danibjor Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hjelp!! Trenger andres erfaringer her.. Jeg trenger en veeeeeeeeellldig stille harddisk, Maskina skal stå i stua, og dama likker ikke at pc'en lager lyd. Hvilke disker har man å velge mellom ? :???: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Viste du at forumet hadde søk funksjon? Der kommer det frem at den mest stillegående HD'en er Seagate Barracuda IV ~ som finnes i variantene 40, 60 og 80 GB. Ellers kan du kaldkvele harddisken nede i en HD noiseguard som enkelte webshop'er lagerfører. Men da må ikke varmeeffekten på disken overstige et spesifikt antall watt. Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Har hørt rykter om at Seagate Barracuda IV skal være veldig stillegående. Er også veldig fornøyd med mine 5 Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB Trixet er å bruke gummistrikk-oppheng. Du kan enten lage noe selv - syltestrikk eller en oring skulle gjøre jobben - eller du kan kjøpe en drevramme med gummistrikkoppheng ferdig fra microplex -> http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC1254 Har bestilt 5 slike selv, har hørt mye bra om dem. I tillegg kan jo støydemping av kassa være aktuelt :smile: [ Denne Melding var redigert av: _BOFH_ på 2002-06-06 07:37 ] Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg har gått over fra en bråkete WD102AA disk til en helt lydløs Maxtor. Det er en liten maxtor med 1 plate på 20GB. Dvs Maxtor DX541. (Rimelig sak) Den er helt lydløs. Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 jeg har 2 barracuda IV'er (80+60) og jeg skal love deg at stillere harddisker enn det (med vanlig montering) finner du ikke. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 http://www.hardware.no/anbefalinger/helmas...nist/index.html Og jeg siterer: Seagate lager markedets mest støysvake harddisker. At de kommer i 7200 rpm-utgaver er ikke akkurat en ulempe med tanke på ytelsen, for den er nemlig meget bra! Vi har utstyrt maskinen med en 60 GB utgave av harddisken. Vi har testet den anbefalte Seagate-disken her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå