Gå til innhold

Bondo > Plastsparkel ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal kjøre på tykt slik at det blir et skall. Glassfibersparkelen skal brukes til konstruksjon. Kan være jeg bare lager en ramme og trekker det med stoff. Så lurer jeg på hva jeg skal bruke utenpå, Skal konstruere noe av glassfiber og lurte på om glassfibersparkel kunne brukes.

Lenke til kommentar

Glassfibersparkel kan du bruke på alt, uten om på litt myke overflater da. da sprekker det ved ,vis det sgo få litt påkjenning.

Har selv jobba mye glassfibersparker og div(Er billlakkerer)

Glassfibersparkel brukes jo for å få maximalt heft og styrke.i forhold til vanlig polyestersparkel. bare huske og pusse me et litt grovt papir før du sparkeler p120..

men på plast ville eg ha brukt en sparkel som heter Kent-plastic. denne har mykner i herderen.så den kan leve litt. uten at den spriker og detter av.

Lenke til kommentar

Bygga? ka du skal laga?.

Alt er mulig, Det vansklige tar bare litt lengre tid :thumbup: . trur ikke eg forstod spørsmålet helt første gang,men men. Vis du skal lage sån du fåren fin overflate på et trekabinett. så, ville eg ha pussa hele kab me p120-p180 maskin. kjøpt en fin sparkel på bilxtra elle noe sånt, bland opp og kast det på . jevn det fint ut over hele flaten. så finner du deg en stor fine pusseklosse me p120-p180. men ta ei side om gangen , vis ikke blir det bare tull ut av det. ettet du har fått det jevt med p180.så finner du deg et p240-p320 papir.,pusser ,så du får vek di største slipeskjørene..gjør sånn me alle flatene, så må du på med en fyller evt sprøytesparkel,(dette fåes i sprayboks,bare og høre litt rundt på lakkbutikker)2-3 strøk me sette, lar det tørke. pusser me p500. på me lakk. :w00t: . håpe du fatta någe av det der.

trur ikke eg ville brukt fiberduk,me mindre du sgo bygge kab i fiber da. Det er et sant He........... og jobba me. lage former og dill og dall........STRESS

Lenke til kommentar

Testa litt på en klut (langhåret glassfibersparkel) og det ble ganske hardt og fint. Så er det bare å pusse det fint. Kanskje på med litt Korthåret, men hva er "plastsparkel" og tror det var noe som het metallsparkel.

Lenke til kommentar

hvsi du skal trekke stoff over ramma og legge det utenpå ville jeg heller brukt glassfibermatter og polyester. Da er det mye lettere å få gjenvt tykke lag og det blir kjempe sterkt selv med tynne lag.

Plastsparkel er polyestersparkel hvor man ikke har fiberstrukturen som man har i glassfibersparkel (hårene som du omtaler). Man får de i flere varianter og "lettslipthet". Tror forøvrig at bondo er en ganske letslipt plastsparkel. LIkner i hvertfall på de prosjektene jeg har set på "utlandske" forumer.

Lenke til kommentar

plastsparkel er laget for plast . Det er en helt aen heft egenskap i plastsparkel enn vanlig + der er mykner i herderen til plastsparkel..

Metal sparlel er noe jalla epoxy blanding. ikke noe og sammle på.

Men ka du sga laga for någe. gjerne kast ut någen bilder. nysgjerrig

Lenke til kommentar

Skal lage et kabinett. Planen er å lage et skjelett i tre. Det skal være basisformen. Så tenkte jeg å trekke det med stoff slik at jeg fikk en flate. Lage det godt og stramt. Så smøre på Sparkelet slik at det ble hardt. Jeg testet litt og det ble ganske greit. Brukte altså langhåret, men tenkte å smøre på et lag finhåret utenpå for å få det glatt. Så grunne det og lakke. Pusse masse og lakke det blankt og fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...