The one and only Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Sniff Sniff... lukter jeg svidd grafikkort... Kondolerer på det sterkeste... det er kjipt Har selv brukt den blokka en stund uten noen problemer. Kan se ut som skaden skyldes kortet. Ville satt på orginal kjølern og sendt det inn. Ser litt dumt ut med "helt ny" orginal kjøler på et svidd kort Lenke til kommentar
DeXister Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Det ser ut frabrikkens loddefeil.. da tåler kortet kanskje 2-3 dager og det vil smelte eller brenne opp til slutt.. Vi har testa masse sånt i elektro linja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Det var jo oppe en post for en stund tilbake om han som knakk skjermkortet sitt i to. Han likte tydeligvis oppmerksomheten, rundt 200k visninger på den tråden. Spoof? Endret 3. januar 2005 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Er vel ikke stort verre enn å sette på den gamle ribba igjen og sende det inn? Ta en lighter å svi litt på original ribba. At du har tatt av ribba har liten innvirkning på det som skjedde tror nå jeg. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det var jo oppe en post for en stund tilbake om han som knakk skjermkortet sitt i to. Han likte tydeligvis oppmerksomheten, rundt 200k visninger på den tråden. Spoof? Tja. Husker det tilfellet, men dette er da en forumbruker med over 2000 innlegg, vi har bilder, og enkel forklaring. Tror ikke dette er spoof jeg... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 hehe den tråden blei ganske lang ja Lenke til kommentar
snole Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Er vel ikke stort verre enn å sette på den gamle ribba igjen og sende det inn? Ta en lighter å svi litt på original ribba. At du har tatt av ribba har liten innvirkning på det som skjedde tror nå jeg. Hvis en som jobber med elektronikk (f.eks på verksted) ser på en slik bevisfabrikasjon, så er det lett å se at det er forskjell. (Lighter setter nemlig sort sot som lett kan gnues av, mens brent elektronikk må du rense med løsemidler.) Da vil de skjønne at han faktisk skjuler noe/prøver å lure dem. Ville heller forklart det som det er, og se hva forhandler sier. Hvorfor gjøre seg til kjeltring? PS: Du sier at du tror vannkjølinga ikke forårsaket det, da burde det vel ikke være nødvendig å svindle? Endret 3. januar 2005 av snole Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Skal sendes i morgen. Handla av netshop... og dei trur eg er greie. I allefall så tok eg delvis livet av eit 9800 pro kort også, det var ikkje kjøpt av netshop, men dei sa eg skulle sende det inn til dei også. Kjøpte vannkjøling av netshop, og vannblokka lakk, så det rant ned på kortet og det kom pixel feil. Men det kunne dei ikkje gjere noke med, fordi eg hadde eit Hercuels Prophet 9800 pro, eg sa kun ati radeon 9800 i eposten, så det blei ein missforståelse der. Skal montere ribba igjen no og sende det inn i morgen. Har ikkje hatt tid i jula... Leste litt gjennom noen gamle poster og lurte litt på hvordan det gikk med deg og ditt 6800gt som brandt opp? http://forum.hardware.no/index.php?showtop...&hl=krasj&st=60 Fint om du oppdaterer oss. Ingenting høyrd frå Netshop enda... hmm dei burde jo ha fått det no. Var jo ankommet sandefjord på netsporinga. Får sjå kva morgendagen bringer. Endret 12. januar 2005 av Cornel Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Weeeeehu! Nytt kort på veg! Stod erstatning for defekt vare i eposten. Glede seg til tysdag eller onsdag! Da ordna alt seg til slutt! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Gratulerer med nytt skjermkort da Cornel, vi får håpe at det ikke gjentar seg!!!! I og med at du har vannkjøling så får du ta og poste noen gode overklokkings resultater på det nye skjermkortet da, så lenge du ikke er helt pinglete da . For å si det sånn, tror neppe det gjentar seg men for sikkerhets skyld så kan du jo ha et brannslukningsaparat i nærheten (co2) Lenke til kommentar
jonni_70 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvilket skjermkort ble det nye du får d samme eller en annen type? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Akkuratt det samme som eg hadde fra før. Overklokking? nja... Har reservator 1 vannkjølingssaken, går innom cpu og vga kortet. Blir fort varmt når man skal spele da. No ligger cpu'n åp 28 grader ved idle. Har jo ikkje ei vifte i systemet! (kun psu, men den er så støysvak att) AOpen Aeolus Geforce 6800 GT 256MB Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 man skal helst kjøre det i 4 dager før man putter noe på saken.. :S Så mye? 24 timer er vel nok? Tror det skulle holde. Det går vel med 24 timer, men jeg vil på det sterkeste anbefalle 24 timer, skal fyre opp min vannkjøling i dag eller i morgen, og den kommer til å kjøre i 4 døgn hvertfall Better safe than sorry, miste 15000kr+ for å være litt slapp er en lei sak Forsåvidt, men hva er det som kan gå galt etter lengre enn 24 timer, men som du oppdager før det er godt 4 dager? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Begynte å føle meg utrygg. Kanskje jeg burde skru av pcen i ferien når jeg ikke er hjemme? BILDE Pcen begynte vel ikke å brenne? Ble bare litt svidd, det er jo rimelig betryggende at en evt brann ikke sprer seg. AtW Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Fint at det ordna seg Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Vel, det var flammer der... søskenbarnet skrudde jo av igjen strømmen så fort han såg det. Vi ville liksom ikkje teste om heile kassa brant ned. Eg testa aldri korte etter på om det var defekt, men det tok eg som ein selvfølge. Venter kun på skjermkortet nu! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Hmmm fant igjen denne posten no... Kan legge til at den kjøleribba er faen ikkje mykje trygg... Det knerta det kortet eg fikk i retur også, trur eg, da fikk eg nok av nvidia kort. Nå har eg eit x800xt pe med vannblokk... Fungerer bedre det ja. Har no hatt begge korta ei stund, og ATI'n er klart kaldere... Idle temp på heile sylamitten er 28 grader på cpu og 36 på ati kortet. Lenke til kommentar
Cwest Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Autch! Det kortet så ikke friskt ut. Overspenning, ev. som har blitt nevnt, en dårlig motstand som ikke likte belastningen den fikk, eller en kombinasjon. Ser tross alt ikke ut som om skaden kom i næheten av RAM/GPU (og dermed kjøleren), men heller strømstyringen. Sikker på at den ikke er voltmoddet, om så hos produsenten av kortet? Bra du fikk tilbake på garantien, i det minste finnes det godt service i webshops. Hvilken webbutikk kjøpte du fra? (På sidelinjen: O3 (Ozon) dannes hovedsaklig kunstig ved elektrolyse av oksygen. Dvs. store spenninger i luft. Gamle CRT-skjermer har som kjent ganske greie spenninger enkelte steder i elektronikken, og danner dermed en viss mengde ozon. Med god lufting blir det ikke noe problem, da ville jeg heller bekymret meg for bromerte flammehemmere, klorgasser og tungmetaller en PC spyr ut (ok, tungmettallene frigis ikke akkurat som gass, da ) ) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Voltmodda var det ikkje. Ingen som hadde hatt det før heller, alt såg nytt og fint ut i pakka når eg fikk det. Kjøpte fra Netshop.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå