Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men si meg, big water settet PLUSS en god pumpe= billig og driftsikker vannkjøling?

Jeg er ikke så sikker på det. Det har jo vært rapporter om at BLOKKA OGSÅ lekker! Grunnet at plexien i blokka sprekker. Og særlig rundt niplene! He, he! Eneste som er safe er kanskje Radiatoren!

heha, spørs om jeg tør montere dette på 4000+'en min ;) HAr det liggende, synse uansett at zhalman 7000CU kjøleren min blir for varm når jeg klokker... :D

Lenke til kommentar
men si meg, big water settet PLUSS en god pumpe= billig og driftsikker vannkjøling?

Jeg er ikke så sikker på det. Det har jo vært rapporter om at BLOKKA OGSÅ lekker! Grunnet at plexien i blokka sprekker. Og særlig rundt niplene! He, he! Eneste som er safe er kanskje Radiatoren!

heha, spørs om jeg tør montere dette på 4000+'en min ;) HAr det liggende, synse uansett at zhalman 7000CU kjøleren min blir for varm når jeg klokker... :D

Vel, du får ikke noe særlig bedre temperatur med dette settet. Særlig ikke om du har den trege pumpa. Det ser jo kult ut med UV-reaktive slanger og vann, men kjøler bare sånn passe bra. Og da må radiatoren stå utenfor kabinettet. Og selvfølgelig om du har penger nok og ikke er redd for å ødelegge skjermkortet ditt som står under CPU blokka så værsågod. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

En liten ting til som jeg har glemt å nevne. Vannet som følger med ser ut til å legge igjen mye grønt gørr etter seg i blokka og i slanger. Dette er vel det UV-reaktive stoffet. Det blir grisete også i hele området innenfor O-ringen i blokka. Ikke bare i kanalene. Dessuten så jeg denne grønne gørra helt øverst i den ene nippelen på blokka. Og her ble den stoppet av pakningen som lå øverst. Så her skal det ikke mye til før det lekker nei. Dessuten kan det jo hende pumpa ryker til helvete uansett når den til slutt blir full av grønt gørr. Og denne pumpa går jo ikke ann å rense skikkelig heller. For den er jo bygget inn i tanken. Og den kan ikke åpnes på en vettug måte. For da kommer den til å lekke som en sil etterpå :no:

Lenke til kommentar
Fungerer det å sette radiatoren ute i kulda tror du? siden pc'en står oppå et bord rett atmed vinduet.

Skulle tro det hjelper ja.

fare for kondens tror du?

Men hadde jeg vært deg så hadde ikke jeg orket å montert den vannkjølingen i en såpass verdifull maskin. Bare et lite tips... Greit å kanskje montere det i en litt eldre, sekundær maskin. Bare for å ha det litt gøy. Men dette settet er overhodet ikke til å stole på. Ikke ta sjansen!

Lenke til kommentar
Fungerer det å sette radiatoren ute i kulda tror du? siden pc'en står oppå et bord rett atmed vinduet.

Skulle tro det hjelper ja.

fare for kondens tror du?

Men hadde jeg vært deg så hadde ikke jeg orket å montert den vannkjølingen i en såpass verdifull maskin. Bare et lite tips... Greit å kanskje montere det i en litt eldre, sekundær maskin. Bare for å ha det litt gøy. Men dette settet er overhodet ikke til å stole på. Ikke ta sjansen!

hehe, men vil klokke! og da duger ikke zhalmanvifta, med mindre jeg plaserer den under gardina med åpent vindu, slik at kaldluften blir dratt gjennom pc'en(blir ikke kaldt i rommet!)

Lenke til kommentar

Men hadde jeg vært deg så hadde ikke jeg orket å montert den vannkjølingen i en såpass verdifull maskin. Bare et lite tips... Greit å kanskje montere det i en litt eldre, sekundær maskin. Bare for å ha det litt gøy. Men dette settet er overhodet ikke til å stole på. Ikke ta sjansen!

er du redd for å risikere konf-pengene, og i tillegg er en hardhendt luring med skiftnøkkel.. ok, følg dette rådet..

 

Selv har jeg en prosessor til 1200kr som gjør samme nytte, så risikoen er ikke så stor. Har montert det etter boka, så det ser ut til å fungere bra. skulle pumpa stoppe tar det ikke lang tid før maskina skrur seg av.

 

Tror egentlig det virker som at folk tror dette er MER plug&play enn andre typer vannkjøling. den lave prisen har lokket til seg ufattelig mange klønete geeks.. no offence :hmm:

Lenke til kommentar
Har alle her gitt opp BW nå eller?

jeg ahr det fortsatt og det har ikke sjedd noe spess med mitt, bare litt tegn til misfarging på blokka...

men kommer ALLE BWene til å lekke og ødlegge dyr HW eller er det bare en del som har vært uheldige?

Det er jo vanlig å operere med 10 prosent feil på utstyr. Og når det er vann i bildet så kan det gå galt...

 

Jeg er en meget nøye person av natur, så jeg skal nok instalere settet. Billig betyr vel egentlig MER fingerferdighet og forsiktighet :)

Lenke til kommentar
Fungerer det å sette radiatoren ute i kulda tror du? siden pc'en står oppå et bord rett atmed vinduet.

Skulle tro det hjelper ja.

fare for kondens tror du?

Skulle ikke være noen fare for kondens så lenge bare radiatoren står ute.

Om radiatoren står ute, vil også alt vannet i systemet kjøles, og hvis vannet i systemet er mye kaldere enn luften i rommet vil det dannes kondens. Dette skjer også lettest hvis selve maskinen er i et noenlunde varmt rom, mens radiatoren er temmelig kald. I så fall ville jeg ha isolert vannblokkene slik at du ikke opplever å få trøbbel med kondens fra dem.

 

og OcMax: Vi har forstått at du ikke liker dette settet, men det må da være lov til å roe seg litt ned og ikke gi inntrykk av at alle BW-sett går i dass. Om så 10% har feil på settet sitt, vil jeg regne med 5% skjer av på grunn av monteringsfeil (for hardt strammede nipler, for lite strammede nipler, feil start av pumpen osv.). Tror du skal være ganske uheldig hvis du får et sett som ødelegger seg av seg selv uten at du har gjort noe for det.

 

Som kjerts sier vil jeg også tro det er ganske sannsynlig at nå som vannkjøling er blitt så billig at alle og enhver kan kjøpe det, er det mange som tror det er like lett å montere og installere som en vanlig viftekjøler og dermed går i baret grunnet klønethet elle uforsiktighet.

Lenke til kommentar
Har alle her gitt opp BW nå eller?

jeg ahr det fortsatt og det har ikke sjedd noe spess med mitt, bare litt tegn til misfarging på blokka...

men kommer ALLE BWene til å lekke og ødlegge dyr HW eller er det bare en del som har vært uheldige?

Neida, det kan bare være lett å få det inntrykket når OcMax repeterer sin egen kritikk over 19 innlegg på 8 timer. :ermm:

 

For alt vi vet, er det ikke sikkert at brorparten av de som benyttet PSdata sitt tilbud engang har fått testet systemet ennå. Selv venter jeg på pakka, og hadde ikke hatt tid/ork til å installere det før påske alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...