censor Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Har et gainward 7.1 kort som er koblet til surround forsterker med spdfi kabel. Får kun lyd i høyre/venstre front høyttalere. Hvordan i all verden skal jeg få lyd i front center, subwoofer og bakhøyttalerne? Har lekt litt (mye!) med kontrollpanelet som følger med, men får det rett og slett ikke til ... Lenke til kommentar
opera Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Har du prøvd å sette på passthrough på signalene? Be lydkortet sende signalet som det er rett til surroundrecieveren og la den ta seg av dekodingen. Dette virket hos meg.(Har dog et annet lydkort, men er en vanlig feil mange gjør) Lenke til kommentar
censor Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 takk for innspill. Har ikke funnet noen måte å sette på passthrough... Tanken min var jo nettopp å kjøpe et billig kort, ettersom det kun skal føre digital informasjon inn til forsterker... Litt kjipt å ikke få med mer enn to høytalere ! Noen som bruker dette kortet, eller har erfaring med tilkobling til surround? Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Du tenker surround lyd ved film avspilling? Hvis du bruker WinDVD, så må du luke av for digital out på menyen til DVD programmet. Resten tar surround forsterkeren seg av, forutsatt at den er programmert til f.eks 5.1 eller 7.1. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Husk at du ikke kan få surroundlyd (5.1, 6.1, 7.1++) om ikke kilden du spiller av er kodet med surroundlyd i form av Dolby Digital, DTS o.l. Det fungerer bare om du bruker et oppmiksingsprogram som tar stereolyd og prøver å lage surroundlyd ut av det. Lenke til kommentar
censor Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Takk for svar. Problemet er at når jeg skal konfigurere kortet, har jeg et grafisk grensesnitt, med bilde av høytalerne. Ved å klikke på den enkelte høyttaler spiller den en lyd, men dette funker altså kun på de to fremste... Burde ikke det fungere hvis alt var riktig? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Det samme skjer med mitt Audigy-kort. Tror at den testen er analog, så derfor kommer det ingen lyd i de andre høyttalerne. Prøv som folk sier her, sett inn en DVD og kjør SPDIF-passthrough i WinDVD. Det burde fungere da. Lenke til kommentar
censor Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 oki, takk for innspill - det stemmer at testen kun er analog. Fant en side som hadde en masse surround lyder som funket utmerket gjennom windvd... Problemet er tydeligvis at mine filmfiler ikke er i surround... Noen som har tips til hvordan man vet om en fil er surround eller ikke før man har lastet den ned? censor Lenke til kommentar
findon Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) F.eks kjøpe filmene Evnt. http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305187 Endret 3. januar 2005 av findon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå