Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Netshop anbefalte jo en liste av ting man burde gjøre før man leverte kortet inn. Blant dette var å ta av kjøleren og blåse kortet rent med trykkluft.

 

Uansett, hvem kan se at kjøleren har vært av?

Hvordan kan man rense kjøleren for støv uten å skru den av?

lyst til å meddele hva som har skjedd? bw sin skyld? :ermm:

Lenke til kommentar
lyst til å meddele hva som har skjedd? bw sin skyld? :ermm:

Satt å spillte et mindre krevende spill da bildet begynte å fryse. Gikk ut i windows for å se om det var et programm eller noe som startet, men det var det ikke. Kjekket tempen også, var 49grader(gpu). Jeg gikk så inn i spillet igjen og ble da møtt med sort skjerm med fullt av artifacs på. Restartet, men det kom igjen.

Satte på orginalkjøleren, samme enda.

 

Dette har ganske sikkert ikke noe med kjølingen å gjøre, så jeg har ikke peil hva som har gjort det. Kan ihvertfall ikke skylde på BW. :p

Lenke til kommentar
nå har seff blokka mi begynt og lekke. MPX skal f**n meg få høre i morra. har dryppt litt på skjermkort, men ser ingen probs ;):D

enda ett sett :ohmy: nå begynner jeg å bli litt nervøs, har hatt mitt i kabinettet i litt over en måned nå tror jeg, er vel ikke så lenge til den begynner å lekke heller da :cry:

Lenke til kommentar

det begynte og lekke i den ene gjenginga i plexien. har bare brukt handkraft. må visst være utrolig sterk jeg da :w00t: vrææl. fælt med cpu vifte :( ser så stygt ut, men jaja. bare dt holder gjennom tg :D går fortsatt bra med GPU.. :)

Endret av minotir
Lenke til kommentar
høres ut som gpukjerna er svidd. har en kompis som klokka for langt uten god nok kjøling, samme skjedde han.. snodig når du har vannkjøling.. brukte du strips patenten når det smalt?

Meg du snakker til?

 

Kjernen kan jo ikke være svidd når tempen er 49 grader..

Det smalt heller ikke. :p

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

He, he....

 

Dukker bare opp mer og mer problemer her. Jeg kjører tørt og safe. Putter ikke inn det settet i hovedmaskinen mer iallefall. Har silikonert rundt hele toppen på tanken. Om det er tett nå så KAN det hende jeg prøver det litt i min sekundære, Sokkel A baserte maskin. For her slipper jeg ta ut hovedkortet. Bruker bare sokkel festet.

 

Edit: Har forøvrig ikke fått noe svar på den mailen jeg sendte til Netshop. Men det var bare en mail hvor jeg sa at jeg ikke gadd å sende denne tanken også tilbake.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Ta det med ro folkens.

Er ingen penger å tape.

Vannkjøl i vei :thumbup:

Viss det skulle oppstå noe feil så gir vi Thermaltake helvete, så enkelt er det. :)

Vannkjøl i vei ja. Greit nok at om det skjer noe, en lekkasje, og du får annen hardware ødelagt, så kan det hende du er heldig å få dette dekket der du kjøpte vannkjølingen. Men det er ikke sikkert. Og dessuten er det for mye styr. Sending frem og tilbake og masse venting. For ikke å snakke om mekking. Ut og inn med hovedkortet.

 

Det blir jo til slutt bare en plage og et irritasjonsmoment.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
det begynte og lekke i den ene gjenginga i plexien. har bare brukt handkraft. må visst være utrolig sterk jeg da :w00t: vrææl. fælt med cpu vifte :( ser så stygt ut, men jaja. bare dt holder gjennom tg :D går fortsatt bra med GPU.. :)

Hos meg, som jeg sa tidligere så kunne jeg se den grønne gørra (etter vannet) langt oppi den ene gjenginga på Plexien. Faktisk helt opp til den gummipakningen som ligger øverst.

Lenke til kommentar

ser at veldig mange klager på BW-settet...

 

jeg har bygget 3 pc`r med BW, og senere satt inn gpu-kjøler på 2 av dem, ingen av dem har noe tegn til lekasje, tempraturen på den ene pc`n er ca halvert i forhold til slik det var før, alle tre står på 24/7

 

det er 2 stk socket 478(eler høyere) og en socket A, skjermkortene er fra nvidia og ati, ingen problemer, så jeg skjønner ikke åssen så mange sett er defekte, begynner å tro at det er montøren som gjør noe feil og ikke thermaltake

Lenke til kommentar
det er 2 stk socket 478(eler høyere) og en socket A, skjermkortene er fra nvidia og ati, ingen problemer, så jeg skjønner ikke åssen så mange sett er defekte, begynner å tro at det er montøren som gjør noe feil og ikke thermaltake

Tror jeg også.

 

 

OT:Hvor finner man kundenummeret sitt hos netshop?

Lenke til kommentar

enig med aklla, jeg kan ikke laste TT for å lage det billigste og "bestE" (opp til enhver diskusjon, jeg mener ihvertfall det) vannkjølingsettet som er å få til under 1000,-

 

At det lekker hos de få, er virkelig synd. Men av de mange jeg har bygd det inn hos er det ingen problemer. Kanskje man skulle passe bedre på å ta sine forholds regler når det gjelder vannkjøling. Sikker på at dere monterte det uten å være voldelige? Det er vel ingen som har brukt vannblokken som slagvåpen?

 

Konklusjonen: hos meg bare funker det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...