Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det være jeg(montøren) når tingene er fabriksmontert. Som sagt tidligere så har jeg ikke lagt noe moment whatsoever på mine plexigjenger. Kanskje fabrikkene hadde strammet for hardt, og/eller at det var en feil på min plexi, ikke vet jeg, men noe er sikkert og det er at jeg ikke står for feilen.

Lei av å høre: Brukerfeil !

Neste gang svarer jeg bare med: Look at the guy with one word vocabulary.

... annet enn det er jeg en gla' gutt :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du strammet vel ikke veldig hardt når du festet slangen??

husk at selv om du ikke rører den skruen som går inn i plexien så går den også rundt hvis du strammer hardt, og da sprekker plexien...

edit: var det en sprekk der før du skrudde?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Til alle som tror det er montøren som feiler og som selv har fungerende sett,

Spørsmålet er vel hva som kommer til å skje over tid? Dette settet tror jeg bare er et fancy leketøy som ikke blir noen langvarig glede for de fleste...

Som sagt før, den eneste komponenten jeg ikke klager på er Radiatoren. For den ser ut til å være helt grei.

Blokka er ikke helt bra. Her kommer det vann innenfor hele O-Ringen og ved siste inspeksjon hadde det også kommet vann inn på selve O-ringen. Uten at det hadde trengt helt gjennom. Da er det like før lekkasje. Og det var også kommet vann helt oppi toppen på den ene Plexi gjengen i blokka. Og ja, jeg har skrudd til de 4 skruene og kan ikke se noen sprekker i blokka. Så her er det dårlig design.

Når det gjelder tanken og pumpa så sprekker den altfor lett. Bare det å sette på igjen denne Silikon proppen oppå tanken kan være risikabelt nok. For den er treg og man MÅ presse litt for å få den på plass. Og da er det stor fare for sprekk dannelse i Plexien.

Lenke til kommentar
...vel jeg må ikke vente lenger enn til å morgen for å se åsen dette ser ut da. ;)

Har du bestilt fra PSData? Jeg fikk mail den 17. om at ordren var sendt avgårde, men ikke før på ettermiddagen den 18. viste den seg på pakkesporingen, og da var pakken i Kristiansand. Siden Fredag (18.) har absolutt ingenting skjedd med pakken. Skulle tro at den ihvertfall kunne kommet seg til Bergen hovedpostkontor innen i dag, men neeeida... :roll:

Har kanskje posten ferie eller noe sånt? :(

hei, ja bestilte for leeeenge siden. lettere sagt på juletilbudet som var på PSdata 24Des 2004. jeg har nå akkurat vært å hentet settet. ser veldig stilig ut. har ikke fått montert det ennda men syns selve CPU blokka og radiatoren ser ut til å ha veldig bra kvalitet ihvertall. tanken og pumpen ser noe mer spedd ut syns jeg. jeg også fikk mail den 17. og heller ikke pakkesporing før den 18 her heller, men jeg fikk det settet nå ihvertfall, du har det sikkert i morgen eller no da! ;)

EDIT : eller kansje de har som du sier. tatt seg påskeferie! :p hehe

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

edit2: 0din - innstalere Programmene som følger med

Jeg gjorde d.. et program som heter EXPERTool.. Massa fancy info man kan lese der.. stille mhz på gpu og ram etc. men ikke lese av nå temperatur? Noen andre som vet noe?

Gå inn på "Fan Speed Control" der kan du lese av temp på GPU og PCB pluss stille på viftehastighet ved 2D og 3D

Lenke til kommentar
Vannkjøl i vei ja. Greit nok at om det skjer noe, en lekkasje, og du får annen hardware ødelagt, så kan det hende du er heldig å få dette dekket der du kjøpte vannkjølingen. Men det er ikke sikkert. Og dessuten er det for mye styr. Sending frem og tilbake og masse venting. For ikke å snakke om mekking. Ut og inn med hovedkortet.

Det blir jo til slutt bare en plage og et irritasjonsmoment.

Man har krav på å få dekket tapt arbeidsfortjeneste og skader på annen hardware hvis BW-settet blir ødelagt uten at det er din skyld. For min del har jeg ikke noe imot at BW drar maskinen min ned i dass, siden jeg kjører så gammel HW at får jeg erstatninger, blir det en forbedring. :p

Mekkeren:

22.03.05  12.35  Registrert omlastingsterminal  5020 BERGEN

:w00t:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Tror for min del at en god del av feilene med bw skyldes brukerfeil. Men det skal nevnes at Tt ikke har laget kvalitetssett (i forhold til prisen, jo), og at det ikke skal mye til før noe går galt. Noen er selvfølgelig uheldige og får sett med en eller annen form for defekt, men jeg tror ikke det er tilfellet i alle hendelsene med BW. Synes nesten Tt burde skrevet "må behendles forsiktig. skru ikke for hard"

Plexi er utrolig sprøtt, og det skal utrolig lite til før det sprekker. Et slag på nippelen, skru det litt for hard etc.

Må bare nevne at jeg er strålende fornøyd med mitt eget sett. Hatt det i en måned nå uten tegn til lekkasjer. Dessuten kjøler det mye bedre enn luft. Har nå 32* idle og 38* load (overklokket cpu og std gpu), mens før ca 48 idle og 60+* load. :thumbup:

HetrTiXc

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar

Da fikk jeg mitt, hentet det rundt 3-4 tiden i dag. Må si at 3 måneder var litt i lengste laget. dette er nok siste gang jeg handler der, hvis de ikke har enda et supertilbud. Ikke bare pga at det tok 3 måneder å få det, men også ford servicen deres er for dårlig. Gleder meg som en unge! Men takket være deres "gode" service ble det ikke noe vga-blokk dessverre. Men når eg får den opp så får vi se temp, kansje jeg får klokke den litt. Må bare skaffe noe til å få vekk den game kjølepastaen. :hmm:

Lenke til kommentar

Aceton er en fin ting. :)

Hentet settet mitt i 2-tiden i dag. Det står nå ved siden av PC-en med et par gamle aviser under seg. Jeg har koblet: Pumpe - Radiator - CPU - Pumpe.

Jeg fylte litt over "LOW" før jeg satt på maskinen og pumpen. Ingenting skjedde. Tømte og fylte litt lavere - dødt. Prøvde flere ting (bytte av strømkontakt og 3-4 pin kontakt. Dødt. Satt i gang maskinen enda en gang, men da bestemte jeg meg for å prøve pumpen på siden - vertikalt og horisontalt. Da startet den og fyllte på som nødvendig.

Settet har stått i 25 minutter snart og ingen lekasjer. Jeg tror jeg lar dette stå til i kveld eller morgen tidlig.

Lykke hba :D

EDIT: En leif

Endret av ru-barma
Lenke til kommentar
Da fikk jeg mitt, hentet det rundt 3-4 tiden i dag. Må si at 3 måneder var litt i lengste laget. dette er nok siste gang jeg handler der, hvis de ikke har enda et supertilbud. Ikke bare pga at det tok 3 måneder å få det, men også ford servicen deres er for dårlig. Gleder meg som en unge! Men takket være deres "gode" service ble det ikke noe vga-blokk dessverre. Men når eg får den opp så får vi se temp, kansje jeg får klokke den litt. Må bare skaffe noe til å få vekk den game kjølepastaen. :hmm:

Det funker med neillakke fjerner.... :D

Lenke til kommentar

Aceton er et industrielt rengjørings middel med et helt annet bruksområde en isopropanol (alkohol), aceton kan så vidt jeg vet gjøre stor skade siden det etser/oppløser mye kraftigere en isopropanol.

Aceton er faktisk helt ok og bruke, iso er nokk det beste. Styr unna rødsprit da det legger igjen fargestoffer og kan etse plast(ledninger)

Merk; jeg vet ikke om aceton kan gjøre skader, men i den forstand at det var snakk om aceton i neglelakkfjerner som er veldig "urent" med masse andre stoffer, er isopropanol mye bedre egenet. Det koster rundt 20kr flaska kondensfjerner 70-100%isopropanol, eventuelt hvis du er litt heldig å kjenner noen som jobber på sykehus( :whistle: ) kan du få klinisk isopropanol gratis:)

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...