Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

"Den store TT BigWater threaden"

Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

• Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19

Anbefalte innlegg

Tviler på at det skulle oppstå noe feil.

Og viss det skulle skje så forlanger jeg erstatning! :)

og hvis ikke du får erstatning da?, ser noen klager over at det slikt grønt UV-reaktivt støv i vannet som kansje kan tette igjen noe i rør eller pumpe med tiden, er det ikke muligheter for å bruke vanlig kjølevæske og vann slik som på bil i vannkjølingen eller MÅ man ha spesiell kjølevæske som er beregnet på databruk?

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og hvis ikke du får erstatning da?, ser noen klager over at det slikt grønt UV-reaktivt støv i vannet som kansje kan tette igjen noe i rør eller pumpe med tiden, er det ikke muligheter for å bruke vanlig kjølevæske og vann slik som på bil i vannkjølingen eller MÅ man ha spesiell kjølevæske som er beregnet på databruk?

Når alt er som det skal, har ikke væsken noe med datamaskinen å gjøre.. Rør, radiator, pumpe og blokker er det eneste væsken er beregnet for. tror ikke denne væsken er spesielt beregnet for å skåne skjermkort og andre komponenter som blir sølet på.

Litt merkelig er det om akkurat denne væsken skal forårsake pumpesvikt, for det er jo Thermaltake selv som har sendt med dette stoffet..

Lenke til kommentar

ikke bruk gugga du får med i tt bigwater kjøpe heller 1 liter batterivann og ha i ca 15-20% frostvæske.

Da jeg selv hadde vannkjøling (høyere kvalitet enn bw) brukte jeg uv væske i vannet i en måned før jeg skifta... alt det forårsaker er hodebry (er ikke gøy i mer enn noen dager uansett).

Lenke til kommentar

Regner med at den guffen som farger vannet og gjør det UV-reaktivt har en tendens til å sette seg på delene hvis det står lenge i ro eller noe sånt. Er ikke helt sikker på om jeg vil bruke det vannet som følger med eller om jeg bare skal bruke batterivann. Trenger uansett ikke den fancye fargen, siden slangene er farget fra før, samt at jeg ikke har vindu i kabinettet mitt.

Lenke til kommentar
ikke bruk gugga du får med i tt bigwater kjøpe heller 1 liter batterivann og ha i ca 15-20% frostvæske.

Da jeg selv hadde vannkjøling (høyere kvalitet enn bw) brukte jeg uv væske i vannet i en måned før jeg skifta... alt det forårsaker er hodebry (er ikke gøy i mer enn noen dager uansett).

ok, det var bra. da kommer jeg til å bruke vanlig frostvæske+vann istedfor. skal ikke ha noe dritt som tetter igjen systemet og lager dårlig kjøleytelse. får bare håpe settet holder... vel jeg må ikke vente lenger enn til å morgen for å se åsen dette ser ut da. ;)

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

hallo. har netopp satt på vannkjøleblokk til gpu. dette anbefales ikke til folk som har gainward 6800gt.

måtte fysisk bore større hull i kortet siden boltene som man skal feste agp blokken var for tykke.. det var nære på å bore kortet til h....! ikke mye å gå på der, så jeg måtte ta 10-12 sigger extra for å roe nervene.. det er denne blokken det er snakk om: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=306764&cks=PRL har tatt en haug av bilder som jeg kan legg ut hvis det er interesse for det. noen andre som har hatt dette problemet?

Lenke til kommentar

her ser du det ene hullet jeg måtte bore opp. går sikkert å bytte ut til mindre bolter, men klokka var 3 i nått da juksa jeg den på. skal du ha kjøling til minnet er det bare å kakke av en kjøleribbe på den orginale kjøleblokka.. bilde av det er her: http://home.online.no/~jonilse/download/6800gt.jpg

og marius.. ALT går an bare man prøver :yes:

post-224-1111432474_thumb.jpg

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar
og marius.. ALT går an bare man prøver  :yes:

Vet jo det, monterte den selv med skruer og strips. Hadde ikke lyst å borre i kortet, noe som jeg er glad for nå siden kortet tok kvelden i går.

sant nok.. min garanti er fucket for lenge siden, så det er ikke så farlig for min del :roll: men det går fortsatt an å kjøpe mindre bolter ca 2mm. koster sikkert ikke fletta.

Lenke til kommentar
...vel jeg må ikke vente lenger enn til å morgen for å se åsen dette ser ut da. ;)

Har du bestilt fra PSData? Jeg fikk mail den 17. om at ordren var sendt avgårde, men ikke før på ettermiddagen den 18. viste den seg på pakkesporingen, og da var pakken i Kristiansand. Siden Fredag (18.) har absolutt ingenting skjedd med pakken. Skulle tro at den ihvertfall kunne kommet seg til Bergen hovedpostkontor innen i dag, men neeeida... :roll:

Har kanskje posten ferie eller noe sånt? :(

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...