Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TT Bigwater settet mitt ble kjøpt hos komplett (Snyltet på tråden til Theo) da de hadde tilbud på 399,-

 

Er det noen andre her med ødelagt pumpe som har vært i kontakt med komplett?

 

OcMax:

Nippel på toppen? Mener du silikon "korken"?

Pumpa mi hadde ikke nippel på toppen (4 på siden), altså en 2700rpm?

Lenke til kommentar
TT Bigwater settet mitt ble kjøpt hos komplett (Snyltet på tråden til Theo) da de hadde tilbud på 399,-

 

Er det noen andre her med ødelagt pumpe som har vært i kontakt med komplett?

 

OcMax:

Nippel på toppen? Mener du silikon "korken"?

Pumpa mi hadde ikke nippel på toppen (4 på siden), altså en 2700rpm?

Det er vel silikon korken jeg snakker om ja. Men om det kun er disse tankene som har 2200 RPM pumpe det vet jeg ikke. Prøvde å finne ut av det i denne tråden. Men ingen viste noe interesse for dette emnet.

Lenke til kommentar

her har dere bilde av min pumpe..

den har altså 4 nipler på siden, og et hull med en silikonpropp på toppen.

den går på ca 2100rpm... Min XP2500@2320mhz er alt fra 32 til 38 grader etter romtemperatur..

 

edit: skrev mhz i stedet for PR rating..

post-224-1111339886_thumb.jpg

Endret av Musty
Lenke til kommentar
her har dere bilde av min pumpe..

den har altså 4 nipler på siden, og et hull med en silikonpropp på toppen.

den går på ca 2100rpm... Min XP2500@2320mhz er alt fra 32 til 38 grader etter romtemperatur..

 

edit: skrev mhz i stedet for PR rating..

Akkurat, der har vi det. Du har silikonpropp og har lav RPM på pumpa. Jeg er nesten sikker på at alle som har denne silikon proppen har rundt 2200 RPM på pumpa og de som ikke har denne nippelen har rundt 2700 RPM.

Lenke til kommentar
her har dere bilde av min pumpe..

den har altså 4 nipler på siden, og et hull med en silikonpropp på toppen.

den går på ca 2100rpm... Min XP2500@2320mhz er alt fra 32 til 38 grader etter romtemperatur..

 

edit: skrev mhz i stedet for PR rating..

Akkurat, der har vi det. Du har silikonpropp og har lav RPM på pumpa. Jeg er nesten sikker på at alle som har denne silikon proppen har rundt 2200 RPM på pumpa og de som ikke har denne nippelen har rundt 2700 RPM.

Hmm, kan du forklare litt nøyere hva som var forskjellen? Skjønte ikke helt den silikonproppgreia.

 

AtW

Lenke til kommentar
her har dere bilde av min pumpe..

den har altså 4 nipler på siden, og et hull med en silikonpropp på toppen.

den går på ca 2100rpm... Min XP2500@2320mhz er alt fra 32 til 38 grader etter romtemperatur..

 

edit: skrev mhz i stedet for PR rating..

Akkurat, der har vi det. Du har silikonpropp og har lav RPM på pumpa. Jeg er nesten sikker på at alle som har denne silikon proppen har rundt 2200 RPM på pumpa og de som ikke har denne nippelen har rundt 2700 RPM.

Hmm, kan du forklare litt nøyere hva som var forskjellen? Skjønte ikke helt den silikonproppgreia.

 

AtW

Ja,

 

Det later til at noen av oss får en tank som har en sånn propp oppå tanken. En sånn silikon propp. Det er jo i og for seg greit. For det blir lettere å fylle på tanken da. Men det later til at disse tankene har en svakere pumpe enn de tankene uten denne proppen. Jeg har hatt begge typene.

Lenke til kommentar
Ja,

 

Det later til at noen av oss får en tank som har en sånn propp oppå tanken. En sånn silikon propp. Det er jo i og for seg greit. For det blir lettere å fylle på tanken da. Men det later til at disse tankene har en svakere pumpe enn de tankene uten denne proppen. Jeg har hatt begge typene.

Ok, så alle modellene har ikke propp på toppen av tanken nei? Min har det også, veldig praktisk. Kan jo skjønne at folk som har litt heftigere pc ikke liker at man får en veikere modell, men for meg er det ikke så farlig. Er det ikke disse 2700 rpm-pumpene den typen som man fant ut knakk sammen oftest også?

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja,

 

Det later til at noen av oss får en tank som har en sånn propp oppå tanken. En sånn silikon propp. Det er jo i og for seg greit. For det blir lettere å fylle på tanken da. Men det later til at disse tankene har en svakere pumpe enn de tankene uten denne proppen. Jeg har hatt begge typene.

Ok, så alle modellene har ikke propp på toppen av tanken nei? Min har det også, veldig praktisk. Kan jo skjønne at folk som har litt heftigere pc ikke liker at man får en veikere modell, men for meg er det ikke så farlig. Er det ikke disse 2700 rpm-pumpene den typen som man fant ut knakk sammen oftest også?

 

AtW

Nei, alle har ikke det. Jeg vet ikke om disse pumpene knekker sammen lettere enn de andre. Jeg liker iallefall ikke å få en veikere pumpe som svekker ytelsen.

Lenke til kommentar
Da tok pumpa mi òg omsider kvelden..

Har nå brukt store deler av dagen på å sette i den gamle luftkjøling - Herlig  :wallbash:

 

Hvordan ser jeg hvilken pumpe jeg "hadde" (2200rpm/2700rpm)?

Hva gjør jeg nå (med tranke på reutr o.l)?

Hei,

 

Har du med eller uten Silikon nippel oppå tanken?

 

Sorry, glemte at du allerede hadde svart på det der.

 

Oki, da hadde du sannsynligvis en med 2700RPM. Og det kan se ut som det er disse som ryker da. Hadde vært fint å få flere bekreftelser på det.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Da tok pumpa mi òg omsider kvelden..

Har nå brukt store deler av dagen på å sette i den gamle luftkjøling - Herlig  :wallbash:

 

Hvordan ser jeg hvilken pumpe jeg "hadde" (2200rpm/2700rpm)?

Hva gjør jeg nå (med tranke på reutr o.l)?

Hei,

 

Har du med eller uten Silikon nippel oppå tanken?

 

Sorry, glemte at du allerede hadde svart på det der.

 

Oki, da hadde du sannsynligvis en med 2700RPM. Og det kan se ut som det er disse som ryker da. Hadde vært fint å få flere bekreftelser på det.

 

Svarte vel egentlig at jeg bare hadde 4 nipler på siden :p Har silikon korken her på min òg, altså en 2200rpm (lik den avbildet av Musty)

 

Kjipt å få katta i sekken.. men jeg har stor tro på at komplett vil ordne opp.

Ringer/mailer dem imorgen, så kan jeg poste hvordan det gikk... ;) Er vel flere enn meg som lurer

Lenke til kommentar
Da tok pumpa mi òg omsider kvelden..

Har nå brukt store deler av dagen på å sette i den gamle luftkjøling - Herlig  :wallbash:

 

Hvordan ser jeg hvilken pumpe jeg "hadde" (2200rpm/2700rpm)?

Hva gjør jeg nå (med tranke på reutr o.l)?

Hei,

 

Har du med eller uten Silikon nippel oppå tanken?

 

Sorry, glemte at du allerede hadde svart på det der.

 

Oki, da hadde du sannsynligvis en med 2700RPM. Og det kan se ut som det er disse som ryker da. Hadde vært fint å få flere bekreftelser på det.

 

Svarte vel egentlig at jeg bare hadde 4 nipler på siden :p Har silikon korken her på min òg, altså en 2200rpm (lik den avbildet av Musty)

 

Kjipt å få katta i sekken.. men jeg har stor tro på at komplett vil ordne opp.

Ringer/mailer dem imorgen, så kan jeg poste hvordan det gikk... ;) Er vel flere enn meg som lurer

Ingen har vel lovet deg 2700rpm på pumpa? for 5-600kr kan du vel ikke forvente all verden..

 

Mangler bare en passiv kjøler til chip-set, så har jeg støynivået som jeg vil ha det :D

Winchester [email protected] med småklokka 6800GT i samme krets. vifta på minimum.

38 idle, 50 load

Lenke til kommentar

På mitt sett, og mitt kabinett(Lian Li PC6277B) så monterte jeg vifte med radiator innvendig i toppen. Er klart for montering der som kanskje en del vet fra før. Jeg hadde hvertfall vifta øverst på innsiden og radiator under der. Så blåste jeg kald luft utenfra og ned. Slik ble det anbefalt og jeg fikk bra temp med den løsningen.

Lenke til kommentar

Tettinga med vannbasert silikon funket ikke. Da begynte det bare å piple ut vann andre plasser på tanken :p

 

Har fjernet hele vannkjølinga nå. Bruker boxed kjøleren mens jeg venter på venus 12. Og Boxed kjøleren med thermalpadden kjører bare 5 - 6 grader varmere enn denne møkka vannkjølingen på samme hastiget! He, he, he!!!! Greit nok at den er billig, men man risikerer faen meg å ødelegge hele maskinen grunnet lekkasje! Og det er ikke LITEN sannsynlighet for at det kan skje med denne billig-møkka!

 

Og jeg kjøpte meg nettopp et Gainward 6800GT som jeg helst ikke vil ha ødelagt grunnet denne tåpelige vannkjølingen. Så endelig tok jeg til vett og fikk den ut av min kostbare maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...