Mala Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Synd!! vel du få ha en fortsatt god jul Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Vann var det ikkje. Har ikkje hatt tida til og koble det fra vannkjølinga enda, og den lekker ikkje. Takk gud for det, var 2 museklikk unna å avbestilte vannkjølesettet fra psdata Men det var synd med kortet ditt.. skummelt det der! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Har skrudd av blokka no. Ser ut som brannen har starta på ein del som normalt ikkje skal ha kjøling! Men det er jo ganske nærme! http://venes.org/bilder/toasted%206800gt/u...ka/DSCN0424.JPG Bilde av blokka og kortet side ved side... Ser at det har hatt god kontakt med ram brikkene og GPUen... kan jo lese nVidia i toppen på kjøleblokka. http://venes.org/bilder/toasted%206800gt/u...ka/DSCN0427.JPG Bilde av ground zero... http://venes.org/bilder/toasted%206800gt/uten%20blokka/ Fleire bilder for dei som er intresert Noken som kan forstå kva som har skjedd? Eg flytta riktig nok pc'n før dette skjedde. Tok inn pc'n klokka 2 om natta og lot den stå til neste morning (ehm klokka blei 13-15 (kaller det morgen eg)) med dekselet av. Det skulle ikkje være kondens der da meiner nå eg. Noken som lurte på kva kort det var? Aopen GeForce 6800 GT (Aelos eller.no) Skriev det vel i første post også. (beklager stor størresle, men det går vel greit, har ikkje fått installert bildeprogrammet enda) Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 sykt as Farlig greier Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Sikker på at det brant med åpen flamme og at det ikke var et elektrisk overslag/kortslutning med masse gnister og røyk? Det så mistenkelig ut som restene fra familiemaskina etter at lynet tok den sommeren 2000. Ut fra de bildene dine har du samme type svimerker som vi hadde. (btw, alt ble ødelagt hos oss... skjermen, modemet, diskene, hk, skjermkort og minnebrikker... eneste som fungerte etterpå var et par vifter). Lenke til kommentar
opticus Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ozon er ikke farlig. o3 er dødelig Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ozon er ikke farlig. o3 er dødelig *ler* Likte svaret ditt, i tillegg til sig'en din Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Ozon er ikke farlig. o3 er dødelig Så i teorien har han på en måte rett^^ Nydlig sig foresten ja:) - - - Hmm, ser ikke bra ut detta, kan ikke skjønne hvordan det kan begynne å brenne der, og spre seg så mye også før noe skjer.. alle kort har jo failsafe etc.. skal ikke være mulig detta, mm noe kortslutta kortet.. Lenke til kommentar
CareBear2k Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 hadde jeg vært deg hadde jeg malt kortet en annen farge, siden det så temmelig stygt ut med alle de brennmerkene... Lenke til kommentar
snole Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ut i fra det jeg klarer å tyde av bildene, er det kretser direkte forbundet mot 12V fra molexkontakten som har tatt kvelden. Regulatorkretser eller lignende, kanskje..... Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg mener du skal få dekt det der av garantien, det er tross alt ikke noe som har vært i veien med kjølingen, siden området rundt GPU er like fint. Kan tyde på en produksjonsfeil/dårlig lodding. Forhør deg med forhandler (hjelper godt på om du sender med bildene) Lenke til kommentar
snole Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Jeg mener du skal få dekt det der av garantien, det er tross alt ikke noe som har vært i veien med kjølingen, siden området rundt GPU er like fint. Kan tyde på en produksjonsfeil/dårlig lodding. Forhør deg med forhandler (hjelper godt på om du sender med bildene) Spørs det. Kan godt hende det skyldes en feil som ikke har noe med vannkjølinga å gjøre. Og det kan likesågodt skyldes at noe har skjedd under monteringa av vannkjølinga. Som jeg antydet virker det som kretser rett etter 12V inn på kortet har tatt kvelden. Hvis noe kortsluttet en eller annen plass på kortet er det sannsynlig at evt regulatorkretser e.l blir overbelastet og tar fyr. Det står jo og (regner jeg med) at man bryter garantien hvis man gjør slikt. Men hvis det f.eks er en kjent feil med det kortet, som de med god sikkerhet kan si at ikke skyldes montering av vannkjøling, så kanskje produsenten tar det på sin kappe. I så fall er det bra service. Endret 31. desember 2004 av snole Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ozon er ikke farlig. o3 er dødelig Mere korrekt; O3 (ozon) er svært giftig og dermed dødelig. Mere lesning om O3 kan en finne her. Kondolerer for kortet ditt mann - triste greier Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) *deleted* Endret 31. desember 2004 av _Issue_ Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Kjipt. Kondolerer. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ai ai ai.. Kjipe greier. Jeg har samme vannblokk bare til X800. Fikk lite lyst til å montere den på min baby (X800 XT) nå Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg mener du skal få dekt det der av garantien, det er tross alt ikke noe som har vært i veien med kjølingen, siden området rundt GPU er like fint. Kan tyde på en produksjonsfeil/dårlig lodding. Forhør deg med forhandler (hjelper godt på om du sender med bildene) Spørs det. Kan godt hende det skyldes en feil som ikke har noe med vannkjølinga å gjøre. Og det kan likesågodt skyldes at noe har skjedd under monteringa av vannkjølinga. Som jeg antydet virker det som kretser rett etter 12V inn på kortet har tatt kvelden. Hvis noe kortsluttet en eller annen plass på kortet er det sannsynlig at evt regulatorkretser e.l blir overbelastet og tar fyr. Det står jo og (regner jeg med) at man bryter garantien hvis man gjør slikt. Men hvis det f.eks er en kjent feil med det kortet, som de med god sikkerhet kan si at ikke skyldes montering av vannkjøling, så kanskje produsenten tar det på sin kappe. I så fall er det bra service. For sjå kordan det går når eg skal sende det inn. Kjøpt av netshop. Har ikkje gadda og sendt det inn enda... men skal over nyttår... Har ikkje akkurat hatt masse tid til pc i jula. (og bra er det nesten) Radeon 7000 pci er ikkje akkurat bra kort (ikkje i windows ein gang) Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg bruker den blokka på et 6800 Gamer Edition kort. Håper inderlig mitt kort ikke lider samme død Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har selv brukt den blokka en stund uten noen problemer. Kan se ut som skaden skyldes kortet. Ville satt på orginal kjølern og sendt det inn. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Den kondensatoren helt til høyre ved siden av det stedet der det er en kul av aske. Hva var det der før? Hvis det var en eller flere resistorer der før. Og hvis det var brukt en spesiel type resistor. Husker ikke helt hva den heter men den typen resistor jeg snakker om begynner og brenne hvis den blir utsatt for mer strøm en den er beregnet for. Hvis det har blitt en litt for stertk overspenning her så har de resistorene tatt fyr og svidd av enda flere kanaler. (Husker ikke om det er Sjikt resistor eller trådviklet jeg mener) Endret 2. januar 2005 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå