5 min siden)

Gratulerer med vellykket innsprøytning!

:thumbup:

Da har du noen måneder på deg å leke med dataduppeditter, og så rekker du ikke over alt du skulle ønske på noen år. Hvis du ikke har noen småkryp fra før da. I så fall blir det bare verre...

:yes:

Lenke til kommentar
Gratulerer med vellykket innsprøytning!

:thumbup:

Da har du noen måneder på deg å leke med dataduppeditter, og så rekker du ikke over alt du skulle ønske på noen år. Hvis du ikke har noen småkryp fra før da. I så fall blir det bare verre...

:yes:

Dette blir min første, gjett om jeg holder på å drite på meg da.

Men men trudde aldri jeg skulle bli så glad for noe sånn.

Prøver og nyte mine siste måneder nå.

Lenke til kommentar

da er min vannkjølings Tt BW oppe og går i testmodus, har stått sånn noen timer nå og alt ser bra ut, ingen lekasjer så langt. er det normalt at det kommer noen smålyder ifra pumpa ? synes vifta bråker mer enn den skal. ...klage klage...

Grattis med ny sneip Howard_ .. håper du ikke er 16, og hun 14 ;)

Epz.

Lenke til kommentar
tror også det er montørene sin egen feil.. hvis man ser på settet er det to mutre på hver kobling.. det er meningen at man skal holde i mot med en skiftnøyel på den ene mens man skrur på den andre.. plexi er extremt sprøtt og knekker lett ved belastning. har 0 problemer.

Hmm, hva er det jeg har prøvd å si hundre og ørten ganger da. Akkurat det du skriver der.

Noen fler som fremdels tror jeg er amatør... ? :roll:

Lenke til kommentar
helt enig! skjønner ikke helt hva folk syter for, jeg har aldri hatt vannkjøling før og dette settet var utrolig enkelt å sette sammen! har kjørt det i over en uke nå uten problemer! helt ok ytelse når man tenker på prisen! får folk lekkasje osv er det VELDIG sannsynlig at de har gjort noe feil!  :w00t:

Det er jo ikke rart noen syter...de har jo trossalt fått ødelagt noe av hardewaren sin.

jeg tror du også hadde syti litt vis skjermkortet ditt gikk duken...

og det finns jo feilvarer også på slike sett, så det er jo ikke altid brukeren kan ha gjort noe feil når de monterte det.

og du har bare hatt det en uke, det er jo etter 3-4uker som de fleste har fått lekasje.

edit: gratulrer Howard_! :thumbup:

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar
Hmm, hva er det jeg har prøvd å si hundre og ørten ganger da. Akkurat det du skriver der.

Noen fler som fremdels tror jeg er amatør... ?

Nei, jeg tror ikke det er det han mener å si (skal ikke svare for andre, men det her er iallefall sånn jeg ser det). Jeg tror at mange av tilfellene med sprekt blokk skyldes bruk av for mye makt, MEN at det i noen tilfeller kan være produktfeil. Har selv erfaring med en kamerat som brukte verktøy. Klarer dere gjett hva som skjedde... :no:

Jeg sier ikke at du vært uvøren gixxerman, men tvertimot (med henhold til beskrivelser) kan ha vært uheldig...

HetrTiXc

Gratulerer Howard_ :thumbup:

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar

Hmm... har fått settet mitt idag jeg også. Har koblet det opp og kjørt igang maskina. Men nå skrur maskina seg av hele tiden og alltid på samme sted. f.eks under boot når velkommen skjermen dukker opp. Eller første meny valget i Windows Setup. Men knoter jeg rundt i bios kan jeg surre så mye jeg vil. Temperaturen er godt under 40 grader.

Kan ikke se noen lekasjer eller vann søl. Den ene disken røyk også :( Den andre lager en klakke lyd rett før maskinene skrur seg av. Maskinen skrur seg av om disken ikke er tilkoblet også.

Tenkte kanskje det kunne være PSU men ifølge power supply kalkulatoren så trekker maskinen ikke mer enn 240 + pumpe. Psu er på 340watt (chieftech)

Noen som har noen anelse av hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Hmm... har fått settet mitt idag jeg også. Har koblet det opp og kjørt igang maskina. Men nå skrur maskina seg av hele tiden og alltid på samme sted. f.eks under boot når velkommen skjermen dukker opp. Eller første meny valget i Windows Setup. Men knoter jeg rundt i bios kan jeg surre så mye jeg vil. Temperaturen er godt under 40 grader.

Kan ikke se noen lekasjer eller vann søl. Den ene disken røyk også :( Den andre lager en klakke lyd rett før maskinene skrur seg av. Maskinen skrur seg av om disken ikke er tilkoblet også.

Tenkte kanskje det kunne være PSU men ifølge power supply kalkulatoren så trekker maskinen ikke mer enn 240 + pumpe. Psu er på 340watt (chieftech)

Merkelig...

Lenke til kommentar
er det normalt at det kommer noen smålyder ifra  pumpa ?

Kommer lyder fra pumpa mi i allefall, håper det er meningen

pumpa mi lagde små gnist lyder i 1 uke før de gikk kaputt.

hvis det er små gnist lyder så vær forbredt på kortslutning når som helst

Lenke til kommentar
er det normalt at det kommer noen smålyder ifra  pumpa ?

Kommer lyder fra pumpa mi i allefall, håper det er meningen

pumpa mi lagde små gnist lyder i 1 uke før de gikk kaputt.

hvis det er små gnist lyder så vær forbredt på kortslutning når som helst

og det er nettopp slike lyder som kommer .. skummelt, fikk nettopp vannkjølingen min opp og gå på maskina mi. CPU la seg på 30 grader.

Epz.

Lenke til kommentar

Merkelig...

Fått satt inn en kraftigere psu og maskinen slår seg ikke av lenger. Men den er veldig ustabil. Under install av windows for jeg en koselig BSOD i slutten av filoverføringen.

Har prøvd å kjøre pumpa på en egen psu uten at det hjalp noe..

Skjønner ikke hva dette kan komme av..

Lenke til kommentar

Vil bare presisere at veldig mange, i tilleg til plexien, har klagd over pumpa som ryker så alt for tidlig. Så noe snusk må det være med de settene, når pumpa ryker har jeg veldig vanskelig for å tro det er bruker/monterings feil da pumpa er fysisk umuilig å nå uten å ødelegge (dritt)pumpa..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...