Gå til innhold

Bønder og statlig sponsing - Les 1. innlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes dette er interessant:

 

(Jeg har justert til bestemt tidspunkt)

 

facepalm.jpg

 

 

 

Verdens folkemasse kommer faktisk til å gå kraftig nedover fra ca. 2050.

På grunn av kva da? Dommedag? Svelt? Atomkrig? Naturkatastrofe? Ny stor smittesjuke?

 

Sikkert mye på grunne av:

  1. Enbarnsfamile politikken i Kina.
  2. Skjer noe tilsdvarende i India og andre land?
  3. Antall ønskede barn synker med økonomisk utvikling.
  4. I Russland går befolkningen ned og i Norge hadde den gått ned om det ikke hadde vært for netto innvandring.

Det er hevdet at;

  1. Der er nok krill i Sydishavet til å fø jordens nåværende befolkning.
  2. Jordens nåværende befolkning kunne levd på bambusskudd som produseres i Kina.
  3. Hadde man gjort Sognefjorden om til et gedigent oppdrettsannlegg for blåskjell kunne den blåskjellfarmen fødd jordens nåværende befolkning.

Ibsen:

Det er viljen som teller, den frigjør eller den feller.

 

 

 

Sidan de openbart ikkje har peiling på noko som helst sidan de ikkje har gått naturbruk, så får eg ta opp grunnleggande emne:

Endret av Staketten
Lenke til kommentar

Syntes dette er interessant:

 

(Jeg har justert til bestemt tidspunkt)

 

facepalm.jpg

Når du ikke skjønte hva jeg siktet til så kan du jo selvsagt vri på det: Altså at det er jeg som er tilbakestående og ikke du...

 

Eg såg faktisk videoen, og oppdaga fort kva du hinta til. Men spesielt fornuftig var det ikkje.

 

 

Sidan de openbart ikkje har peiling på noko som helst sidan de ikkje har gått naturbruk...

 

:p ?

 

Både fornuft, og ikke minst...

 

Eg òg kan kappe ei sitert setning der det høver meg. :ph34r:

Endret av Staketten
Lenke til kommentar

Syntes dette er interessant:

 

(Jeg har justert til bestemt tidspunkt)

 

facepalm.jpg

Når du ikke skjønte hva jeg siktet til så kan du jo selvsagt vri på det: Altså at det er jeg som er tilbakestående og ikke du...

 

Eg såg faktisk videoen, og oppdaga fort kva du hinta til. Men spesielt fornuftig var det ikkje.

 

 

Sidan de openbart ikkje har peiling på noko som helst sidan de ikkje har gått naturbruk...

 

:p ?

 

Både fornuft, og ikke minst...

 

Eg òg kan kappe ei sitert setning der det høver meg. :ph34r:

 

Forskjellen er at setningen din langt fra blir noe mindre komisk om du legger til andre halvdel, tvertimot ;)

Lenke til kommentar

Eg såg faktisk videoen, og oppdaga fort kva du hinta til. Men spesielt fornuftig var det ikkje.

Hvorfor ikke?

Det er naivt å tru at ein får importert all den maten ein ynskjer til ein kvar tid.

Om man ikke gjør det. Da er det lønnsomt å drive landbruk her også, så de vil ikke ha noe behov for subsidier. Ev. det lille som måtte trengs...

 

Rappe maten frå svoltne afrikanske born.

Det er ikke snakk om "rappe maten fra sultende barn"... Og om det kommer fra afrika, så hjelper vi dem bare når vi kjøper maten de selger... Da kan de raskt utvikle et velferdssamfunn slik vi har utviklet et sådan.

 

Ikkje rart det er ei uroleg verd.

Urolig er verden når folk på død og liv skal bestemme over andres liv og død...

Lenke til kommentar

Eg såg faktisk videoen, og oppdaga fort kva du hinta til. Men spesielt fornuftig var det ikkje.

Hvorfor ikke?

Det er naivt å tru at ein får importert all den maten ein ynskjer til ein kvar tid.

Om man ikke gjør det. Da er det lønnsomt å drive landbruk her også, så de vil ikke ha noe behov for subsidier. Ev. det lille som måtte trengs...

 

Norsk befolkingsstruktur + DLF = svensk befolkingsstruktur.

 

 

Rappe maten frå svoltne afrikanske born.

Det er ikke snakk om "rappe maten fra sultende barn"... Og om det kommer fra afrika, så hjelper vi dem bare når vi kjøper maten de selger... Da kan de raskt utvikle et velferdssamfunn slik vi har utviklet et sådan.

 

Medan marknaden får full fridom til å presse matvareprisen så langt ned at dei ikkje tenar noko som helst på det?

 

Velferdssamfunn? Om om dei skulle greie det, så må dei, i DLF sine augo, slutte med matproduksjon?

 

 

Ikkje rart det er ei uroleg verd.

Urolig er verden når folk på død og liv skal bestemme over andres liv og død...

 

Rettare sagt: Når kven som helst får fridom til å styre over andres liv og daude. Når ein ikkje har reguleringar som hindrar det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg såg faktisk videoen, og oppdaga fort kva du hinta til. Men spesielt fornuftig var det ikkje.

Hvorfor ikke?

Det er naivt å tru at ein får importert all den maten ein ynskjer til ein kvar tid.

Om man ikke gjør det. Da er det lønnsomt å drive landbruk her også, så de vil ikke ha noe behov for subsidier. Ev. det lille som måtte trengs...

 

Norsk befolkingsstruktur + DLF = svensk befolkingsstruktur.

Øh?

 

 

Rappe maten frå svoltne afrikanske born.

Det er ikke snakk om "rappe maten fra sultende barn"... Og om det kommer fra afrika, så hjelper vi dem bare når vi kjøper maten de selger... Da kan de raskt utvikle et velferdssamfunn slik vi har utviklet et sådan.

 

Medan marknaden får full fridom til å presse matvareprisen så langt ned at dei ikkje tenar noko som helst på det?

Ja... Da kan de jo bruke gården sin til å produsere noe annet, som de får godt betalt for.

 

 

Velferdssamfunn? Om om dei skulle greie det, så må dei, i DLF sine augo, slutte med matproduksjon?

Hvis man får maten billigere fra andre land så. Men man kan jo også selge norsk mat dyrere, og reklamere for at det er norsk. Da kan folk frivillig sponse denne norske næringen. Det du mener er jo at alle skal være med på å subsidiere noe overflødig. Du mener at staten har rett til å ta penger fra befolkningen for å gjennomføre dette... Det mener jeg blir helt riv ruskende galt. Vi betaler alt for mye moms på matvarene som vi gjør allerede. En annen ting er jo at norske bønner ikke produserer dårligere varer enn utlandet, så da kan jo butikkene velge norske varer dersom de anser det som lønnsomt. Dersom det er en sterk sak, og dersom folk er villige til å subsidiere, så må dette skje helt frivillig. Man kan for eksempel starte Norsk Bondeforbund, der hvor man har betalende medlemmer.. Disse kan bedrive veldedighet, og på den måten subsidiere bøndene.

 

Ikkje rart det er ei uroleg verd.

Urolig er verden når folk på død og liv skal bestemme over andres liv og død...

 

Rettare sagt: Når kven som helst får fridom til å styre over andres liv og daude. Når ein ikkje har reguleringar som hindrar det.

Feil... Det er er alle reguleringene som er med på å skape splittelse, og krangel, da en regulering som regel aldri er noe som alle er enige i... Statlige reguleringer i økonomien er bare skadelig.
Lenke til kommentar

Norsk befolkingsstruktur + DLF = svensk befolkingsstruktur.

Øh?

 

 

Du kjenner ikkje svensk befolkingsstruktur?

Kjenner du verkeleg ikkje konsekvensane av politikken til ditt eige parti!?

:nei:

 

Medan marknaden får full fridom til å presse matvareprisen så langt ned at dei ikkje tenar noko som helst på det?

Ja... Da kan de jo bruke gården sin til å produsere noe annet, som de får godt betalt for.

 

Ingen får godt betalt for noko som helst når marknaden med sin fridom pressar prisen NED. Aktiv konkurrering for vinne kundane si gunst. Då går prisen ned.

 

 

Velferdssamfunn? Om om dei skulle greie det, så må dei, i DLF sine augo, slutte med matproduksjon?

Hvis man får maten billigere fra andre land så. Men man kan jo også selge norsk mat dyrere, og reklamere for at det er norsk. Da kan folk frivillig sponse denne norske næringen. Det du mener er jo at alle skal være med på å subsidiere noe overflødig. Du mener at staten har rett til å ta penger fra befolkningen for å gjennomføre dette... Det mener jeg blir helt riv ruskende galt. Vi betaler alt for mye moms på matvarene som vi gjør allerede. En annen ting er jo at norske bønner ikke produserer dårligere varer enn utlandet, så da kan jo butikkene velge norske varer dersom de anser det som lønnsomt. Dersom det er en sterk sak, og dersom folk er villige til å subsidiere, så må dette skje helt frivillig. Man kan for eksempel starte Norsk Bondeforbund, der hvor man har betalende medlemmer.. Disse kan bedrive veldedighet, og på den måten subsidiere bøndene.

 

Ja, nettopp dette gjer norsk struktur til par med det svenske!

 

 

Rettare sagt: Når kven som helst får fridom til å styre over andres liv og daude. Når ein ikkje har reguleringar som hindrar det.

Feil... Det er er alle reguleringene som er med på å skape splittelse, og krangel, da en regulering som regel aldri er noe som alle er enige i... Statlige reguleringer i økonomien er bare skadelig.

 

Frykteleg glad i finanskriser og depresjonar, skjønar eg. :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norsk befolkingsstruktur + DLF = svensk befolkingsstruktur.

Øh?

 

Du kjenner ikkje svensk befolkingsstruktur?

Kjenner du verkeleg ikkje konsekvensane av politikken til ditt eige parti!?

:nei:

Nei. Kan du utdype hvorfor dette er et problem, og hva slags konsekvenser?

 

Medan marknaden får full fridom til å presse matvareprisen så langt ned at dei ikkje tenar noko som helst på det?

Ja... Da kan de jo bruke gården sin til å produsere noe annet, som de får godt betalt for.

Ingen får godt betalt for noko som helst når marknaden med sin fridom pressar prisen NED.

Det er feil. De får det kundene er villige til å gi for det.

Jo billigere ting blir desto bedre råd har du. Da må man satse på å produsere mye av det. Er det ikke lønnsomt, fordi du blir utkonkurrert av andre, så må du finne noe annet å gjøre.

 

Aktiv konkurrering for vinne kundane si gunst. Då går prisen ned.

At prisene går ned, er bare positivt. Det betyr også at vi ikke trenger så mye penger for å få det vi trenger. Og at pengeenheten vi bruker F.eks. krona, øker i verdi. En gullstandard vil sørge for at pengene alltid er like mye verd.

 

Velferdssamfunn? Om om dei skulle greie det, så må dei, i DLF sine augo, slutte med matproduksjon?

Hvis man får maten billigere fra andre land så. Men man kan jo også selge norsk mat dyrere, og reklamere for at det er norsk. Da kan folk frivillig sponse denne norske næringen. Det du mener er jo at alle skal være med på å subsidiere noe overflødig. Du mener at staten har rett til å ta penger fra befolkningen for å gjennomføre dette... Det mener jeg blir helt riv ruskende galt. Vi betaler alt for mye moms på matvarene som vi gjør allerede. En annen ting er jo at norske bønner ikke produserer dårligere varer enn utlandet, så da kan jo butikkene velge norske varer dersom de anser det som lønnsomt. Dersom det er en sterk sak, og dersom folk er villige til å subsidiere, så må dette skje helt frivillig. Man kan for eksempel starte Norsk Bondeforbund, der hvor man har betalende medlemmer.. Disse kan bedrive veldedighet, og på den måten subsidiere bøndene.

Ja, nettopp dette gjer norsk struktur til par med det svenske!

Sverige har ikke fritt marked etter DLFs modell. Sverige er et sosialdemokratisk land, med sterk offentlig styring.

 

Rettare sagt: Når kven som helst får fridom til å styre over andres liv og daude. Når ein ikkje har reguleringar som hindrar det.

Feil... Det er er alle reguleringene som er med på å skape splittelse, og krangel, da en regulering som regel aldri er noe som alle er enige i... Statlige reguleringer i økonomien er bare skadelig.

Frykteleg glad i finanskriser og depresjonar, skjønar eg. :hmm:

I et fritt marked eksisterer ikke finanskriser.

 

Les forøvrig denne. Her blir det også beskrevet litt om Senterpartiet:

 

Hvordan unngå innflasjon:

 

http://stemdlf.no/node/4486

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Norsk befolkingsstruktur + DLF = svensk befolkingsstruktur.

Øh?

 

Du kjenner ikkje svensk befolkingsstruktur?

Kjenner du verkeleg ikkje konsekvensane av politikken til ditt eige parti!?

:nei:

Nei. Kan du utdype hvorfor dette er et problem, og hva slags konsekvenser?

 

Medan marknaden får full fridom til å presse matvareprisen så langt ned at dei ikkje tenar noko som helst på det?

Ja... Da kan de jo bruke gården sin til å produsere noe annet, som de får godt betalt for.

Ingen får godt betalt for noko som helst når marknaden med sin fridom pressar prisen NED.

Det er feil. De får det kundene er villige til å gi for det.

Jo billigere ting blir desto bedre råd har du. Da må man satse på å produsere mye av det. Er det ikke lønnsomt, fordi du blir utkonkurrert av andre, så må du finne noe annet å gjøre.

 

Aktiv konkurrering for vinne kundane si gunst. Då går prisen ned.

At prisene går ned, er bare positivt. Det betyr også at vi ikke trenger så mye penger for å få det vi trenger. Og at pengeenheten vi bruker F.eks. krona, øker i verdi. En gullstandard vil sørge for at pengene alltid er like mye verd.

 

Velferdssamfunn? Om om dei skulle greie det, så må dei, i DLF sine augo, slutte med matproduksjon?

Hvis man får maten billigere fra andre land så. Men man kan jo også selge norsk mat dyrere, og reklamere for at det er norsk. Da kan folk frivillig sponse denne norske næringen. Det du mener er jo at alle skal være med på å subsidiere noe overflødig. Du mener at staten har rett til å ta penger fra befolkningen for å gjennomføre dette... Det mener jeg blir helt riv ruskende galt. Vi betaler alt for mye moms på matvarene som vi gjør allerede. En annen ting er jo at norske bønner ikke produserer dårligere varer enn utlandet, så da kan jo butikkene velge norske varer dersom de anser det som lønnsomt. Dersom det er en sterk sak, og dersom folk er villige til å subsidiere, så må dette skje helt frivillig. Man kan for eksempel starte Norsk Bondeforbund, der hvor man har betalende medlemmer.. Disse kan bedrive veldedighet, og på den måten subsidiere bøndene.

Ja, nettopp dette gjer norsk struktur til par med det svenske!

Sverige har ikke fritt marked etter DLFs modell. Sverige er et sosialdemokratisk land, med sterk offentlig styring.

 

Rettare sagt: Når kven som helst får fridom til å styre over andres liv og daude. Når ein ikkje har reguleringar som hindrar det.

Feil... Det er er alle reguleringene som er med på å skape splittelse, og krangel, da en regulering som regel aldri er noe som alle er enige i... Statlige reguleringer i økonomien er bare skadelig.

Frykteleg glad i finanskriser og depresjonar, skjønar eg. :hmm:

I et fritt marked eksisterer ikke finanskriser.

 

Så da spør eg deg: Kva skil den norske og svenske befolkingsstrukturen? Dette bør du vite.

Lenke til kommentar

Så da spør eg deg: Kva skil den norske og svenske befolkingsstrukturen? Dette bør du vite.

Syntes ikke at du skal kjøre meg på dette. Dette blir bare trolling ettersom jeg forklarte deg i stad at jeg ikke visste hva dette var og stilte spørsmålstegn ved relevansen...

Forstår eg deg rett nå, at du ikkje har peiling på dei langsiktige konsekvensane av politikken til ditt eige parti DLF? Dette står neppe i programheftet da partiet nødig vil skremme bort medlemar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"La oss også nevne noen momenter som forårsaket krisen i USA: fagforeninger, spesielt i bilfabrikkene i Detroit-området, hadde presset igjennom så høye lønninger for sine ansatte at fabrikkene ikke lenger var konkurransedyktige og de gikk derfor reelt sett konkurs; staten påla reelt sett banker å gi lån til personer som ikke var kredittverdige; lover om tilbakebetaling av boliglån var slik at dersom man ikke lenger kunne betale på sitt lån så kunne man bare flytte og la banken overta huset man hadde kjøpt; og en politikk fra statens side som innebar svak dollar og stadige endringer i renten. Vi tar også med statlige ”bailouts”, dvs. at staten ikke lot dårlige bedrifter gå konkurs, men brukte enorme beløp, tatt fra de produktive, for å redde dem. Alt dette er statlig innblanding i økonomien, og det var slike ting som forårsaket finanskrisen." Sitat slutt

 

Så da spør eg deg: Kva skil den norske og svenske befolkingsstrukturen? Dette bør du vite.

Syntes ikke at du skal kjøre meg på dette. Dette blir bare trolling ettersom jeg forklarte deg i stad at jeg ikke visste hva dette var og stilte spørsmålstegn ved relevansen...

Forstår eg deg rett nå, at du ikkje har peiling på dei langsiktige konsekvensane av politikken til ditt eige parti DLF? Dette står neppe i programheftet da partiet nødig vil skremme bort medlemar.

Det vil føre til velstand og vekst. Det stikk motsatte av hva du påstår.

 

Lenke til kommentar

Forøvrig kan du se på land med stor økonomisk frihet. Du kan se på Singapore, hvordan det har utviklet seg fra å være en sump til et moderne i-land på bare femti år eller noe sånt. Hong Kong...... And you name it. Dubai... Se bilder derifra. Dra dit. Se statestikker. Stikk for eksempel en tur til Singapore, å se på helsevesenet der. Norge er et Uland iforhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...