Gå til innhold

Bluescreen is something i hate!

Anbefalte innlegg

Har hatt så mange problemer med "Bluescreen", enten skyldes det "ntfs.sys" eller så er det "Page fault in none paged Area". Tror det har noe med hdd og gjøre også. Hvis jeg setter i en helt ny hdd, funker maskina helt fint i et par dager, en kompis fikk 3 hdd "ødelagt", fikk ikke til å installere OS på noen av diskene. bare bruke dem til lagring av filmer, musikk etc.

Endret av Adrenalin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Antageligvis hardware feil, hvis du får det mye (ev. virus). Prøv mindre aggressive timings på minne, ta ut komponenter og test. Last "fail-safe" instillinger i BIOS. Installer nye drivere. Kan kanskje hjelpe å installere windows på nytt.

er ny her jeg. har en HP Pavilion 413.no Desktop PC

prøver å finner BIOS oppdateringer, men plages litt med det.

det med hw feil, vet jeg svært lite om.

hvor kan jeg slå av "skygging av BIOS" ? hadde vært et + å få gjort det..

Lenke til kommentar

Siden detter er en "ferdigskrudd" pc, så skal jo alt egentlig virke i utganspunktet. Så det hadde kanskje vært en idé å ringe HP support.

Ang. å skru av bios shadowing, så gjør man det i biosen, men det er forskjellig fra bios til bios hvor dette er hen. Noen bioser mangler muligheten til å stille på diverse ting også, og dette gjelder spesielt "ferdigskrudde" maskiner fra HP, Dell, Compaq osv.

Litt vanskelig å svare akkurat hva som er feil med maskina din, for det er mye som kan forårsake problemene du har. Desverre...

Btw: Page fault kommer sannsynligvis av hw feil, men det kan være bug i en driver eller en bug i windows som gjør det. Men tviler på at det er HDD'en din som er problemet(med mindre du har problemer med korrupte filer), heller minne el. hovedkort. Varm CPU kanskje(mye støv i dårlig kjøler)?

Endret av alpheex
Lenke til kommentar
Siden detter er en "ferdigskrudd" pc, så skal jo alt egentlig virke i utganspunktet. Så det hadde kanskje vært en idé å ringe HP support.

Ang. å skru av bios shadowing, så gjør man det i biosen, men det er forskjellig fra bios til bios hvor dette er hen. Noen bioser mangler muligheten til å stille på diverse ting også, og dette gjelder spesielt "ferdigskrudde" maskiner fra HP, Dell, Compaq osv.

Litt vanskelig å svare akkurat hva som er feil med maskina din, for det er mye som kan forårsake problemene du har. Desverre...

Btw: Page fault kommer sannsynligvis av hw feil, men det kan være bug i en driver eller en bug i windows som gjør det. Men tviler på at det er HDD'en din som er problemet(med mindre du har problemer med korrupte filer), heller minne el. hovedkort. Varm CPU kanskje(mye støv i dårlig kjøler)?

maskina holder seg på 22 gr, så jeg tviler på at det er fordi den er varm, "ntfs.sys" , er ikke den relatert til hdd? klarer ikke å installere windows xp på maskina, kanskje klarer jeg å installere Win2k, men har ikke prøvd ennå. "Page fault in none paged area", betyr jo: sidefeil på "ingenmannsland" på en måte. eller hur?

Lenke til kommentar

ntfs.sys er asfaik ikke særlig relatert til hdd, fordi det blir driver lag mellom hd of filsystem.

Hvis du har flere hdd'er kan du prøve å flytte pagefilen(sidevekslingsfilen) over på en annen hdd. Har du masse ram prøv og sett den til 0mb (blir 2mb uansett,men). Hvis du tror at det er hdd'en som er problemet. Men jeg holder en knapp på minne eller hovedkort.

Minnehåndtering i windows NT (bl.a. paging)

Endret av alpheex
Lenke til kommentar
ntfs.sys er asfaik ikke særlig relatert til hdd, fordi det blir driver lag mellom hd of filsystem.

Hvis du har flere hdd'er kan du prøve å flytte pagefilen(sidevekslingsfilen) over på en annen hdd. Har du masse ram prøv og sett den til 0mb (blir 2mb uansett,men). Hvis du tror at det er hdd'en som er problemet. Men jeg holder en knapp på minne eller hovedkort.

Minnehåndtering i windows NT (bl.a. paging)

hvor finner jeg denne "pagefilen" ? og hva er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...