Engelstad Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Hei! Fersking på forumet, kunne ikke finne noe om dette så da må jeg spørre. Har godt til innkjøp av Canon EOS 20D og hadde tenkt til å kjøpe en blitz. Valget har falt på Canon Flash Speedlite 580EX etter annbefalinger her på forumet. Problemet oppsto da jeg skulle bestille denne på nettet og fant denne informasjonen: Canon batteripakke CP-E3 for Speedlite - Batteripakke for Speedlite 580EX Vil det si at det ikke er batterier i blitzen når jeg kjøper den eller hvordan ligger det ann? Gikk det ann å bruke AA batterier i denne blitzen? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Tviler på at det følger med batterier når du kjøper den. Mener og tro at det er AA, er i allefall det på andre Speedlite-blitser. Litt om 580EX: http://www.photo.net/equipment/canon/580ex/ the new Speedlite 580EX flash, Canon is offering a new external power pack called the Compact Battery Pack CP-E3. This battery pack reduces full power recycling time from about six to 1.7 seconds and increases the number of full-power flashes per charge from approximately 100 to 432 Altså så tjener du en del på å ha denne eksterne pakken, men tror jeg ville klart meg med 2 sett AA-oppladbare en god stund før behovet meldte seg for denne pakken. Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Har selv 550 EX, og kan bekrefte at du klarer deg fint med et par sett oppladbare AA batterier. Alkaliske går til nød, men oppladningstiden mellom hvert blink er da lenger, i tillegg til at den øker ytterligere når spenningen på batteriene faller. Blitsen er for øvrig særs bra, særlig er bouncen en fornøyelse å bruke (bruker 10D). Med 20D og 580 EX blir det nok enda morsommere. Happy shooting Albatross Lenke til kommentar
Engelstad Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Takk for kjappe tilbakemeldinger. Da er det bare å bestille da og håpe det er i hus til nyttårsaften! Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Et lite tips: Japanphoto selger denne blitsen for kr 3495,- ut året. Bra tilbud. Endret 26. desember 2004 av byggeren Lenke til kommentar
Engelstad Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Oj, tusen takk for tipset. Hadde best. den et helt annet sted til bra pris, men dette var jo knall. Får stikke en tur innom JapanPhoto i morgen jeg da! Kunne ikke finne noe info om dette tilbudet på nettsiden deres, men håper det stemmer. Hvis noen vet status i butikker rundt Oslo område på dette produktet tar jeg gjerne imot tips. Gjerne butikke på Romerike! Endret 26. desember 2004 av Engelstad Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Det stemmer at tilbudet ikke står på hjemmesiden. Du finner det i siste avisen fra japanphoto. Du finner de forskjellige butikkene i Norge på denne linken Det er i hvert fall den beste prisen jeg har funnet. Min 420ex blir nå slaveblits. Lenke til kommentar
Engelstad Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 ....eneste problemet nå, er at jeg ikke finner noen måte å avbestille varer fra fotovideo.no Sendte de en mail i går kveld hvor jeg ga beskjed om at jeg ville kansellere ordre. Ikke fått noe svar på denne mailen i dag, men bare en mail om at varene er sendt Ordrestatus i går kveld var...venter på bekreftelse eller noe sånt, så det synes jeg mildt sagt er dårlig butikk! Lenke til kommentar
Engelstad Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Fikk levert tingene igjen ved fysisk å møte i butikk i dag, så da får vi se om jeg får refundert porto og litt sånt. Videre gikk turen opp i Akersgata hvor det ble 580ex til 3498,- ++ ...kjenner at stæsj behovet begynner å melde seg ja! Endret 28. desember 2004 av Engelstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå